Miksi kaikki mieheni ovat sanoneet ettei minun tarvitsisi meikata (koska olen kaunis ilman!?), vaikka
olen oikeasti ilman meikkiä TODELLA valjun näköinen ja se on juuri syy siihen, miksi ylipäätään meikkaan. En tietenkään meikkaisi, jos olisin tummapiirteinen. Minulla ei ole juurikaan kulmakarvoja, ripset ovat aivan vaaleat ("läpinäkyvät"). Ihoni on vaalea ja paikoin kirjava. Ainoa väritys kasvoissani on huulet, joiden luonnollinen väri on onneksi punainen.
Miten on mahdollista, että kaikki mieheni ovat toivoneet, etten meikkaisi ja olleet iloisia, kun olen joinain päivinä päättänyt olla meikkaamatta, kun en ole jaksanut meikata?
Onko miehillä todella niin erilainen käsitys siitä, mikä on hyvännäköistä? Vai mistä ihmeestä tämä johtuu?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et osaa meikata , ts. meikkaat itsesi halvan huo*an näköiseksi.
En sentään. Googlettelin satunnaisia julkkiksia ja löysin meikin joka vastaa suunnilleen omaa arkimeikkiäni:
http://cdn-img.health.com/sites/default/files/styles/large_16_9/public/…
ap
Muovinaamalta näyttää, ei kaunista.
En tiedä mitä ap. tarkoittaa "todella valjun näköisellä". Ei varmaankaan samaa kuin ruma, koska sitten kai sanoisi suoraan että ruma.
Ehkä ap. ei näe ulkonäköään samalla tavalla kuin miehet. Kenties ap. onnistuu meikillä peittämään jotain naismaisen kaunista ulkonäöstään.
Ei pidä toki ajatella, että miehet olisivat jotenkin vähemmän pinnallisia, kun pitävät ap:n ulkonäöstä nimenomaan ilman meikkiä. Jos ei olisi pinnallinen, niin olisi ihan sama, onko toisella meikkiä vai ei. Jos meikillä ei onnistu luomaan mielikuvaa kauniimman näköisestä ihmisestä, niin se on vain turhaa väriä naamalla. Paitsi ehkä, jos "ei meikkaa miesten vaan itsensä takia"...
En kyllä osaa itsekään meikata. Ennen ajattelin, että jos saan ihon näyttämään hyväkuntoiselta, niin "kaunistun", mutta nykyään koen näyttäväni elottomalta, vanhalta ja miehekkäältä, jos laitan vähänkin meikkivoidetta. Annan siis naamani punoittaa...
Vierailija kirjoitti:
Tässä siis Laura Birn, edellinen linkki ei toimi: https://goo.gl/images/yCj6dP
Kasvonpiirteeni ovat ihan erilaiset kuin Laura Birnillä, joka on aivan takuulla yhtä kaunis ilmankin meikkiä kuin meikin kanssa. Minä taas en ole todellakaan yhtä kaunis edes meikattuna.
ap
Kyllä tuossa viimeisimmässä kuvassa oleva tyyppi näyttää aika erilaiselta kuin mitä olisi luonnollisena "saunanpuhtaana". Omaan makuun tuo meikki olisi tavallisena päivänä liian laitettu (jättäisin erityitilanteisiin). Ehkä miehesi ajattelee samalla tavalla?
Miehesi näkee sinua myös ilman meikkiä -> Ehkä muutos suihkunraikkaista kasvoista noin laitetuiksi näyttää vähän siltä kuin katoaisit jonkin naamion taakse tai muuttuisit muuten vain muuksi kuin itsesi näköiseksi?
Tässä vastaus: meikatuna käytät tuosta esimerkkikuvasta päätellen huulipunaa. Yleensä miehet eivät pidä huulipunasta, en tiedä miksi. Kokeile jättää se pois ja meikkaa kuten ennenkin tai laita jotain väritöntä huulikiiltoa.
