Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain lapsen 49-vuotiaana. Onko palstalla yhtä vanhoina synnyttäneitä?

Vierailija
06.01.2018 |

Eli kuulun siihen äärimmäisen pieneen joukkoon viisikymppisiä, jotka saavat lapsen tässä iässä. Meitä on 2-3 keskimäärin vuosittain Suomessa.

Minulla oli entuudestaan kolme lasta, nuorinkin heistä liki kaksikymppinen saadessaan vielä pikkusisaruksen. Raskaus oli vahinko, mutten kyennyt aborttiin.

Kaikki meni hyvin ja tyttö on nyt reipas ekaluokkalainen. Ei ole vielä täysin hoksannut erityisasemaansa.

Mitähän teini-ikä tuo tullessaan? Kokemuksia?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa.. 

Kävihän tuo vammaisuus mielessä, mutta kun kaikki näytti menevän ihan hyvin ja terveydenhoitohenkilökunta oli äärettömän ystävällistä ja kannustavaa, niin en juuri ajatellut asiaa. 

Miehen kanssa myös keskusteltiin ja oltiin valmiita vastaanottamaan myös vammainen lapsi. Vaikka riskit kohoavatkin paljon, täytyy muistaa, että vanhojenkin vanhempien lapset syntyvät pääosin täysin terveinä. 

Vierailija
22/24 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmm.olen 37 ja minua pelottaa jos löydän jonkun ja haluamme lapsen sen ainoan johon voin panostaa.tää on ihan turhaa vatvoa asiaa mä olen niin ongelmainen ettei ole luottotietojakaan vielä pitkään aikaan.ja vasta selvinnyt toipumaan uuteen elämään enisestä,yksinhän olen ollut sen 10 vuotta ja hyvin ylpeä asiasta mutta se vain toi mukanaan yhteiskuntapaineita joista koituu pahaa fiilistä itsestää tuntevaksi..joo kuka tälläistä haluis pulisokseen saatikka lapselle isäksi,ulkonäköö on rahaa ei koko riittää uskottavuutta tuomaan ja heppi toimii pillerillä eli kärsivällisyyttä on no jo tuli varma olo nyt tuli just puhelu ja pääsin jatkamaan elämää eli kouluun onkohan tässä enää aikaa mihinkään muuhun.mua ottaa päähän jo koko mun elämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain kuopuksen 41v ja on nyt kanssa ekalla. Itse täytän sen 49v toukokuussa enkä todellakaan enää jaksaisi lasta. Tai jaksais kai, jos pakko olisi. Yövalvomiset meni kyllä paremmin vanhempana.

Vierailija
24/24 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

49 v voiko olla raskaana ilman mitään oireita?

7 lasta ja jokaisesta ollut selvät oireet ennen testiä.