Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

350 000 työtöntä ja 50 000 avointa työpaikkaa

Vierailija
06.01.2018 |

Täysin mahdoton funktio.

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep

Vierailija
2/87 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritäpä selittää tuo Juhana Vartiaiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lindströmin Jari ja Juhana eivät tajua.

Vierailija
4/87 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin mahdoton funktio.

Ja sit ei edes kaikki työ kelpaa päättäjille. hakekaa töitä, mutta sit noita töitä ei saa tehdä.

Vierailija
5/87 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta juhanan mukaan, kun nyt haetaan ja haetaan, niin simsalabim, työpaikat lisääntyvät. Ja lisääntyväthän ne, palkattomat orjatyöt, joihin kai moni lammas on innolla jo menossa.

Minä lupaan olla se viimeinen, joka vaikka kerjää kadulla, mutta sen verran on ylpeyttä ja periaatteita, että orjapelleksi en mene.

Vierailija
6/87 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta kyykytystä hallitukselta. Lisäksi täysin turhaa. Mitä ihmettä me tehdään tällaisilla päättäjillä?

Vierailija
7/87 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut yksityisellä puolella työelämäpalveluissa töissä ja mieleeni jäi yksi asia: 8/10 näistä "työnhakijoista" teki kaikkensa ettei työllistyisi. Naapuri kaupunkiin 45km oli liian pitkä matka ajella oman alan töihin. Toisilla oli mahdottomat haaveet 6h työpäiväistä ja 2000€ palkasta jollain ravintola-alalla ja siis pelkästään päivävuoroa, ei mitään iltoja tai viikonloppuja voi tehdä.

Onneksi lähipiiriin kuuluu aktiivisia työnhakijoita jotka hakee töitä ihan työkseen, pääsee haastatteluihinkin ja työllistyvät ainakin pätkissä ja näin ollen ovat 1-3v aikana n. 6kk työttöminä.

- Näiden jälkimmäisten työnhakua nämä pakkotoimet häiritsevät ja he eivät näitä vainoja ansaitse. Mutta ensimmäisenä mainitut.... Olen sitä mieltä, ettei minun tarvitse maksaa nirsoilijoiden elämää. Ärsyttää että verorahoja käytetään edes heidän työnhaun tukemiseensa, koska eivät he halua muuta kuin olla kotona ja taistelevat viimeiseen asti, etteivät pääse töihin. Toivoisinkin, että nämä aktiivimallin vastustajat kertoisivat mitä näille "haastavassa työmarkkina-asemassa" oleville tehdään sen sijaan että vingutte täällä mahdottomia yhtälöitä? Toiset vain tykkää elää puolisonsa ja yhteiskunnan siivellä tekemättä mitään: minusta se ei ole ok ja sitä laskua ei tarvitse maksaa. Ja kyllä, olen itse ollut peräti 3kk työtön koska olen suostunut sellaisiinkin töihin mistä ei jää käteen kuin 1000€ kuukaudessa vaikka kotona makaamalla saisin saman rahan... Nykyään tulospalkkaus ja huonona kuukautena ei jää käteen kuin satasia, mutta uskon, että työllistyn paremmin olemalla koko ajan leivänsyrjässä kiinni. Ja kyllä, parhaimmillaan edestakainen työmatka on ollut 260km, eli tiedän senkin leivän perässä juoksemisen toiselle kylälle....

Vierailija
8/87 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut yksityisellä puolella työelämäpalveluissa töissä ja mieleeni jäi yksi asia: 8/10 näistä "työnhakijoista" teki kaikkensa ettei työllistyisi. Naapuri kaupunkiin 45km oli liian pitkä matka ajella oman alan töihin. Toisilla oli mahdottomat haaveet 6h työpäiväistä ja 2000€ palkasta jollain ravintola-alalla ja siis pelkästään päivävuoroa, ei mitään iltoja tai viikonloppuja voi tehdä.

Onneksi lähipiiriin kuuluu aktiivisia työnhakijoita jotka hakee töitä ihan työkseen, pääsee haastatteluihinkin ja työllistyvät ainakin pätkissä ja näin ollen ovat 1-3v aikana n. 6kk työttöminä.

