Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kaikki mieheni ovat sanoneet ettei minun tarvitsisi meikata (koska olen kaunis ilman!?), vaikka

Vierailija
07.01.2018 |

olen oikeasti ilman meikkiä TODELLA valjun näköinen ja se on juuri syy siihen, miksi ylipäätään meikkaan. En tietenkään meikkaisi, jos olisin tummapiirteinen. Minulla ei ole juurikaan kulmakarvoja, ripset ovat aivan vaaleat ("läpinäkyvät"). Ihoni on vaalea ja paikoin kirjava. Ainoa väritys kasvoissani on huulet, joiden luonnollinen väri on onneksi punainen.

Miten on mahdollista, että kaikki mieheni ovat toivoneet, etten meikkaisi ja olleet iloisia, kun olen joinain päivinä päättänyt olla meikkaamatta, kun en ole jaksanut meikata?

Onko miehillä todella niin erilainen käsitys siitä, mikä on hyvännäköistä? Vai mistä ihmeestä tämä johtuu?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni oli joskus mies, jolla oli todella voimakas tarve kontrolloida minua. Hän pyysi esimerkiksi toistuvasti, että olisin leikannut hiukseni todella lyhyeen poikamalliin, eikä hän pitänyt meikkaamisestani ollenkaan. Itse en tähän kuitenkaan suostunut ja seurustelumme kariutui, koska hän toistuvasti petti minua ja etsi uusia naisia. Olen aivan varma, että heti kun olisin suostunut hänen vaatimuksiinsa, olisin muutunut kelpaamattomaksi ja epäviehättäväksi hänen silmissään ja se olisi tuonut lisää oikeutusta pettämiselle, eli en olisi enää kelvannut hänelle enkä kenellekään muulle ja olisin ollut loukussa suhteessa. Onneksi se loppui.

Tämä juuri, eikä mikään upean eteerinen vaaleus yms. :D

Mies, joka viehättyy meikkaamattomasta upean eteerisen vaaleasta naisesta, ei ala olla yhdessä meikkaavan naisen kanssa.

Ns. normaali mies, joka pitää meikkaamattomista naisista, on niiden kanssa.

Mies, joka haluaa tuhota jonkun itsetunnon, kontrolloida jne. menee yhteen meikkaavan, pitkähiuksisen, hyvännäköisen naisen kanssa ja pyrkii muuttamaan sitä.

Eikö mies saa sanoa, jos näkee naisen meikittä, että vau oletpa upea. Itse asiassa vieläkin upeamman näköinen kuin meikin kanssa? Miten se on toisen muuttamista, jos nähtyään naisen ensimmäisen kerran meikittä, antaa siitä positiivista kommenttia?

Saa toki antaa positiivista kommenttia, mutta silloin, jos mies alkaa vaatimaan, että aiemmin ulos meikanneen naisen pitääkin jättää kasvot luonnontilaan tai haluaa, että nainen leikkaa hiukset hänen mieltymystensä mukaan, silloin ollaan vaarallisilla vesillä.

Ap:n tapauksessa kyse ei käsittääkseni ollut tällaisesta vaatimisesta, mutta silti ihmiset yrittävät vääntää sitä väkisin siihen. Että kyse olisi kontrolloinnista. Ap:lle miehet olivat vain sanoneet, ettei hän tarvitse meikkiä ja olivat olleet ilahtuneen oloisia, jos ap oli joskus ollut ilman meikkiä. Eli antaneet yksinkertaisesti positiivista palautetta ja pitäneet ap:ta kauniina ilman meikkiäkin.

Vierailija
42/55 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä naiset ovat vainoharhaisia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset nimenomaan opetetaan olemaan varomattomia, sillä tavalla esim. ted bundy metsästi uhreja, koska naiset opetetaan kohteliaiksi, avuliaiksi ja varomattomiksi.

Naisille vaarallisin paikka on koti ja vaarallisin olento on mies.

Mitä useampi nainen tietää miten vaarallinen ja kontrolloiva suhde alkaa, sitä useampi nainen pelastuu niin monien pahoinpideltyjen ja murhattujen naisten kohtalolta.

Vierailija
44/55 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen ei pidä esim. miehensä pukeutumis- tai hiustyylistä ja ostelee miehelle uusia vaatteita ja ehdottelee kaikenmaailman bodytuoksuja on tämä kaikki ihan OK. Mutta jos mies kertoo naiselleen että tämä on kaunis ilman meikkiä on se "HIRVEÄÄ KONTROLLOINTIA!!!"

Tämä on tätä taattua AV-logiikkaa. 

Vierailija
45/55 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset nimenomaan opetetaan olemaan varomattomia, sillä tavalla esim. ted bundy metsästi uhreja, koska naiset opetetaan kohteliaiksi, avuliaiksi ja varomattomiksi.

Naisille vaarallisin paikka on koti ja vaarallisin olento on mies.

