Mitä mieltä olet siitä, että pankit väkisin laittavat pankki- ja luottokortteihin lähimaksuominaisuuden?
Kommentit (66)
Oikein on lopettaa turhanpäiväinen kiukuttelu.
Vierailija kirjoitti:
Sinä Nordea-jankkaaja, voisitko opetella käyttämään lainausta oikein? Ärsyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten aktivointi tapahtuu?
Vaikka itse ei olisi koskaan käyttänyt lähimaksuominaisuuttaa niin voihan sitä rosvo silti käyttää.
snnn kirjoitti:
Joo ainakaan nordeassa ei saa ilman lähimaksua olevaa korttia.. eikä sitä saa pois jos sen on kerran aktivoinut..
Aktivointi tapahtu ekalla käyttökerralla, silloin se pääte pyytää työntämään kortin koneeseen perinteiseen tapaan ja näpyttelemään pin-koodin. Älä tee sitä, niin ei sillä kukaan muukaan voi lähimaksaa ilman pinniä.
Ei minulla ainakaan ole tuollaista kokemusta. Kauppias otti kortin ja kysyi haluanko lähimaksua ja ihan itse sitten näppäili jotain ilman pin-koodia. Olisi varmaan pitänyt kieltäytyä, mutta siinä tilanteessa en ehtinyt ajatella asiaa. Sitten sain "kuitin" kännykkääni, mutta kun minulla ei ole älykännykkää, niin eihän sillä loputtoman pitkällä koodien sarjalla [980e/re8df4ref3494fje6*,/sg] tehnyt yhtään mitään.
Oletko tarkistanut paljonko tililtäsi on veloitettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
snnn kirjoitti:
Ei minulla ainakaan ole tuollaista kokemusta. Kauppias otti kortin ja kysyi haluanko lähimaksua ja ihan itse sitten näppäili jotain ilman pin-koodia. Olisi varmaan pitänyt kieltäytyä, mutta siinä tilanteessa en ehtinyt ajatella asiaa. Sitten sain "kuitin" kännykkääni, mutta kun minulla ei ole älykännykkää, niin eihän sillä loputtoman pitkällä koodien sarjalla [980e/re8df4ref3494fje6*,/sg] tehnyt yhtään mitään.
Voi olla ominaisuus en vaan ole vielä käyttänyt - en käytäkään jos ei ole pakko.
Lähimaksu on todella kätevä, ja kannattaa pitää huolta siitä kortista ja ottaa vastuuta elämästään.
Jos teiltä ryöstetään lompakko, niin suuremmat kustannukset teille tulee kaikkien korttien uusimisesta kuin siitä muutamasta kympistä, minkä rosvot ehkä ehtivät teiltä anastaa lähimaksulla. Yhden maksun raja on kuitenkin vain 25 euroa.
Pankit ei tilaa kuin tietynlaisia kortteja valmistajilta ja jos valikoimassa ei ole lähimaksutonta niin et sinäkään sellaista saa vaikka kuinka haluaisit. Vaihda pankkia tai älä ota pankkikorttia ollenkaan jos luulet elämäsi siitä helpottuvan.
Lähimaksuominaisuus aktivoituu heti, kun näppäilet pin-koodin
Ei sitä mitenkään erikseen käyttöön oteta.
Vierailija kirjoitti:
Jos teiltä ryöstetään lompakko, niin suuremmat kustannukset teille tulee kaikkien korttien uusimisesta kuin siitä muutamasta kympistä, minkä rosvot ehkä ehtivät teiltä anastaa lähimaksulla. Yhden maksun raja on kuitenkin vain 25 euroa.
Persereijästä revitty analogia.
Siis se rosvojen varastama raha tulee siihen hävittyjen korttien uusimisen rahan _päälle_.
Ei se ole minun korteistani, vaan siihen päälle!
Sinkkumies
Että ensin tulee vitutus, niin kusipäät järjestävät tuplavitutuksen.
Käteistä siis, jatkossa.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Pankit ei tilaa kuin tietynlaisia kortteja valmistajilta ja jos valikoimassa ei ole lähimaksutonta niin et sinäkään sellaista saa vaikka kuinka haluaisit. Vaihda pankkia tai älä ota pankkikorttia ollenkaan jos luulet elämäsi siitä helpottuvan.
Eiköhän se asekaapissa säily tallessa ja käyttelee sitten käteistä.
Sinkkumies
Jos tuntuu liian hankalalta niin siirry käyttämään käteistä niin kauan kun vielä voit.
