Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka järjestää vauvan hoito 3kk-10kk kun rahaa vähän

Vierailija
07.01.2018 |

En mene yksityiskohtiin mutta tilanne on todennäköisesti se, että tarvitsee järjestää vauvalle työpäivien ajaksi hoito 3kk iästä alkaen. Rahaa ei ole, mutta hätätilassa voisin käyttää suurimman osan minimiäitiyspäivärahasta (n. 500e) hoitajaan. Olen yrittänyt miettiä kaikkea, mutta en oikeasti keksi mitään, kuinka saada tämä asia järjestymään. Yhden päivän viikossa voin ehkä olla etätöissä. Jää järjestettäväksi 4pv viikossa. Alan olla epätoivoinen asian kanssa ja todella ahdistunut. :( Mies ei välttämättä ole enää kuvioissa vauvan synnyttyä.

Kommentit (159)

Vierailija
21/159 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat isomman summan yhteiskunnan tukia kuin palkkaa, joten viesti nro 8 jo kertoi, mitä vähintän tulet saamaan ja siihen toimeentulotukea päälle.

Laskelmani mukaan saisin kuukaudessa n 1200 euroa vähemmän ja siihen ei vain ole varaa. Nytkään ei ole yhtään ylimääräistä. Toivoin että taloudellinen tilanne olisi paranut ja nyt vielä mies yllättäen luistaa kaikesta vastuusta, mitä en olisi uskonut. Olin laskenut liikaa hänen varaansa kun luotin suhteeseen. Nyt kaduttaa mutta eihän se auta. Ap

Olet laskenut väärin. Tee erottelu.

Vierailija
22/159 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistukea saat enemmän, mitä vähemmän tienaat. Samoin toimeentulotukea. Eli älä mene töihin, varsinkin kun sun lapselle ei ole hoitopaikkaa. Tienaat paremmin kotona tuilla ilman työntekoa, ellet ole tosi hyväpalkkainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/159 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat isomman summan yhteiskunnan tukia kuin palkkaa, joten viesti nro 8 jo kertoi, mitä vähintän tulet saamaan ja siihen toimeentulotukea päälle.

Laskelmani mukaan saisin kuukaudessa n 1200 euroa vähemmän ja siihen ei vain ole varaa. Nytkään ei ole yhtään ylimääräistä. Toivoin että taloudellinen tilanne olisi paranut ja nyt vielä mies yllättäen luistaa kaikesta vastuusta, mitä en olisi uskonut. Olin laskenut liikaa hänen varaansa kun luotin suhteeseen. Nyt kaduttaa mutta eihän se auta. Ap

Joka tapauksessa varaa aika sosiaalitoimistoon. Heillä on tietoa ja kontakteja mm. halvempien asuntojen ym. suhteen. Jos sulla on velkoja jotka vaatii maksua tarvitset velkaneuvontaa ym. Lapsia ei huostaan oteta sen takia että vanhemmilla ei ole rahaa. Asiat selviää ja järjestyy kyllä kun lakkaat työntämästä päätäsi puskaan ja otat yhteyttä tahoon joka voi sua auttaa.

Sä et ole Suomen ainoa pienituloinen/köyhä totaali-yh.

Vierailija
24/159 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatti varmaan tehdä lapsi tuohon tilanteeseen jossa isä on epävakaa/ei välttämättä halua lasta, oma varallisuus vähäinen eikä tukiverkostoa ole. Mutta sinulla on oikeus.

Milloin ihmiset alkaa käyttää järkeään lapsen teossa? Ikävää tilanne lapsen kannalta syntyä tuohon.

Olen niin pahoillani lapsen puolesta ettei ole Todellistakaan. ;( Jotenkin toivon ettei hänen tarvitsisi syntyä näin huonoon tilanteeseen ja voinko hänelle koskaan mukavaa elämää tarjota.