Mitä useampi nainen tietää miten vaarallinen ja kontrolloiva suhde alkaa, sitä useampi nainen pelastuu niin monien pahoinpideltyjen ja murhattujen naisten kohtalolta.

Tuskinpa nämä KAIKKI ap:n miehet ovat olleet ted bundyja. Jos KAIKKI ap:n miehet ovat antaneet kehuja, että ap näyttää kauniilta ilman meikkiä, niin voitko mitenkään ajatella, että se tosiaan on totta, että nämä miehet pitävät ap:ta kauniina ilman meikkiä? Vai oletko ihan aikuisten oikeasti sitä mieltä, että todennäköisempää on, että nämä KAIKKI ap:n miehet ovat olleet ted bundyja kuin se, että miehet voisivat pitää jotakuta naista kauniimpana ilman meikkiä? 

Vierailija
46/55 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen oikeasti ilman meikkiä TODELLA valjun näköinen ja se on juuri syy siihen, miksi ylipäätään meikkaan. En tietenkään meikkaisi, jos olisin tummapiirteinen. Minulla ei ole juurikaan kulmakarvoja, ripset ovat aivan vaaleat ("läpinäkyvät"). Ihoni on vaalea ja paikoin kirjava. Ainoa väritys kasvoissani on huulet, joiden luonnollinen väri on onneksi punainen.

Miten on mahdollista, että kaikki mieheni ovat toivoneet, etten meikkaisi ja olleet iloisia, kun olen joinain päivinä päättänyt olla meikkaamatta, kun en ole jaksanut meikata?

Onko miehillä todella niin erilainen käsitys siitä, mikä on hyvännäköistä? Vai mistä ihmeestä tämä johtuu?

Minä  ihmettelen kovasti ettet ole  kysynyt tuota asiaa niiltä miehiltäsi. He varmaan parhaiten tietävät miksi ovat sanoneet noin. Miten ihmeessä kuvittelet että me täällä sua näkemättä ja niitä miehiä tuntematta osattais  tuohon mitään sanoa? HALOO?

Vierailija
47/55 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman naisen pitää olla mahdollisimman huomaamattoman näköinen, siis meikkaamaton ja kampaamaton sekä värittömissä vaatteissa, ettei vaan kukaan mies huomaisi häntä.

Mutta mitä tekeekään mies itse: aivan, hän kuolaa maalattujen ja kaikin puolin laitettujen naisten perään.

Vierailija
48/55 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kontrollointia

Tai sitten miehet vain pitävät ap:ta kauniina luomuna eikä kyseessä ole mitään noin monimutkaista salaliittoteoriaa. Occamin partaveitsi pätenee tässäkin.

Vierailija
49/55 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuossa viimeisimmässä kuvassa oleva tyyppi näyttää aika erilaiselta kuin mitä olisi luonnollisena "saunanpuhtaana". Omaan makuun tuo meikki olisi tavallisena päivänä liian laitettu (jättäisin erityitilanteisiin). Ehkä miehesi ajattelee samalla tavalla?

Miehesi näkee sinua myös ilman meikkiä -> Ehkä muutos suihkunraikkaista kasvoista noin laitetuiksi näyttää vähän siltä kuin katoaisit jonkin naamion taakse tai muuttuisit muuten vain muuksi kuin itsesi näköiseksi?

Mitä järkeä on meikata, jos sitä meikkiä ei ollenkaan huomaa? Itselleni ainakin meikki on osa tyyliä, tykkään mm. värikkäistä vaatteista niin on kivempi, että kasvoillakin on näyttävämpi meikki, ne ovat niin kuin kasvojen vaatteet.

ap

Vierailija
50/55 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuossa viimeisimmässä kuvassa oleva tyyppi näyttää aika erilaiselta kuin mitä olisi luonnollisena "saunanpuhtaana". Omaan makuun tuo meikki olisi tavallisena päivänä liian laitettu (jättäisin erityitilanteisiin). Ehkä miehesi ajattelee samalla tavalla?

Miehesi näkee sinua myös ilman meikkiä -> Ehkä muutos suihkunraikkaista kasvoista noin laitetuiksi näyttää vähän siltä kuin katoaisit jonkin naamion taakse tai muuttuisit muuten vain muuksi kuin itsesi näköiseksi?

Mitä järkeä on meikata, jos sitä meikkiä ei ollenkaan huomaa? Itselleni ainakin meikki on osa tyyliä, tykkään mm. värikkäistä vaatteista niin on kivempi, että kasvoillakin on näyttävämpi meikki, ne ovat niin kuin kasvojen vaatteet.

ap

No jos meikkaat vahvasti, niin näytät varmaan tosi erilaiselta ilman meikkiä, eikö? Ja nämä miehet nyt tykkäävät siitä meikittömästä naamasta enemmän kuin siitä sinun vahvasti meikatusta naamastasi. Mielipiteitä on erilaisia. Selvästi sinä olet eri mieltä ja ehkä useammat naisetkin tämän palstan perusteella. Mutta nämä miehet ovat sitä mieltä, että olet näyttänyt kivammalta ilman sitä vahvaa meikkiä...

