Muilla vetkuttelevia, päättämättömiä ystäviä??
Puhutaan puhutaan puhutaan..”olis niin kiva lähtee reissuun, ens kesänä/syksynä/talvena kyllä lähdetään” Sitten ku tulee aika, että varataanko nyt sitten niin alkaa vetkuttelu..”mulla ei oo nyt just rahaa..” Siihen kun sanoo, että mä voin maksaa, kun on noin hyvä kamppis että maksat sitte takas kun on nii alkaa jahkailu..”nii, mähän en voi tietää lomista..”
Samat 2 ystävää vuodesta toiseen. Hassuinta on että aloite reissun ”suunnitteluun” tulee aina heiltä, mutta puheen asteelle jää. Onko muilla tällaisia ystäviä, joille päätöksen tekeminen on mahdotonta..? Olen kiertänyt itse eri mantereita lasteni kanssa sillä väliin kun nämä vaan jatkaa puhumista, että ens talvena sitten.. kenenkään ei ole pakko matkustaa, mutta ihmetyttää tällainen lupailu. Mistä johtuu?
Kommentit (26)
Oon ite just tollanen matka -asioissa. Ihan oikeasti kun kuuntelen muiden matkajuttuja ajattelen että oispa kiva itsekin reissata.
Mut sitten kun tosipaikka tulee vetoon just aikaan ja rahaan. . kai se matkustaminen ei lopulta kiinnostakaan niin paljon kuin hetken puuskassa ajattelee. .. ja haluaakin käyttää sen ajan ja ne rahat muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla, että tuollainen unelmamatkoista haaveilu on kavereillesi ensisijaisesti sellaista sosiaalista ajanvietettä, ap? Eli että heillä ei todellisuudessa ole aikomustakaan lähteä järjestelemään mitään isompia resursseja vaativia yhteisiä matkoja, vaan he ikään kuin heittäytyvät leikkiin ja viihdyttävät itseään kuvittelemalla tuollaista kivaa. Sinä ehkä olet luonteeltasi jämptimpi ja otat kavereidesi jutustelut totena, eivätkä he puolestaan ymmärrä, ettet itse jaa samaa taivaanrannan maalailusta syntyvää mielihyvää heidän kanssaan. En siis tiedä onko näin, mutta tällainen teoria tuli mieleen.
Eli ei kiinnosta niin paljon, että vaivautuisi lähtemään. :)
Mikset kysyisi suoraan, että missä mättää? Ovatko kenties kokemattomia matkaajia ja on niin paljon helpompi vain haaveilla mutta, kun ajankohta lähestyykin niin ei uskalletakaan? Joka tapauksessa niin miksi tuhlaat aikaa näiden kanssa matkojen suunnitteluun, jos kuitenkin aina sama kaavaa toistuu. Hieman kyllä ihmettelen, kun vakuutat ettei rahasta ole kyse mutta kuitenkin itse tarjouduit kerran jopa lainaamaan matkaa varten rahaa. Eikö silloin kieli siitä, että rahaa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Mikset kysyisi suoraan, että missä mättää? Ovatko kenties kokemattomia matkaajia ja on niin paljon helpompi vain haaveilla mutta, kun ajankohta lähestyykin niin ei uskalletakaan? Joka tapauksessa niin miksi tuhlaat aikaa näiden kanssa matkojen suunnitteluun, jos kuitenkin aina sama kaavaa toistuu. Hieman kyllä ihmettelen, kun vakuutat ettei rahasta ole kyse mutta kuitenkin itse tarjouduit kerran jopa lainaamaan matkaa varten rahaa. Eikö silloin kieli siitä, että rahaa ei ole.
Siis ystäväni sanoi viimeksi kun suunniteltiin että nyt on hyvä tilanne koska veropalautuksia tuli monta tonnia. Varaushetkellä olikin epävarmuus lomista. Pointtini on, että aina on joku syy. En tietenkään tiedä ihmisten pankkitilien tilannetta, mutta toinen ko henkilöistä tienaa valtiolla 3300€/kk ja asuu velattomassa asunnossa, jossa yhtiövastike on 146€ ja omien sanojen mukaan säästöön menee 700€ joka kuukausi
Vähän sama tuli minulle mieleen. Ehkä ystäväsi tietävät, että matkustelet mielelläsi, ja jotenkin haluavat mielistellä sinua näillä jutuilla, vaikka eivät oikeasti ole tosissaan lähdössä kanssasi minnekään.
Siskoni on tuollainen sosiaalinen höpisijä, vaikka ei ole tosissaan toteuttamassa ehdottamiaan juttuja.