Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yli 1-vuotias ei voi syödä samaa ruokaa kuin muutkin?

Vierailija
07.01.2018 |

Vaan pitää olla vähäsuolaista/suolatonta ym. Naurettavaa.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi syödä samaa kuin muut, tietysti jokaisen kannattaa edes yrittää syödä terveellisesti.

Vierailija
2/29 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi 1 vuotias jo syä suolaa ja rasvaa mut kannattaa aina miettiä et mikä määrä on terveellistä ja mikä ei. tuleepa itekki vähennettyä niide syömistä. itellä on yhä päällä vähä suolaset ruuat vaikka poiks on kohta 3. mies lisää suolaa itse ruokiin ko ei arvosta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin syön vain vähäsuolaista tai suolatonta ruokaa aina kuin mahdollista, joten miksi lapseni pitäisi syödä huonommin kuin minä itse?

Lapseni ei tykkää syödä sormin ja on sihtikurkku, joten edelleen hienonnan tai leikkaan hänelle ruoan pieniksi paloiksi, jotka hän lusikoi itse omaan suuhun. Eli sikälikään hän ei syö samaa kuin aikuiset.

Vierailija
4/29 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset itsekin vähäsuolaisen ruuan.

Vierailija
5/29 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voi 1 vuotias jo syä suolaa ja rasvaa mut kannattaa aina miettiä et mikä määrä on terveellistä ja mikä ei. tuleepa itekki vähennettyä niide syömistä. itellä on yhä päällä vähä suolaset ruuat vaikka poiks on kohta 3. mies lisää suolaa itse ruokiin ko ei arvosta

Sama täällä. Suu on jo niin tottunut vähäsuolaiseen ruokaan, että monien kotiruoka tuntuu liian suolaiselle, lounaspaikkojen ruuasta puhumattakaan.

Vierailija
6/29 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin tällä niitä, jotka tekevät erikseen suolattoman tai vähäsuolaisen ruoan lapselleen ja itse syövät normaalisuolaista ruokaa. Tekopyhää sontaa!

Vierailija
7/29 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen voi syödä fetasalaattia, mutta napero saa fetasalaattia ilman fetaa.

Vierailija
8/29 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas ongelmat!

Vierailija
9/29 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan vanhemmat yrittää väkisin tehdä lapsistaan täydellisiä ja parempia versioita itsestään. Liikaa ylimääräistä aikaa kaikenlaiseen vauhkoiluun.

Vierailija
10/29 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse joudun syömään terveyssyistä suolaisempaa ruokaa. Muuten lapsi syö suurelta osin samoin kuin me vanhemmatkin.

Vierailija
11/29 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjaah, minä tykkään suolaisesta ruoasta, ja olen verenpainetautinenkin. Yritän kuitenkin edes teinit totuttaa, ja miksen samalla itseänikin/lasten isää, vähäsuolaisempaan, sitä yleensä voi lisätä myös omaan annokseensa jos muuten ei maistu.

Mielestäni ei ollenkaan naurettavaa.

Vierailija
12/29 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissakin syötetään ihan tavallista ruokaa, eikä mitään gluteeniton, sokeriton, suolaton, luomu, maidoton -versioita. Horror!

Vierailija
13/29 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan vanhemmat yrittää väkisin tehdä lapsistaan täydellisiä ja parempia versioita itsestään. Liikaa ylimääräistä aikaa kaikenlaiseen vauhkoiluun.

No onhan se naurettavaa yrittää huolehtia lastensa terveydestä jos omastaan ei niin viitsikään. Onhan se aivan sama jos lapsi saa samat sairaudet jo nuorena kuin vanhempi viisikymppisenä.

Vierailija
14/29 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin tällä niitä, jotka tekevät erikseen suolattoman tai vähäsuolaisen ruoan lapselleen ja itse syövät normaalisuolaista ruokaa. Tekopyhää sontaa!

Tuon ikäisen munuaiset eivät kestä esim einesten suolaprosentteja.

Mitä naurettavaa siinä susta on?

Vierailija
15/29 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan vähennetty suolan määrää koko perhe samalla. Jos ei aikuiseen makuun maistu, niin sitä suolaa saa helposti lisättyä purkista omaan annokseen. Tuliset mausteet ollaan jätetty "koko perheen ruuista" kokonaan pois toistaiseksi.

Kyllä ne lapsetkin tykkää maukkaasta ruuasta.

Vierailija
16/29 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se naurettavaa yrittää huolehtia lastensa terveydestä jos omastaan ei niin viitsikään. Onhan se aivan sama jos lapsi saa samat sairaudet jo nuorena kuin vanhempi viisikymppisenä.

Ja syy tähän on se, että makaronilaatikossasi oli suolaa?

Vierailija
17/29 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon ikäisen munuaiset eivät kestä esim einesten suolaprosentteja.

Mitä naurettavaa siinä susta on?

Kuka tekee lapselleen kotiruokaa ja syö itse samaan aikaan eineksiä? Ei kukaan? Aloituksessa ei puhuttu eineksistä.

Vierailija
18/29 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja syy tähän on se, että makaronilaatikossasi oli suolaa?

Kuka sanoi ettei ole ollenkaan suolaa? Vähäsuolainen on eri asia kuin ylisuolainen josta itse pidän, mutta koetan oppia pois, ja vaikken oppisi niin toivon etteivät lapset oppisi samaa pahaa tapaa. Siihen voi myös pöydässä lisätä, niin minä kuin lapsetkin, mutta en halua tyrkyttää valmiiksi noin niin kuin 2% suolapitoisuudella.

Vierailija
19/29 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aika monet mammat kyttää lapsensa jokaisen suupalan suolapitoisuutta silmä kovana. Edes kalaa ei uskalla antaa, kun sehän sisältää luontaista suolaa! Olenpa törmännyt jopa siihen, että lasketaan paljon on suolaa kourallisesta täysjyvämuroja, koska pelätään sen olevan liikaa.

Vierailija
20/29 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen monesti tehnyt taaperolle oman ruuan, koska koko perheellä ei ole varaa syödä päivittäin sisä-/ulkofilettä, kuhaa jne.  Lapsi tarvitsee  hyvälaatuista proteiinia ihan eri suhteessa, kuin aikuinen.

Kyllä kaikki suolaa tarvitsee. Mutta ohje "ei yhtään" on varmuuden vuoksi, sillä jos määriä alettaisiin ohjeistamaan, joku varmasti aiheuttaisi vahinkoa. (Samahan se on esim. D-vitamiinin kanssa, korvikkeita syövät saavat yleensä 2-kertaisen annoksen suosituksiin nähden, jota pidetään pienempänä pahana... ohjeet on sikäli "for dummies"! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme