Siis miten tämä Nordean tunnuslukulaite muka voi toimia??
En vain tajua tätä videota:
Sisään verkkopankkiin kirjaudutaan numerosarjalla, jonka tunnuslukulaite kertoo, kun siihen on ensin näppäillyt pin-koodinsa. Onko tuo numerosarja jokaisella kirjautumiskerralla eri? Jos on, niin mistä Nordean verkkopankki voi tietää, minkä tunnusluvun tuo laite milläkin kerralla käyttäjälle arpoo? Onko tuo laite jotenkin matkapuhelinverkon kautta yhteydessä Nordean tietojärjestelmiin, vai mitä ihmettä? Jos ei ole, niin miten verkkopankki sitten pystyy erottamaan oikean tunnusluvun väärästä? :O
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin tommosia vammasia laitteita tarvitaan kun sovelluskin?
Ei kaikilla ole vammaisia Facebook-sovelluspuhelimia - rakkaani!
Mitä helkkarin feissibookkisovelluksia siihen tarvitaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tunnuslukulaite olisi kyllä hyvä olla olemassa siltä varalta, että puhelimesi hajoaa tai varastetaan...
No sitten käy ostamassa uuden puhelimen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei ole sellaisia mobiilivehkeitä, että sais mitään sovelluksia. mulla esim ei ole ja tilasin tuon laitteen ja se on kyllä sanalla sanoen paska.
Vierailija kirjoitti:
Minulla Nordean asiakkaana on ainakin käyttäjätunnuksena sama 8-numeroinen numerosarja, jota käytin silloin kun oli vielä se tunnuslukukortti. Menen siis Nordea soloon joko koneelta tai kännykässä ja näpyttelen sen 8-numeroisen tunnukseni siihen kirjautumisruutuun, ja se käskee avata tunnuslukusovelluksen kännykässä. Siihen pitää näpytellä se oma pin-koodi, jonka jälkeen pääsee verkkopankkiin.
Sillä samalla numerosarjalla olen mennyt aina.
entä jos kännykkä hajoo... milläs sit kirjaudut kun se pyytää luurias näpyttelee pin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikilla ole vammaisia Facebook-sovelluspuhelimia - rakkaani!
Mitä helkkarin feissibookkisovelluksia siihen tarvitaan?
Facebookissa tarttee älypuhelinta. Tunnuslukusovellus tarttee sitä. Ei toimi näppäinpuhelimessa kuten venttikympissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei ole sellaisia mobiilivehkeitä, että sais mitään sovelluksia. mulla esim ei ole ja tilasin tuon laitteen ja se on kyllä sanalla sanoen paska.
Kannattaisko hommata sellanen mobiilivehje?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pitäisikö hankkia?
Vierailija kirjoitti:
Tämä aihe on koluttu täällä tuhat kertaa. Jos ette osaa siirtyä tunnuslukusovelluksen käyttäjiksi, suosittelen vähintään keskivaikeaa alkoholismia ja avioeroa.
Mulla nolo, olen tietojenkäsittelytieteen maisteri ja teen työkseni softaa, mutta en ole saanut sitä hemmetin Nordean tunnuslukusovellusta koskaan toimimaan. Hetkeksi sain, sitten tuli pakollinen päivitys AppStoresta, sen jälkeen ei ole vaan toiminut. Ottaen lisäksi huomioon että asennus ja käyttöönotto oli muutenkin hankalaa, päätin että pitäkää saakeli tunkkinne ja käytän edelleen sitä tunnuslukukorttia.
Mä en ole edes ikinä kuullutkaan tuollaisista oudoista laitteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla Nordean asiakkaana on ainakin käyttäjätunnuksena sama 8-numeroinen numerosarja, jota käytin silloin kun oli vielä se tunnuslukukortti. Menen siis Nordea soloon joko koneelta tai kännykässä ja näpyttelen sen 8-numeroisen tunnukseni siihen kirjautumisruutuun, ja se käskee avata tunnuslukusovelluksen kännykässä. Siihen pitää näpytellä se oma pin-koodi, jonka jälkeen pääsee verkkopankkiin.
entä jos kännykkä hajoo... milläs sit kirjaudut kun se pyytää luurias näpyttelee pin
Asenna sovellus useammalle laitteelle. Esim. tablettiin tai puolison kännykkään.
Ensin piti tulla joulukuussa tämä laite kotiin, sitten tuleekn vuoden 2018 aikana. Näin minulle sanottiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asenna sovellus useammalle laitteelle. Esim. tablettiin tai puolison kännykkään.
Tässä ohjeet: https://www.nordea.fi/henkiloasiakkaat/paivittaiset-raha-asiat/internet…
Vierailija kirjoitti:
Siis hahhahhaha... mihin tarvitaan sovelluksia kun on jo tietokone?
Miksi pitäisi kaivaa 10x tehottomampi tietokone jostain takin taskusta samaan hommaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisko hommata sellanen mobiilivehje?
No kuule kun ei kannata, koska sitten nousis puhelinlasku turhaan. Käytän verkkopankkia vain pöytäkoneella, mitä järkeä hommata puhelin vain sitä varten, että saa maksaa pari kertaa kuukaudessa laskuja.
Ensin piti tulla joulukuussa tämä laite kotiin, sitten tuleekn vuoden 2018 aikana. Näin minulle sanottiin.
Mitä väliä sillä sinulle on, onko se tunnusluku joka kerta sama vai eri, tai miten se siirtyy nordealle, jos pääset sillä sisään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä aihe on koluttu täällä tuhat kertaa. Jos ette osaa siirtyä tunnuslukusovelluksen käyttäjiksi, suosittelen vähintään keskivaikeaa alkoholismia ja avioeroa.
Mulla nolo, olen tietojenkäsittelytieteen maisteri ja teen työkseni softaa, mutta en ole saanut sitä hemmetin Nordean tunnuslukusovellusta koskaan toimimaan. Hetkeksi sain, sitten tuli pakollinen päivitys AppStoresta, sen jälkeen ei ole vaan toiminut. Ottaen lisäksi huomioon että asennus ja käyttöönotto oli muutenkin hankalaa, päätin että pitäkää saakeli tunkkinne ja käytän edelleen sitä tunnuslukukorttia.
Miten sen asennus voi olla hankalaa, sehän android puhelimessa itse lataa sen ja asentaa. Yksi ainut napin painannus ja se on siinä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä sinulle on, onko se tunnusluku joka kerta sama vai eri, tai miten se siirtyy nordealle, jos pääset sillä sisään?
No kyllä se nyt vain tietoturvan takia kiinnostaa. On vaikea luottaa sellaisten laitteiden tietoturvaan, joiden toimintaperiaate ei ole itsellä tiedossa. Ja kun laitteiden toiminnan ymmärtää, niin silloin on helpompi arvioida niiden käyttöön liittyviä mahdollisia riskejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen sinulle alkoholismin lisäksi alan vaihtoa ammattispurguksi. Hae sosiaalituet sampon tiskiltä käteisenä. Ei kukaan voi olla noin HÖLMÖ
Paitsi sitten kun laite ei jostakin syystä toimi, tai paristot loppu, ei se laite sentään pyhällä hengellä käy.