Koska jotkut vaaleat naiset, jos on kauniit piirteet luonnostaan, näyttävät ihan oikeasti todella upean eteerisen kauniilta ilman meikkiä. Herkät piirteet vain korostuvat, kun ei meikkaa. Yksilöllisyys tulee esille. Meikillä taas tekee itsestään saman näköistä massaa kuin muutkin blondit.
Itselläni oli joskus mies, jolla oli todella voimakas tarve kontrolloida minua. Hän pyysi esimerkiksi toistuvasti, että olisin leikannut hiukseni todella lyhyeen poikamalliin, eikä hän pitänyt meikkaamisestani ollenkaan. Itse en tähän kuitenkaan suostunut ja seurustelumme kariutui, koska hän toistuvasti petti minua ja etsi uusia naisia. Olen aivan varma, että heti kun olisin suostunut hänen vaatimuksiinsa, olisin muutunut kelpaamattomaksi ja epäviehättäväksi hänen silmissään ja se olisi tuonut lisää oikeutusta pettämiselle, eli en olisi enää kelvannut hänelle enkä kenellekään muulle ja olisin ollut loukussa suhteessa. Onneksi se loppui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä on hauska käsitys "luonnollisesta" meikistä. Tuo ei ole mikään kevyt sipaisu meikkiä, vaan hyvin huolellinen ja suht runsas meikkaus.
(Ohis:) Mitä kaikkea meikkiä tuossa on? Mä olen nainen enkä erota muuta kuin huulikiiltoa (alla ehkä rajausta ja punaa?) ja ripsiväriä. Muusta en osaa sanoa mitään, yhtä hyvin voisin uskoa, ettei muuta meikkiä ole ollenkaan tai sitten, että sitä on paljon, mutta hienostuneella tavalla.
Kulmissa mikään ei kerro onko väriä vai ei, koska kai tuolta voi näyttää kulmat oikeastikin. Toisessa kulmassa näyttää olevan mahdollisesti kulmakarvageeliä, koska ne näyttää niin kiinteiltä ja vähän "märiltä", mutta toisessa taas ei näytä siltä. Entä iho? En tiedä. Kun pisamat näkyy, niin tulee ainakin mielikuva korkeintaan hyvin ohuesta kerroksesta meikkivoidetta. Onko pisamat jopa (uudestaan) meikatut eikä oikeat? Leuan iho näyttää kyllä ihmeen täydelliseltä. Meikkivoidetta vai kuvanmuokkausta?
Otsassa on jotain punerrusta. Oikeaa ihon väriä vai meikkiä? Kasvojen luusto näyttää kivalta. Aitoa, valaistuksen aiheuttamaa vai meikillä tehtyä varjostusta? Mistä sen tietää?
Olenkohan menettänyt kokonaan käsitykseni mikä on luonnollista, kun ympärillä näkyy vain meikattuja ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sentään. Googlettelin satunnaisia julkkiksia ja löysin meikin joka vastaa suunnilleen omaa arkimeikkiäni:
ap
Niin ja sitten vertaapa tällaiseen raikkaaseen blondiin:
http://www.mediumhaircut99.com/medium-hairstyles-ash-blonde/medium-hair…
Mieletön ero. Vaaleat näyttävät upeilta minimaalisella meikillä tai kun ei ole ollenkaan meikkiä.
Olen luonnostani valju ja väritön niin kuin ap. En edes teininä paljoa meikannut. Ripsiväri, vaalea kulmakynä ja vähän peitevoidetta tummiin silmänalusiin oli "bilemeikkini". Silti minulla on ollut aina vientiä eikä todella ole tarvinnut miehiä metsästää. Meinaan vain, että minun kokemukseni mukaan tavoitellut ja hyvännäköiset miehet halusivat valita luonnollisen, valjun ja meikittömän naisen. Ja tietääkseni olen heidän mielestään ollut kaunis, joten kyllä miehet voivat pitää ap:ta kauniina ilman mitään taka-ajatuksiakin.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni oli joskus mies, jolla oli todella voimakas tarve kontrolloida minua. Hän pyysi esimerkiksi toistuvasti, että olisin leikannut hiukseni todella lyhyeen poikamalliin, eikä hän pitänyt meikkaamisestani ollenkaan. Itse en tähän kuitenkaan suostunut ja seurustelumme kariutui, koska hän toistuvasti petti minua ja etsi uusia naisia. Olen aivan varma, että heti kun olisin suostunut hänen vaatimuksiinsa, olisin muutunut kelpaamattomaksi ja epäviehättäväksi hänen silmissään ja se olisi tuonut lisää oikeutusta pettämiselle, eli en olisi enää kelvannut hänelle enkä kenellekään muulle ja olisin ollut loukussa suhteessa. Onneksi se loppui.