Isäkin siis halusi lapsen, häntä haluttiin ja tehtiin monta vuotta. Nyt vain parisuhde riekaleina, enkä tätä osannut nähdä. Yllättäen kiinnostus syntyvään lapseen nyt sitten mitätöntä, välillä puhuu hoitamisesta, mutta myös että äitihän hoitaa suurimman osan, hän voisi muuttaa muulle paikkakunnalle jos en suostu tiettyihin asioihin jne. En siis haluaisi suostua hänen kiristykseensä, koska en halua lapselle lapsuutta perhe*elvetissä niin kuin itselläni oli. Ap

Vierailija
25/159 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota au pair.

AU-pair olisi tosi hyvä,mutta hänelle ei olisi omaa huonetta, eikä ainakaan alkuun lapsellekaan. Ap

Vierailija
26/159 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa nyt aika sinne sossuun. Et selvästi tiedä mitään tukijärjestelmästä kun horiset, ettet saisi toimeentulotukea kun käyt töissä. Idea on, että et käy töissä ja saat toimeentulotukea. Saat silloin tietysti asumistukea. Elatusmaksut pitää myös hoitaa kuntoon.

Lasta ei voi jättää ilman hoitoa. Jos niin teet, se on välitön huostaanoton ja heitteillejättötuomion paikka.

Vierailija
27/159 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu, ettei ap ole selvillä tuista ja vanhempairahakauden säännöistä. Kannattaisi otta yhteys sosiaalitoimistoon. Sanalla saisi tietoa isyysdentunnustamisesta. Toimi kiiruusti, että mieheltä saadaan isyystesti. Onko hän ulkomaalainen?

Isä on ihan suomalainen. Olen yrittänyt selvittää näitä tukiasioita, en tiennyt niistä muutama kuukausi sitten vielä mitään. En välttämättä tosiaan tiedä kaikkea, mutta kelan sivuilta olen laskurilla katsonut äitiys-ja vanhempainpäivärahojen määriä, asumistukilaskurin löysin, toimeentulotukeen tulot eivät ehkä riittävän pienet ja luulen että yrityksen osakkuus ja ehkä auto ym estää toimeentulotuet. Ap

Vierailija
28/159 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkällä oot raskaana? Mitä enemmän sulla on aikaa laskettuun, sitä enemmän sulla on aikaa laittaa elämäs kuntoon herranjumala.

Mee sinne sossuun ihan oikeesti keskustelemaan, ne auttaa. Ei oo semmonen tilanne suomessa ettette hengissä pysyis, mutta huostaanoton tolla aiheutat jos mietit noin pienen hylkäämistä.

Vierailija
29/159 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3kk vauva on liian pieni olemaan poissa äitinsä ja isänsä luota 8-9h päivässä!

Vierailija
30/159 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu, ettei ap ole selvillä tuista ja vanhempairahakauden säännöistä. Kannattaisi otta yhteys sosiaalitoimistoon. Sanalla saisi tietoa isyysdentunnustamisesta. Toimi kiiruusti, että mieheltä saadaan isyystesti. Onko hän ulkomaalainen?

Isä on ihan suomalainen. Olen yrittänyt selvittää näitä tukiasioita, en tiennyt niistä muutama kuukausi sitten vielä mitään. En välttämättä tosiaan tiedä kaikkea, mutta kelan sivuilta olen laskurilla katsonut äitiys-ja vanhempainpäivärahojen määriä, asumistukilaskurin löysin, toimeentulotukeen tulot eivät ehkä riittävän pienet ja luulen että yrityksen osakkuus ja ehkä auto ym estää toimeentulotuet. Ap

Anna nyt herran jestas ihan ammatti-ihmisen laskea sulle ne tuet joita oikeasti saat! Toimeentulotukea myönnetään myös harkinnanvaraisena. Auton voi myydä jne. Noita kuvioita on niin paljon että on parempi kun ne selvittelee sulle ihminen joka sitä tekee työkseen.

Vierailija
31/159 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kerropa nyt, miksi sinun on muka pakko mennä töihin, kun lapsi on noin pieni?

