Polyamoriset Tinderissä
Onko teillä kokemusta polyamorisista miehistä tai naisista Tinderissä tai oletteko itse sellaisia? Noihin profiileihin välillä törmää ja mietin, että ovatkohan nuo hakemassa vain seksiä. Jotenkin tuntuu ihmeelliseltä, että etsisi Tinderistä parisuhdetta jos kuitenkin on jo parisuhteessa ja siten parisuhteen tarve ei ole akuutti. Tinder on aika työläs tapa löytää parisuhde, joten ihmettelen jos joku haluaa siihen tuollaisessa tilanteessa lähteä.
Kommentit (9)
Sana 'polyamoria' on kyllä typerä keksintö. Siinä on sekaisin kreikkaa ja latinaa. Olisi fiksumpaa sanoa 'polyfilia' tai 'multiamoria'.
Mitä tinderissä olen akkoja tavannut, niin eihän ne pöljät niitä profiileja lue. Ja sitten suuttuvat kun kysytään et ”olisko kannattanut lukea?”
Olisi tuollainen nainen parina. Pitäisiköhän ehdottaa suoraan seksiä?
Vierailija kirjoitti:
Sana 'polyamoria' on kyllä typerä keksintö. Siinä on sekaisin kreikkaa ja latinaa. Olisi fiksumpaa sanoa 'polyfilia' tai 'multiamoria'.
Samalla tavalla on muodostettu sana televisio. Ehkä on haluttu säilyttää hieno alkukielten luovan yhdistelyn perinne elinvoimaisena?
Tinder työläs tapa löytää parisuhde?!
Minlälaisessa maailmassa aloittaja asustelee, ja mikä on siellä Tinderiä helpompi tapa löytää parisuhde? :D
Sinänsä polyamoriset etsivät Tinderistä ihan samoja asioita kuin kaikki muutkin: seksiä, kavereita, epämääräistä tapailua, parisuhteen, loppuelämän kumppanin, äidin lapselleen...
Siis voihan polyamoristi olla sillä hetkellä ihan sinkkunakin, kun etsii tinderistä kumppaneita.
Ja jos uusia suhteita etsii olemassaolevien lisäksi, niin onhan nyt tinder ja vastaavat polylle paljon parempi tapa siihen, kuin odottaa, että arkielämässä tulee vastaan joku toinen poly, johon ihastuisi.
En mä itse ainakaan lähtis treffeille niin, että treffikumppani ei jo valmiiks tietäis mun olevan poly. Kokisin sen vähän epäreiluna ja harhaanjohtavana toista kohtaan - ja toisaalta en jaksais mitään huoritteluakaan kuunnella, mitä saattaa tulla ihmisiltä, jotka ei hyväksy mun elämäntapaa.
Ja sit toki jotkut voi pelkkää seksiäkin hakea, mut yleensä se tuntuu ennemmin menevän niin, että muut olettaa polyn etsivän vain seksiä (minkä monet polyt sit kokee aika ikävänä, jos profiilissa kuitenkin mainitsevat etsivänsä jotain vakavampaa).
Kyllä minusta kuulostaa omituiselta, että parisuhteessa oleva etsimällä etsii uutta parisuhdetta. Sen ymmärrän, jos se toinen suhde tulee vähän "vahingossa" ja tilanteeseen ajaudutaan omalla painollaan. Yleensä kun parisuhdetta etsitään, että voi jakaa arkea tai perustaa perheen jonkun kanssa, mutta mikä se tarve on silloin, kun siinä arkea jakamassa on jo joku.
Tuli tästä muuten mieleeni vähän OT, kun uudella Temptation Island -kaudella on ilmeisesti joku pariskunta, joilla on avoin suhde, että mikä idea heidän on mennä tuonne saarelle, kun muiden kanssa sekoilu on muutenkin ok. Tällaisten asioiden takia minun on tosi vaikeaa hahmottaa näiden avoimien tai polysuhteilijoiden ajatusmaailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minusta kuulostaa omituiselta, että parisuhteessa oleva etsimällä etsii uutta parisuhdetta. Sen ymmärrän, jos se toinen suhde tulee vähän "vahingossa" ja tilanteeseen ajaudutaan omalla painollaan. Yleensä kun parisuhdetta etsitään, että voi jakaa arkea tai perustaa perheen jonkun kanssa, mutta mikä se tarve on silloin, kun siinä arkea jakamassa on jo joku.
Tuli tästä muuten mieleeni vähän OT, kun uudella Temptation Island -kaudella on ilmeisesti joku pariskunta, joilla on avoin suhde, että mikä idea heidän on mennä tuonne saarelle, kun muiden kanssa sekoilu on muutenkin ok. Tällaisten asioiden takia minun on tosi vaikeaa hahmottaa näiden avoimien tai polysuhteilijoiden ajatusmaailmaa.
Juuri tuossa mielessä monet polyt eroaa monogamisemmin suuntautuneista ihmisistä, että kaipaa useita rakkaita.
Mulle itselleni myös ajatus siitä, että parisuhdetta etsittäis siks, että vois jakaa arkea ja perustaa perheen, kuulostaa ihan tosi omituiselta. En oo oikeestaan tainnut tajuta, että ihmiset tosiaan voi ajatella noin.
Mä oon ajatellut vaan, että ihmiset etsii rakkautta. Ja monella polylla on sekä kaipuu saada sitä rakkautta useammalta, että rakkautta jakaa useammalle.
Olen törmännyt naiseen. Menin treffeille asti, mutta siinä hänen profiilissa ei maininnut sanallakaan sellasesta.. Treffeillä alkoi sitten selittää. Kysyin häneltä, että minun profiilin mitä siellä lukee. Vastas, en kovin tarkkaan. Huohh ja näkemiin.