Vierailija kirjoitti:
Ominaisuutta voi käyttää tai olla käyttämättä. Mitään haittaa siitä ei ole kenellekään. Kauhujutut kortinlukijoiden kanssa ruuhkassa väijyvistä rikollisista ovat höpöhöpöä; yhtään tapausta ei ole tullut tietoon - iltapäivälehtien suureksi suruksi.
Minulla on sellainen suojuskotelo kortilla jonka läpi eivät mitkään lukijat lue. Kannattaa ostaa sellainen. Maksaa alle 10 € sellainen siis joka laitetaan sitten lompakkoon erikseen. Ostin erikseen ihan laukkuliikkeestä. On varmaan myytävänä myös noissa kännykkäliikkeissä.
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistu NORDEASSA. Mikä pankki sinulla?
Vierailija kirjoitti:
Laitoin viestiä ja pyysin uuden lähimaksuttoman kortin.
En ole alkuperäinen, mutta Säästöpankissa onnistui.
Olen asiakkaana myös S-pankilla, sieltä pyysin myös lähimaksutonta korttia asiakaspalvelupisteellä, lupasivat tehdä niin ja uusi kortti tuli postissa jossa kuitenkin oli lähimaksu käytössä. En jaksanut alkaa taas tilaamaan uutta korttia kun tuokin uusi maksoi, en vain käytä sitä korttia enää.
Vierailija kirjoitti:
5 kauppaa/kioskia,jokaisessa tekee 20€:n ostoksen ja nyt summa on jo 100€,ja joku oikein vikkelä voisi keretä kymmeneen kauppaan/kioskiin ja nyt summa on jo 200€,
tai entä jos se varastetaan illalla ja huomaat sen vasta aamulla?,
mutta kuten sanoit kysymyshän on vaan kympeistä
Lainaus S-pankin sivuilta:
"Sain juuri lähimaksuominaisuudella varustetun S-Etukortti Visan. Vaatiiko lähimaksun käyttöönotto minulta toimenpiteitä?
Kortin lähimaksuominaisuus aktivoituu ensimmäisen kortilla maksetun ja pankkitililtä veloitettavan ostoksen yhteydessä. Aseta kortti ensimmäisen maksun yhteydessä maksupäätteeseen ja hyväksy ostos tunnusluvullasi. Tämän jälkeen lähimaksuominaisuus on käytettävissäsi."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ominaisuutta voi käyttää tai olla käyttämättä. Mitään haittaa siitä ei ole kenellekään. Kauhujutut kortinlukijoiden kanssa ruuhkassa väijyvistä rikollisista ovat höpöhöpöä; yhtään tapausta ei ole tullut tietoon - iltapäivälehtien suureksi suruksi.
Minulla on sellainen suojuskotelo kortilla jonka läpi eivät mitkään lukijat lue. Kannattaa ostaa sellainen. Maksaa alle 10 € sellainen siis joka laitetaan sitten lompakkoon erikseen. Ostin erikseen ihan laukkuliikkeestä. On varmaan myytävänä myös noissa kännykkäliikkeissä.
Paksukin?,ja jokaiselle kortille oma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persereijästä revitty analogia.
Siis se rosvojen varastama raha tulee siihen hävittyjen korttien uusimisen rahan _päälle_.
Ei se ole minun korteistani, vaan siihen päälle!
Sinkkumies
Rautalangasta vääntäen: muutaman kympin mahdollinen menetys on pieni huoli, jos joku ryöstää lompakon, kun sitä vertaa kaikkeen muuhun puuhaan mihin silloin joutuu. Samoin mielestäni lähimaksukortti on erittäin pieni riski verrattuna sen kätevyyteen. Riskit kun todellakin ovat aivan minimaaliset.
Voithan sinä toki kantaa siellä lompakossasi käteistä sen satasen tai pari, tosin isompi summahan se on menetettäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5 kauppaa/kioskia,jokaisessa tekee 20€:n ostoksen ja nyt summa on jo 100€,ja joku oikein vikkelä voisi keretä kymmeneen kauppaan/kioskiin ja nyt summa on jo 200€,
tai entä jos se varastetaan illalla ja huomaat sen vasta aamulla?,
mutta kuten sanoit kysymyshän on vaan kympeistä
Minä olisin kyllä erittäin huolissani omasta elämänhallinnastani, jos en huomaisi lompakkoni sillä aikaa kun joku käy sen kanssa kymmenessä kaupassa, puhumattakaan että vasta seuraavana päivänä.
Ja huomattavasti enemmän tuhoa varas saisi aikaan visallani, kuin juoksemalla hiki hatussa kahdenkympin ostoksia eri liikkeistä.
Kortit siis kotiin kassakaappiin ja käteinen käyttöön.