Aktiivimalli 2 pusketaan läpi
Onko työnantajat valmiina työhakemustulvaan? TE-palveluissa aakkosjärjestyksessä ensimmäisenä haussa olevat työpaikat keräävät varmaan tuhansia työhakemuksia. Onko työn tarjoaja velvollinen vastaamaan kaikille näille työtä hakeville, jotta he välttyvät 60 päivän karensseilta?
http://www.iltalehti.fi/politiikka/201801072200650956_pi.shtml
Kommentit (265)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta kysyn että loppuuko nyt myös somalien lorviminen tähän vai meneekö niiltäkin tuet jos/kun eivät hae töitä?
Toi on hyvä kysymys jota jokainen jolla on älliä päässä mietii. Veikkaan, että saa syytteen rasismi.ta, jos niitä patisteltaisi ja vaadittaisiin johonkin töihin, sama juttu näillä lähi-itäläisillä. Kumma juttu myös, että meetoo kampanja koske vaan valkoihoista kantaväestöä? No ihmekkös tuo, kun ns. suvaitsevaisto maailmalla on luonut koko meetoon hankkeen peitelläkseen todellista syytä.
Vai johtuisko ihan siitä, että somalinaisia on aika vähän Hollywoodissa ja elokuvaalalla? Daaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule! Meillä on kaduilla paljon tälläkin hetkellä osaavia koneinsinöörejä. Miksi Suomi ei anna näille moniosaajille töitä??
Nämä moniosaajat kun työllistävät isopalkkaisia juristeja, tulkkeja, yksityisiä lääkäriasemia jne. Turha ihmetellä miksi heidän annetaan olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakiesityksessä sanotaan, että haettavien paikkojen pitää olla sellaisia, että henkilö täyttää muodolliset edellytykset.
Mitähän tämäkin käytännössä tarkoittaa?
Sitä tietenkin että minkä tahansa työpaikan hakeminen ei käykään vaan hakijan pitää olla "sopiva" kyseiseen työhön. Siis oikeanlainen koulutus ja aikaisempi työkokemus pitää löytyä. Sinänsä ihan fiksua, mutta kun niitä sopivia työpaikkoja ei esimerkiksi itselleni ole sen enempää kuin ne mihin olen jo tähän astikin hakenut. Lisäksi nämä työsuhteet ovat nykyisin poikkeuksetta määräaikaisia vastoin työnhakijan tahtoa. Ilmeisesti työtöntä voidaan jatkossa rankaista tästä(kin) että sopivia työpaikkoja ei ole olemassakaan määrää x enempää. Lisäksi moni työ on nykyisin niin kausiluonteista että sopivia paikkoja saattaa olla samana päivänä haettavissa lukuisia ja sitten taas mennä muutama kuukausikin ettei ole ensimmäistäkään sopivaa paikkaa mitä hakea.
Niin onko vaikkapa filosofian tohtori muodollisesti pätevä hakemaan esim. siivojan töitä. Veikkaan, että TE palvelujen mukaan on.
Älä ylpisty, vaikka olisit avaruuskirurgi. Veikkaan, että siivooja tekee loppupeleissä kuitenkin tärkeämpää työtä.
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule! Meillä on kaduilla paljon tälläkin hetkellä osaavia koneinsinöörejä. Miksi Suomi ei anna näille moniosaajille töitä??
Meillä näyttää stadissa olevan töissä aika moni. On bussinkuljettajaa, varastomiestä, siivojaa, palvelualalla, invataksein kuljettajina, kotisairaanhoidossa, lääkärinäkin terveysasemalla, yms.
Missä ihmeen sumpunperällä sinä asut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta kysyn että loppuuko nyt myös somalien lorviminen tähän vai meneekö niiltäkin tuet jos/kun eivät hae töitä?
EI KOSKE HEITÄ.. Kantisten ongelma toi aktiivimalli
ei koske ei..työministerin suusta
Lähde? Jos sitä ei löydy, olette vain rasistisia panettelijoita, joilta saa ottaa tuet kokonaan pois.
Googlaa itse uusavuton pelle, jos et usko. Laborantti Lindström kertoi miten muukalaisilla on omat työllistymisreittinsä ja siksi ei koske heitä.
Ei löydy googlettamalla mitään. Laita se linkki, eli se mihin sinä viittaat. Itsehän asian nostit esiin.
Olikohan se eduskunnan täysistunto jossa Lindström mainitsi asiasta. Jos et usko, niin kysy asiaa suoraan häneltä itseltään. Turha syyttää ihmisiä täällä valehtelemisesta.