Vierailija
32/159 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä pärjäsin kahden kanssa yksin siihen asti kun nuorempi oli 3v, niin varmasti pärjäät sinäkin. Sinulla on isompi vanhempainpvrahakin kuin minulla oli, jäin heti koulun loputtua opintotuelta äitiyslomalle. Enkä edes tajunnut hakea toimeentulotukea kuin vasta viimeiselle puolelle vuodelle.

Kuten monet ovat jo puhuneet, pärjäät noilla tuilla siihen saakka kun lapsi on sen 1v. Et jostain syystä edes kuuntele näitä neuvoja. Joten joko olet provo tai sitten et edes halua ottaa vastaan neuvoja.

Vierailija
33/159 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes mietit työhön menoa kun sinulla ei ole lapselle hoitajaa? Lasta ei voi jättää heitteille eikä mihinkään epäluotettavan sukulaisen vastuulle. Lastenhoitajan palkkaaminen on niin kallista, että siihen menee enemmän rahaa kuin työssäkäynnistä saat rahaa. Eikö tämä ole päivänselvää?

34/159 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3kk vauva on liian pieni olemaan poissa äitinsä ja isänsä luota 8-9h päivässä!

Aika monissa maissa äitiysvapaa on sen 3 kk ja vauvat pannaan tämän jälkeen päivähoitoon. Suomessa on kansainvälisesti katsoen poikkeuksellisen pitkä vanhempainvapaa.

Vierailija
35/159 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä sulla ei ole yhtään säästöjä, vaikka olet työssäkäyvä, aikuinen ihminen, jolle on tulossa suunniteltua perheenlisäystä?

Vierailija
36/159 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat erottelulla...? Tällä hetkellä vain palkkatulot. Vanhempainvapaalla vanhempainraha, ehkä se 100e asumistuki, lapsilisä vajaa 150 ja elatusrahaa/apu, miten sen käy jos mies ei tunnusta lasta? Muita tukia ei ilmeisesti ole saatavilla. Ap

Vierailija
37/159 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat erottelulla...? Tällä hetkellä vain palkkatulot. Vanhempainvapaalla vanhempainraha, ehkä se 100e asumistuki, lapsilisä vajaa 150 ja elatusrahaa/apu, miten sen käy jos mies ei tunnusta lasta? Muita tukia ei ilmeisesti ole saatavilla. Ap

Isä voidaan haastaa oikeuteen isyyden selvittämistä varten, vaikka ei tunnustaisikaan. Silloin isyys vahvistetaan dna-testillä. Kun isyys on vanhvistettu, syntyy elatusvelvollisuus. Mikäli isä ei maksa, kela maksaa ja rahat peritään isältä oikeusteitse.

Mene sinne sossuun, nainen! Varaat ajan heti huomenna aamulla.

Vierailija
38/159 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis rahan takia olet menossa töihin? Paljonko sulle pitää rahaa tulla, että voisit jäädä kotiin? Laita nyt menot ja tulot tänne niin katsotaan mikä tässä nyt mättää. Ei sitä sun lasta kukaan ilmaiseksi hoida.

Vierailija
39/159 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudellinen tilanne ei tosiaan ole mikään hyvä. Tietysti se harmittaa. Minulla on ennestään mm. jonkin verran velkaa, joita en saa millekään lyhennysvapaille koska minulla on jo maksimilyhennysvapaat niissä. Vanhempainrahatulot eivät riitä edes vuokraan ja laskuihin, lisäksi pitäisi syödä ja ostaa lapselle vaunut, ehkä sänky, vaatteita ym. Toistaiseksi on ostettuna muutama body alkuraskaudessa, kun miehen kanssa vielä olimme innoissamme lapsesta. Yritin kysyä kaupungin asunnosta mutta sellaista ei tähän hätään voitu luvata. Auto on niin vanha, 23 vuotta vanha eli siitä ei myydessä saa mitään. Olen tosi köyhästä taustasta enkä ole onnistunut keräämään säästöjä. Tunnen itseni kyllä tosi epäonnistuneeksi... :( ap

Vierailija
40/159 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit antaa lapsen adoptoitavaksi. Tai nopeasti etsit uuden elättäjän, jos elämäsi on tähän saakka perustunut siihen ajatukseen.