Vierailija
51/55 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni oli joskus mies, jolla oli todella voimakas tarve kontrolloida minua. Hän pyysi esimerkiksi toistuvasti, että olisin leikannut hiukseni todella lyhyeen poikamalliin, eikä hän pitänyt meikkaamisestani ollenkaan. Itse en tähän kuitenkaan suostunut ja seurustelumme kariutui, koska hän toistuvasti petti minua ja etsi uusia naisia. Olen aivan varma, että heti kun olisin suostunut hänen vaatimuksiinsa, olisin muutunut kelpaamattomaksi ja epäviehättäväksi hänen silmissään ja se olisi tuonut lisää oikeutusta pettämiselle, eli en olisi enää kelvannut hänelle enkä kenellekään muulle ja olisin ollut loukussa suhteessa. Onneksi se loppui.

Tämä juuri, eikä mikään upean eteerinen vaaleus yms. :D

Mies, joka viehättyy meikkaamattomasta upean eteerisen vaaleasta naisesta, ei ala olla yhdessä meikkaavan naisen kanssa.

Ns. normaali mies, joka pitää meikkaamattomista naisista, on niiden kanssa.

Mies, joka haluaa tuhota jonkun itsetunnon, kontrolloida jne. menee yhteen meikkaavan, pitkähiuksisen, hyvännäköisen naisen kanssa ja pyrkii muuttamaan sitä.

On taas kyökkipsykologit vauhdissa.

Entäs jos, ihan vain jos, mies ei koe sitä naisen meikkaamista tai meikkaamattomuutta niin tärkeäksi että se olisi mikään parinvalintakriteeri? Silloin mies voi päätyä yksiin ihan yhtä hyvin meikkaavan kuin meikkaamattomankin naisen kanssa ihan riippumatta siitä kumpi hänen silmäänsä enemmän miellyttää.

Otsikossakin sanotaan ap:n miehen sanoneen että tämä ei tarvitsisi meikkiä, eikä suinkaan että tämän ei pitäisi tai varsinkaan että tämä ei saisi meikata. Siitä on vielä pitkä itsetunnon tuhoamiseen, kontrollointiin ja väkivaltaan.

Vierailija
52/55 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nainen meikillä ja ilman:

https://www.cosmopolitan.fi/artikkeli/beauty/10_paivaa_ilman_meikkia_me…

On todella kaunis ja näyttävän näköinen meikin kanssa, ei siinä mitään. Mutta onhan se vahva meikki ja sanoo itsekin, että siihen kuluu paljon aikaa. Kuitenkin ihan siisti meikki kyseessä. Ei överi, vaikka vahva meikki onkin.

Jutun alla kuva meikittömistä kasvoista. Minusta aivan supersuloisen näköinen nainen ilman meikkiä. Ja varmasti miehistä helposti lähestyttävän näköinen, mistä saikin kommenttia. En yhtään ihmettele, jos hänkin on saanut palautetta, että näyttää jopa kauniimmalta ilman meikkiä. Tosi kaunis ja raikas luonnostaan.

Vierailija
53/55 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se johtuu siitä, ettei se halua muiden miesten huomaavan sua, mitä taviksemman ja ns. rumemman näköinen olet, sitä vähemmän muut miehet huomaa sua.

Todella yleistä miehillä, varsinkin mustasukkaisilla miehillä.

Tuohon kuuluu yleensä myös pyynnöt hiusten leikkaamisesta, sitäkin tuollaiset miehet harrastaa. Oma isäni on esim. tuollainen ja muutti äitipuoleni nopeasti harmaahiirulaiseksi, sillä oli ennen vyötärölle upeat hiukset ja aina meikit kunnossa yms. nykyään superlyhyet hiukset, meikkaamaton ja kaikin puolin surullinen tapaus :(

Mutta eikö tämä sodi sitä ajatusta vastaan, että mies haluaa kauniin naisen nimenomaan siksi, että se voi näyttää muille kuinka kauniin naisen hän on itselleen saanut? Miten yhtäkkiä mies haluaakin, että käsipuolessa kulkee se tavallinen harmaavarpunen?

Koska miehiäkin on erilaisia ja ei kaikki miehet halua jotain mitä sinä luulet haluavan. Emme me ole mitään robotteja, joilla ei ole omaa tahtoa.

Vierailija
54/55 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No jotkut tykkää leikitellä meikillä enemmänkin ja muuttaa jopa kasvojaan sillä. Jotkut taas tykkää lähinnä peittää pienet virheet. Tasoittaa ihon ja ehkä tuoda silmiä esille. Jokainen tyylillään. Jos haluat meikata paljon, niin tee se. Tuskin kukaan sua kieltämässä oli. Kunhan sanoivat, että näytät kauniimmalta ilman. 

Vierailija
55/55 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tykkää eloveenatytöistä👍