Pidäpä huoli itse siitä ettet sanoa väärä todistusta muista. Viesti jossa mainittiin panettelu EI OLE MUN, pelkästään tuo "Ei löydy googlettamalla...".
Olis reilua laittaa todisteet omille puheilleen, eikä pistää muita ihmisiä googlettamaan. Antaa käsitykset, ettet tiedä mistä tietosi hankit.
Niin ja minä joka mainitsin tuosta eduskunnan täysistunnosta en ollut sama henkilö joka täällä käski sinua googlaamaan joten turha minulle vittuilla.
Et sitten ilmeisesti lue tai ymmärrä omia tekstejäsi: "Olikohan se eduskunnan täysistunto jossa Lindström mainitsi asiasta. Jos et usko, niin kysy asiaa suoraan häneltä itseltään. Turha syyttää ihmisiä täällä valehtelemisesta."
Sinä siis kettuilit minun täysin asialliseen viestiini itse ensin erehtyen kommentin laittajasta. Turha siis kettuilla mulle siitä jos itse kettuilit ja mokailit. Daa
anteeksi mutta missähän kohtaa tuossa aiemmassa viestissä kettuilin sinulle tai olen mokaillut? Enpä kyllä ihmettele, että tuolla järjenjuoksulla olet täällä sinisiä puolustamassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakiesityksessä sanotaan, että haettavien paikkojen pitää olla sellaisia, että henkilö täyttää muodolliset edellytykset.
Mitähän tämäkin käytännössä tarkoittaa?
Sitä tietenkin että minkä tahansa työpaikan hakeminen ei käykään vaan hakijan pitää olla "sopiva" kyseiseen työhön. Siis oikeanlainen koulutus ja aikaisempi työkokemus pitää löytyä. Sinänsä ihan fiksua, mutta kun niitä sopivia työpaikkoja ei esimerkiksi itselleni ole sen enempää kuin ne mihin olen jo tähän astikin hakenut. Lisäksi nämä työsuhteet ovat nykyisin poikkeuksetta määräaikaisia vastoin työnhakijan tahtoa. Ilmeisesti työtöntä voidaan jatkossa rankaista tästä(kin) että sopivia työpaikkoja ei ole olemassakaan määrää x enempää. Lisäksi moni työ on nykyisin niin kausiluonteista että sopivia paikkoja saattaa olla samana päivänä haettavissa lukuisia ja sitten taas mennä muutama kuukausikin ettei ole ensimmäistäkään sopivaa paikkaa mitä hakea.
Niin onko vaikkapa filosofian tohtori muodollisesti pätevä hakemaan esim. siivojan töitä. Veikkaan, että TE palvelujen mukaan on.
Älä ylpisty, vaikka olisit avaruuskirurgi. Veikkaan, että siivooja tekee loppupeleissä kuitenkin tärkeämpää työtä.
En ole itse tohtori. Minusta kaikki työt ovat yhtä arvokkaita. Kyse oli vain siitä kuka loppupeleissä määrittää sen "muodollisen" pätevyyden
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www. kansalaisaloite .fi/fi/aloite/2730
Poista välilyönnit kansalaisaloite-sanan molemmin puolin.
Valitettavasti noilla kansalaisaloitteilla ei ole mitään virkaa.
Äläs juhana huutele, vaan pysy turvallisesti torkuilla peittosi alla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI KOSKE HEITÄ.. Kantisten ongelma toi aktiivimalli
ei koske ei..työministerin suusta
Lähde? Jos sitä ei löydy, olette vain rasistisia panettelijoita, joilta saa ottaa tuet kokonaan pois.
Googlaa itse uusavuton pelle, jos et usko. Laborantti Lindström kertoi miten muukalaisilla on omat työllistymisreittinsä ja siksi ei koske heitä.
Ei löydy googlettamalla mitään. Laita se linkki, eli se mihin sinä viittaat. Itsehän asian nostit esiin.
Olikohan se eduskunnan täysistunto jossa Lindström mainitsi asiasta. Jos et usko, niin kysy asiaa suoraan häneltä itseltään. Turha syyttää ihmisiä täällä valehtelemisesta.
Pidäpä huoli itse siitä ettet sanoa väärä todistusta muista. Viesti jossa mainittiin panettelu EI OLE MUN, pelkästään tuo "Ei löydy googlettamalla...".
Olis reilua laittaa todisteet omille puheilleen, eikä pistää muita ihmisiä googlettamaan. Antaa käsitykset, ettet tiedä mistä tietosi hankit.