Tämä juuri, eikä mikään upean eteerinen vaaleus yms. :D
Mies, joka viehättyy meikkaamattomasta upean eteerisen vaaleasta naisesta, ei ala olla yhdessä meikkaavan naisen kanssa.
Ns. normaali mies, joka pitää meikkaamattomista naisista, on niiden kanssa.
Mies, joka haluaa tuhota jonkun itsetunnon, kontrolloida jne. menee yhteen meikkaavan, pitkähiuksisen, hyvännäköisen naisen kanssa ja pyrkii muuttamaan sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tuo on mun mielestä jo bilemeikki. Eli ehkä meikkaat liikaa heidän makuunsa arkisin? Miehet tykkäisivät vähän neutraalimmasta meikistä?
Vierailija kirjoitti:
Kaveri petti ja etsi uusia naisia ja sinä olet aivan varma että toisin tekemällä asiat olisi ollut... öö... pahemmin?
Naiset.
Teet tietenkin niin kuin itse haluat. Mies saa sanoa, mutta ei niitä sanomisia tarvitse noudattaa... ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies, joka viehättyy meikkaamattomasta upean eteerisen vaaleasta naisesta, ei ala olla yhdessä meikkaavan naisen kanssa.
Mies, joka haluaa tuhota jonkun itsetunnon, kontrolloida jne. menee yhteen meikkaavan, pitkähiuksisen, hyvännäköisen naisen kanssa ja pyrkii muuttamaan sitä.
Eikö mies saa sanoa, jos näkee naisen meikittä, että vau oletpa upea. Itse asiassa vieläkin upeamman näköinen kuin meikin kanssa? Miten se on toisen muuttamista, jos nähtyään naisen ensimmäisen kerran meikittä, antaa siitä positiivista kommenttia?
Vierailija kirjoitti:
Laura Birn ei ole tuossa kuvassa ilman meikkiä. Hänellä on täysin värittömät, vaaleat silmäripset.
https://www.elle.fi/muoti-kauneus/muoti/laura-birn-kauden-mukavin-muoti/
Hyvin harva nainen haluaa esiintyä julkisesti noin luonnollisena ja värittömänä. Birnillä on siihen pokkaa, ja onhan hän kaunis.
Vierailija kirjoitti:
No eiköhän kyseessä ollut vain kusipää. Se ei poista sitä, että jotkut miehet nyt vain tykkäävät naisista enemmän luonnollisen näköisinä. Ap:n klikkaamassa kuvassa Evanilla on aika raskas meikki. En ihmettele yhtään, jos luonnollisempi meikki miellyttäisi jotakuta enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö mies saa sanoa, jos näkee naisen meikittä, että vau oletpa upea. Itse asiassa vieläkin upeamman näköinen kuin meikin kanssa? Miten se on toisen muuttamista, jos nähtyään naisen ensimmäisen kerran meikittä, antaa siitä positiivista kommenttia?
Saa toki antaa positiivista kommenttia, mutta silloin, jos mies alkaa vaatimaan, että aiemmin ulos meikanneen naisen pitääkin jättää kasvot luonnontilaan tai haluaa, että nainen leikkaa hiukset hänen mieltymystensä mukaan, silloin ollaan vaarallisilla vesillä.
Ovelaa itsekehua "mun ei tarvii meikata kun olen muka niin kaunis miehen mielestä vaikka itse pidän itseäni rumana että koen meikkaamisen täysin välttämättömänä"
Samaa kategoriaa "pitäisi syödä enemmän kun nämä reidet on niin laihat että että" 😂
liika on liikaa