Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö joku muka oikeasti aamiaista?

Vierailija
08.01.2018 |

Siis varsinkin työssäkäyvät, joilla tietty deadline aamuissa? Kiireettömästi, siististi ja kodikkaasti aamutakkiin kääriytyneinä viimeisen päälle menyyn tyyliin joku Salkkarit (että inhoan sitä voileivän närkkimistä ja mussuti-mössöti - ruoka suussa puhumista)?
Herääminen oksettaa ihan fyysisesti; kahvi, vesituopillinen ja ehkä pari syöpäkäärylettä saattaa mennä, mutta muuten ei juu. Aikaa olisi, mutta aamuahdistusta vielä enemmän.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mene syöpäkääryleitä,  polttaako oikeasti joku nykyään tupakkaa?

Vierailija
2/66 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai jotain kahvin kanssa pitää ottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon aamulla maitokahvin ja töissä klo 8 aamiaisen.

Vierailija
4/66 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus otan mukaan toihin tai esim aamulennolle, muuten kiltisti kotona munat naamasta alas. Aloittajalla taitaa olla elamanhallinnan kanssa vaikeuksia.

Vierailija
5/66 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön samaan aikaan kun puen vaatteet päälle. Näin säästän aikaa.

Vierailija
6/66 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiainen on minun pääateria, ja herään yleensä ennen perhettä sen nauttimaan yksin. Aah, kuppi tuoretta kahvia, croissantti hillolla ja juustolla, jugurttia mysliä, hedelmiä, smoothie, kananmuna, pekoni.

Vierailija
7/66 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuroa kyllä. Joskus ei jaksaisi keittää, mutta aina joku lapsista haluaa puuron, joten joka aamu syön. Kahvi lisäksi.

Vierailija
8/66 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ennen töihin lähtöä en syö. Menen toimistolle yleensä aina kuudeksi. Teen aamulla pari tuntia hommia ja pidän sitten kahdeksan aikaan tauon. Tuolloin syön hedelmiä, jogurttia tai puuroa ja juon kahvin.

Vierailija
9/66 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistan munakkaan esim. kesäkurpitsalla ja sienillä tai ihan vaan kalaa. Juu kunnon proteiiniaamiainen aina. Hoituu samalla kun meikkaan. Lounaaksi myös kunnon proteiinia, mutta illalla sitten jotain kasvispitoista. 

Vierailija
10/66 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkiaamuisin menee pari ruisleipää ja tuoremehua. Lisäksi töihin saapuessa sit työpöydän ääressä pari mukia kahvia.

Vierailija
11/66 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka juntti nykyään polttaa röökiä? Ällöttävän näköistä ja hajuista. Vanhat pierut polttaa, ja siltä ne näyttääkin, ja haisee.

Vierailija
12/66 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kotona, ei ole nälkä heti herättyä. Syön töissä sitten, kun heräämisestä on kulunut 2 tuntia. Yleensä voileipiä ja teetä, toisinaan taas smoothien tai puuron.

Vierailija
13/66 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paistan munakkaan esim. kesäkurpitsalla ja sienillä tai ihan vaan kalaa. Juu kunnon proteiiniaamiainen aina. Hoituu samalla kun meikkaan. Lounaaksi myös kunnon proteiinia, mutta illalla sitten jotain kasvispitoista. 

Niin ja tämä on lääkärini suositus ruokaohjeista. Aamulla ja lounaalla paljon proteiinipitoista kasvisten kera ja illalla enimmäkseen kevyttä kasvispitoista ruokaa. 

Vierailija
14/66 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotyöläisenä mun aamiainen on monesti klo 15 työpaikalla päivällisen muodossa.

Joskus, jos herää jo 10 tai 11, niin kotona pari voikkosta.

Usein herään kelloon klo 12.15.

Joskus harvoin se aamuvuoro ja silloin aamupala töissä asiakkaiden kanssa.

Ja joskus se aamupala (yöpala ennen unta) on yövuoron lopuksi ennen himaan lähtöä, niin ei tarvi kotona mitään värkkäillä, vaan suoraan nukkumaan.

Vierailija
15/66 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön hedelmän, Nutrilettin smoothien ja maitokahvin.

Vierailija
16/66 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kroppa tottunut aamupalaan. Eli aina on nälkä, kun herään. Ei se mitään idyllistä aamutakki päällä ja rauhassa kahvia keitellen ja lehteä lukien-tyylistä ole, mutta aina syön jotain. Muuten verensokerini humahtaa pohjalukemiin kesken työmatkan, ja sitten olen kiukkuinen ja heikossa hapessa.

Olen myös puistattanut ihmisiä sillä, että saatan aamupalaksi lämmittää edellisen päivän tähteitä, kuten keittoa tai makaronilaatikkoa. Siinä kohtaa aamua, etenkin jos olen menossa töihin, niin ainoat kriteerit on se, että se valmistuu nopeasti ja maistuu syömäkelpoiselta. Ainut mitä en siedä aamupalaksi on puuro. Inhoan puuroa.

Vierailija
17/66 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee syötyä aamupalaa, vaikka tajuan kyllä, ettei ihminen kuole heti niille sijoilleen, jos on syömättä kolmen tunnin välein. Kun aloittaa aamun rauhassa (itse varaan n. tunnin ennen lähtöä kaikille aamupuuhille), ei ruokailukaan ahdista niin paljon. Eikä päivä ala heti paskasti, kun ei tarvitse säntäillä sinne tänne.

Vierailija
18/66 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihanaa työaamuinakin nauttia aamiainen rauhassa sanomalehden ääressä. Haluan herätä ajoissa, että voin nauttia kiireettömistä aamuista.

Vierailija
19/66 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutko Suomessa? Lääkärit eivät yleensä anna täällä ruokavalio-ohjeita.

Vierailija
20/66 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko on syödä jotain, että pääsen liikenteeseen. Tulee niin paha olo, jos tyhjällä vatsalla tuolla temmeltää. Yleensä se on pilkottu hedelmä sokerittomaan jogurttiin, chiasiemenhyytelöä ja iso lasi vettä, nopeesti ja menoksi

Mulla on varattu puolituntia heräämisestä poistumiseen: siinä on pikapesu, aamupala, aamukakka, pukeutuminen ja ulos.