Niin ja minä joka mainitsin tuosta eduskunnan täysistunnosta en ollut sama henkilö joka täällä käski sinua googlaamaan joten turha minulle vittuilla.
Et sitten ilmeisesti lue tai ymmärrä omia tekstejäsi: "Olikohan se eduskunnan täysistunto jossa Lindström mainitsi asiasta. Jos et usko, niin kysy asiaa suoraan häneltä itseltään. Turha syyttää ihmisiä täällä valehtelemisesta."
Sinä siis kettuilit minun täysin asialliseen viestiini itse ensin erehtyen kommentin laittajasta. Turha siis kettuilla mulle siitä jos itse kettuilit ja mokailit. Daa
anteeksi mutta missähän kohtaa tuossa aiemmassa viestissä kettuilin sinulle tai olen mokaillut? Enpä kyllä ihmettele, että tuolla järjenjuoksulla olet täällä sinisiä puolustamassa
Häh? Nyt olet kyllä jossain väärässä ketjussa tai kenties väärällä sivustolla kokonaan! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Somalien tuet eivät ole uhattuna. Ei somaleilla ole mitään hätää tämän asian suhteen, koska Suomalaiset ovat niin rasistisia etteivät palkkaa ruskeita ihmisiä töihin.
Joo. Somalit on turvassa
faktahomma kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä näyttää stadissa olevan töissä aika moni. On bussinkuljettajaa, varastomiestä, siivojaa, palvelualalla, invataksein kuljettajina, kotisairaanhoidossa, lääkärinäkin terveysasemalla, yms.
Missä ihmeen sumpunperällä sinä asut?
Vantaalla. Onko vielä tulkkinakin joku reipas? Ei vakuuta. 90 prossaa niistä ei tee muuta kun syö ja nussii.
En tunne ketään tulkkia, mutta yhden elokuvaohjaajan, pari kätilöä, useamman toimittajan, jne...
Vierailija kirjoitti:
Ei lopu, vedotaan rasiz miin ja haetaan toimeentulotukea vähän enemmän sossusta.
Ongelma ratkaistu, eikä kukaan viranomainen uskalla tehdä tai sanoa mitään kun se R-kortti aina esitetään.
Erikoista, että on hirveä kouhkaus työttömyystuen 5% laskemisesta, kun koko karenssisysteemi vie loputkin 95%, jos et suostu menemään johonkin riistofirmaan 50 kilsan päähän bussilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi on hyvä kysymys jota jokainen jolla on älliä päässä mietii. Veikkaan, että saa syytteen rasismi.ta, jos niitä patisteltaisi ja vaadittaisiin johonkin töihin, sama juttu näillä lähi-itäläisillä. Kumma juttu myös, että meetoo kampanja koske vaan valkoihoista kantaväestöä? No ihmekkös tuo, kun ns. suvaitsevaisto maailmalla on luonut koko meetoon hankkeen peitelläkseen todellista syytä.
Vai johtuisko ihan siitä, että somalinaisia on aika vähän Hollywoodissa ja elokuvaalalla? Daaa.
Suomi on Hollywood. Daaa.
Vierailija kirjoitti:
"Tarkoituksena on, että työnhakua koskevia tietoja käydään kootusti läpi yhdessä työnhakijan kanssa kolmen kuukauden välein tehtävän palvelutarpeen arvioinnin yhteydessä. Tietoja hyödynnetään ensisijaisesti työnhakijaa tukevien palvelujen suunnittelemiseksi. Vain jos erikseen ilmenee aihetta, asian käsittelyä jatketaan työttömyysturva-asiana. Raportointi ei siten lisäisi viranomaisten työmäärää nykyiseen verrattuna. "
Mitenkäs kun minua ei ole kaksi vuotta kestäneen työttömyyteni aikana haastateltu vielä kertaakaan? Vaikka kolmen kuukauden välein piti. Työkkäriin kun taannoin soitin ja asiaa ihmettelin, virkailija myönsi, että ei heillä ole resursseja järjestää niitä haastatteluja kaikille. Jos viranomaisten työmäärä ei nykyisestä lisäänny niin se varmaan tarkoittaa, että minun hakemukseni jätetään syynäämättä?
Siis oikeasti jos työkkäri voisi hakemusten perusteella järkätä minulle työllistymistäni edistävää palvelua niin sehän olisi hienoa. Voisin näyttää listan paikoista, joita en voi hakea kun osaamiseni jää vähän vajaaksi ja tilata palveluksi lisäkoulutusta. Mutta kun ei systeemi ihan sillä lailla valitettavasti toimi.