- Näiden jälkimmäisten työnhakua nämä pakkotoimet häiritsevät ja he eivät näitä vainoja ansaitse. Mutta ensimmäisenä mainitut.... Olen sitä mieltä, ettei minun tarvitse maksaa nirsoilijoiden elämää. Ärsyttää että verorahoja käytetään edes heidän työnhaun tukemiseensa, koska eivät he halua muuta kuin olla kotona ja taistelevat viimeiseen asti, etteivät pääse töihin. Toivoisinkin, että nämä aktiivimallin vastustajat kertoisivat mitä näille "haastavassa työmarkkina-asemassa" oleville tehdään sen sijaan että vingutte täällä mahdottomia yhtälöitä? Toiset vain tykkää elää puolisonsa ja yhteiskunnan siivellä tekemättä mitään: minusta se ei ole ok ja sitä laskua ei tarvitse maksaa. Ja kyllä, olen itse ollut peräti 3kk työtön koska olen suostunut sellaisiinkin töihin mistä ei jää käteen kuin 1000€ kuukaudessa vaikka kotona makaamalla saisin saman rahan... Nykyään tulospalkkaus ja huonona kuukautena ei jää käteen kuin satasia, mutta uskon, että työllistyn paremmin olemalla koko ajan leivänsyrjässä kiinni. Ja kyllä, parhaimmillaan edestakainen työmatka on ollut 260km, eli tiedän senkin leivän perässä juoksemisen toiselle kylälle....

Pupu.

Vierailija
9/87 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako oikeaa koulutusta vs työpaikka tuosta yhtälöstä löytyy?

Vierailija
10/87 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhana: Aktiivimälli jokaiselle!

Vierailija
11/87 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko ite laskit? Avoimet työpaikat vaihtuu huomattavasti nopeammin kuin työttömät. Mistä saisi tilaston, joka kertoisi, että onko ensi viikolla uudet 50000 uutta työpaikkaa avoinna? Vai täytetäänkö noista vain puolet ja ensi viikolla vain 25000 uutta työpaikkaa?

Vierailija
12/87 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta huolimatta mahdoton.

Vierailija
13/87 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritäpä selittää tuo Juhana Vartiaiselle.

Jep, saisi hyvät naurut tämän matemaattisen lahjakkuuden takia...

Vierailija
14/87 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako oikeaa koulutusta vs työpaikka tuosta yhtälöstä löytyy?

Hyvä huomio.

Vierailija
15/87 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tännekin piti tulla kylvämään vihapuhetta.

Vierailija
16/87 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko ite laskit? Avoimet työpaikat vaihtuu huomattavasti nopeammin kuin työttömät. Mistä saisi tilaston, joka kertoisi, että onko ensi viikolla uudet 50000 uutta työpaikkaa avoinna? Vai täytetäänkö noista vain puolet ja ensi viikolla vain 25000 uutta työpaikkaa?

Niinpä, eli montako avointa työpaikkaa vuodessa? On muistettava sekin, että avoimessa haussa on korkeintaan neljännes kaikista vapaista työpaikoista.

Vierailija
17/87 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin mahdoton funktio.

Ei lainkaan mahdoton, jos pistää realismia peliin. Työttömien määrästä alle 40 % 140000 on suoraan työmarkkinoille suuntautuvia, siis oikeasti hakemassa ko. paikkoja. Osa tarvitsee tukitoimia avoimille työmarkkinoille pääsemiseksi, osa ei tule koskaan työllistymään.

Vierailija
18/87 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää samanlainen vammaisaloitus on täällä taas kohta. Tosiasioita ei haluta tietää, vaan mieluiten uskotaan kumminsiskonkaimaa ja homehdutaan sohvalle makoileen .

Vierailija
19/87 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää samanlainen vammaisaloitus on täällä taas kohta. Tosiasioita ei haluta tietää, vaan mieluiten uskotaan kumminsiskonkaimaa ja homehdutaan sohvalle makoileen .

Tännekin piti tulla kylvämään vihapuhetta.

Vierailija
20/87 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

8304 yli vuoden kestävää kokoaikatyötä