Vierailija kirjoitti:
"Käytettävissä ei ole tilastotietoja siitä, kuinka paljon työnhakijat nykyisin hakevat oma-aloitteisesti työpaikkoja TE-toimiston tekemien työtarjousten lisäksi. Näin ollen määrällistä arviota siitä, kuinka paljon uudistus lisäisi työhakemusten määrää nykyiseen verrattuna, ei voida tehdä. "
Heh, itse en ole saanut työkkäristä ainoatakaan työtarjousta! Siis luuleeko joku hallituksen bimbo tosiaan, että työtä haetaan siten että odotellaan että työkkäristä tulee työtarjous? Ihan omin päin olen kaikki ne paikat etsinyt joita olen hakenut.
Hallituksen koko touhuilun vika on siinä, että todellakaan ei ole selvitetty, kuinka paljon työttömät töitä hakevat, millaisiin paikkoihin, ja miksi eivät tule valituksi. Sokeasti vain uskotaan työnantajien valittelua työvoimapulasta. Todellisuudessa esim. oman alani yrityksillä varmasti on pulaa tekijöistä, joilla on jotakin tiettyä erityisosaamista. Mutta ei sitä sillä hoideta, että me, joilta ko. osaaminen puuttuu, lähetämme hakemuksia hullun lailla.
Parempi kaivaa töitä vaikka kiven alta, kun jäädä työvoimahallinnon kurituksen kohteeksi, kyllä siitä sellainen hirmuhallinto on kehittymässä.
Vierailija kirjoitti:
Siis täähän on paljon parempi kuin aktiivimalli "1". Koska tässä oikeasti aktiiviset eivät häviä mitään. Mä haent tällä hetkellä 4-5 työpaikkaa viikossa anyways.
Se ikävä puoli tässä kuitenkin on, että jos avoimesti ilmoiteltuihin työpaikkoihin rupeaa oikein tulvimaan hakemuksia, niin eipä niistä enää ilmoitella. Joutuu enemmän tekemään töitä löytääkseen paikkoja, joihin hakea.
Ja työkkärin virkailijoilta menee aika hakemusten tarkastamiseen niin etteivät ehdi hoitaa järkevämpiä asioita.
Yrittäjä juuri kirjoitti Aamulehdessä, ettei todellakaan palkkaa ketään tuollaisiin pikkupätkiin, vaan ostaa palvelun toiselta yrittäjältä jolloin riskit ovat toisella yrittäjällä. Ei kukaan hoida älytöntä määrää byrokratiaa, maksuja, tärvää omaa työaikaansa ja kanna riskejä minkään 18tunnin työsuhteiden vuoksi. Ja hallitus tietää tämän kyllä= tukileikkuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä pyritään kaikkien TE-palvelujen yksityistämiseen. Vastuuministerit sotkevat asiaa aikansa "työryhmien" "lausuntojen" kanssa. Sitten "havaitaan" että tällä aikataululla tarvitaan nopeaa ja laajennettua toimintaa. Lähtökuopissaan odottavat yksityiset palveluketjut. Ne pomppaavat puskista esiin kuin tilauksesta.
Suomi pilkotaan lihoiksi ja yksityistetään luomalla ensin "tarve". Se syntyy runnomalla läpi sekasotkua ja paineita aiheuttava lakiehdotus. Tämä malli sopii kaikkiin kohteisiin.Näin.
Itse asiassa jo nyt ainakin Helsingissä on yksityisyrityksiä, jotka tekevät jo ulkoistettuna te-toimiston töitä. Tietääkseni heidän työntekijöitäänkin istuu te-toimistoissa asiakaspalvelussa. Ko. yritys Spring House on osa StaffPoint-konsernia, jonka StaffPoint-niminen yritys on vuokrafirma. StaffPoint-konsernin omistaa osittain Sponsor Capital, jonka johto omistaa osan Barona Groupista, joka on toinen iso toimija, jolla on myös useampi yritys samalla alalla.
Työkkärien kanssa toimii muitakin yrityksiä, joilla on kaikenlaisia palveluja.
Useampi ym. yrityksistä on saanut Kauppalehden "Menestyjät 2017" -sertifikaatin. Toiset tekee työttömyydellä hyvää businestä...
Hei hienoa, pian on kaikki saman katon alla! Ba-ro-na Group Oy on "suomalainen henkilöstöpalveluyritys, jonka tarjoamia palveluita ovat henkilöstöpalvelut, ulkoistamispalvelut, Fo-re-nom-majoitus-palvelut sekä Momentous Executive Search -nimellä toimiva johdon suorahakupalvelu."
Ba-ro-na kierrättää aktiivimallin 18 tunnin työntekijät helposti monenlaisissa hommissa. Tytäryhtiö Luona Oy tuottaa sosiaali- ja terveyspalveluita, mm. vastaan-otto-keskus-palveluita ja kriisi-majoitusta. Rahaakin on kertynyt. Luona Oy teki vastaan-otto-keskuksilla yli 3 miljoonan euron voiton v. 2016 ja liikevaihto siinä samalla kolminkertaistui 52,8 euroon. Kyllä tällaisilla varoilla jo aktiivimalli rullaa.
Paitsi että veronmaksajahan ne koulutukset maksaa...
Jaa kappas, fo-re-nom on samaa ryvästä. Sehän on erikoistunut lyhytaikaisiin sikahintaisiin majoituksiin esim. keikkaduunareille. Paljon soluasuntoja ym.
Eli työkkärissä "kevättalolta" vuokrattu konsultti määrää työttömän toimenpiteeseen, jonka toteuttaa saman konsernin toinen yritys, ja majoituksen järjestää f-firma, jos toimenpide toteutetaan toisella paikkakunnalla. Veronmaksaja kustantaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä pyritään kaikkien TE-palvelujen yksityistämiseen. Vastuuministerit sotkevat asiaa aikansa "työryhmien" "lausuntojen" kanssa. Sitten "havaitaan" että tällä aikataululla tarvitaan nopeaa ja laajennettua toimintaa. Lähtökuopissaan odottavat yksityiset palveluketjut. Ne pomppaavat puskista esiin kuin tilauksesta.
Suomi pilkotaan lihoiksi ja yksityistetään luomalla ensin "tarve". Se syntyy runnomalla läpi sekasotkua ja paineita aiheuttava lakiehdotus. Tämä malli sopii kaikkiin kohteisiin.Näin.
Itse asiassa jo nyt ainakin Helsingissä on yksityisyrityksiä, jotka tekevät jo ulkoistettuna te-toimiston töitä. Tietääkseni heidän työntekijöitäänkin istuu te-toimistoissa asiakaspalvelussa. Ko. yritys Spring House on osa StaffPoint-konsernia, jonka StaffPoint-niminen yritys on vuokrafirma. StaffPoint-konsernin omistaa osittain Sponsor Capital, jonka johto omistaa osan Barona Groupista, joka on toinen iso toimija, jolla on myös useampi yritys samalla alalla.
Työkkärien kanssa toimii muitakin yrityksiä, joilla on kaikenlaisia palveluja.
Useampi ym. yrityksistä on saanut Kauppalehden "Menestyjät 2017" -sertifikaatin. Toiset tekee työttömyydellä hyvää businestä...
Hei hienoa, pian on kaikki saman katon alla! Ba-ro-na Group Oy on "suomalainen henkilöstöpalveluyritys, jonka tarjoamia palveluita ovat henkilöstöpalvelut, ulkoistamispalvelut, Fo-re-nom-majoitus-palvelut sekä Momentous Executive Search -nimellä toimiva johdon suorahakupalvelu."
Ba-ro-na kierrättää aktiivimallin 18 tunnin työntekijät helposti monenlaisissa hommissa. Tytäryhtiö Luona Oy tuottaa sosiaali- ja terveyspalveluita, mm. vastaan-otto-keskus-palveluita ja kriisi-majoitusta. Rahaakin on kertynyt. Luona Oy teki vastaan-otto-keskuksilla yli 3 miljoonan euron voiton v. 2016 ja liikevaihto siinä samalla kolminkertaistui 52,8 euroon. Kyllä tällaisilla varoilla jo aktiivimalli rullaa.
Paitsi että veronmaksajahan ne koulutukset maksaa...
Jaa kappas, fo-re-nom on samaa ryvästä. Sehän on erikoistunut lyhytaikaisiin sikahintaisiin majoituksiin esim. keikkaduunareille. Paljon soluasuntoja ym.
Eli työkkärissä "kevättalolta" vuokrattu konsultti määrää työttömän toimenpiteeseen, jonka toteuttaa saman konsernin toinen yritys, ja majoituksen järjestää f-firma, jos toimenpide toteutetaan toisella paikkakunnalla. Veronmaksaja kustantaa :)
näin