Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

800 buranaa ei riitä päänsärkyyn

Vierailija
06.01.2018 |

Voiko olla mahdollista? Ylensä olen ottanut 2x 400 buranaa kerralla koska yksi ei riitä millään ja se on aina yleensä riittänyt. Nyt alkanut viimeaikoina olla että joutuu 1-2 tunnin päästä ottamaan vielä toiset 2x 400 että päänsärky lähtee ja siltikin voi jäädä pieni jomotus.

Mikä voi aiheuttaa tuollaisen, nouseeko näihin joku ns. toleranssi kun käyttää pitkiä aikoja särkylääkkeitä suht säännöllisesti?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä hirmee määrä tabletteja. Miten jaksat 800 nielasta?

Vierailija
2/37 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päänsärkysi voi olla vieroitusoireet ibuprofeenista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos varaisit ajan lääkäriin?

Vierailija
4/37 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai niihin nousee toleranssi. Siinä on myös se ongelma, että kun kroppa alkaa tottua särkylääkkeiden vaikutukseen, alkaa särky tuntua voimakkaampana, että saisi lisää lääkettä. Juuri tästä syystä moni addiktoituu vahvoihin kipulääkkeisiin: he oikeasti uskovat, että elävät 24/7 kivussa ilman niitä, vaikka todellisuudessa kyse on ainakin osittain kroonisen kivun sijaan kropan addiktioreaktiosta/vieroitusoire-reaktiosta.

Miksi olet vetänyt niitä säännöllisesti? Jos sinulla on säännöllisiä päänsärkyjä, kannattaisi hilpaista lääkärille, että saavat tutkittua, ettei taustalla ole migreeniä, tai jopa jotain vakavampaa, kuten aivokasvainta. Ei ole normaalia, että suht säännöllisesti tarvii päänsärkylääkkeitä.

Vierailija
5/37 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu juttu valitettavasti...mulla on kans jo niin pahat migreeni ym. päänsäryt ettei tuo määrä välttämättä auta. Itse olen saanut lisäksi reseptin 1000mg Panadolillle ja toki myös migreenilääkkeille (Sumatriptan). Käy lääkärissä ja kerro tilanne ja miettikää mikä toimis sulla. Tsemppiä!

Vierailija
6/37 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

niijoo ja pienenä "kivana" lisänä. Tuhoat vielä sisäelimet noiden aineiden kanssa. Sitten on jo ihan oikea syy päänsäryille ku urea nousee. Buranat ei ole tarkoitettu säännölliseen käyttöön. Ei missään tapauksessa viikoissa puhumattakaan kuukausissa tai vuosissa mitattavassa ajan aikana.

Vierailija
7/37 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai niihin nousee toleranssi. Siinä on myös se ongelma, että kun kroppa alkaa tottua särkylääkkeiden vaikutukseen, alkaa särky tuntua voimakkaampana, että saisi lisää lääkettä. Juuri tästä syystä moni addiktoituu vahvoihin kipulääkkeisiin: he oikeasti uskovat, että elävät 24/7 kivussa ilman niitä, vaikka todellisuudessa kyse on ainakin osittain kroonisen kivun sijaan kropan addiktioreaktiosta/vieroitusoire-reaktiosta.

Miksi olet vetänyt niitä säännöllisesti? Jos sinulla on säännöllisiä päänsärkyjä, kannattaisi hilpaista lääkärille, että saavat tutkittua, ettei taustalla ole migreeniä, tai jopa jotain vakavampaa, kuten aivokasvainta. Ei ole normaalia, että suht säännöllisesti tarvii päänsärkylääkkeitä.

Ei mulla ihan joka päivä ole päänsärkyä mutta pari kertaa viikossa ehkä keskimäärin, sitten on välillä niska- ja hartia sekä selkäkipuja joihin joudun myös ottamaan buranaa. En joka päivä ota koko aikaa, välillä on sellaisiakin kausia että joudun usein ottamaan monena perättäisenä päivänä.

En ole koskaan lääkärille viitsinyt sanoa tästä kun olen kuvitellut että kyllä se näillä buranoilla menee ja on mennytkin. Mutta nyt olen huomannut että ei riitä tuo 2x 400 perusannos.

Ap

Vierailija
8/37 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka särkyyn ei edes pidä ottaa lääkettä.

Vierailija
9/37 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka särkyyn ei edes pidä ottaa lääkettä.

No jos en ota niin se vaan pahenee ja mulle tulee vielä muutenkin paha olo päänsäryn lisäksi joten aika pakko ottaa jos yhtään alkaa tulla.

Muihin särkyihin en heti ota mutta jos on esim. selkä pahemmin kipeä ja ei tunnu missään asennossa hyvältä niin pakkohan siihenkin on ottaa että pystyy olemaan.

Ap

Vierailija
10/37 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niijoo ja pienenä "kivana" lisänä. Tuhoat vielä sisäelimet noiden aineiden kanssa. Sitten on jo ihan oikea syy päänsäryille ku urea nousee. Buranat ei ole tarkoitettu säännölliseen käyttöön. Ei missään tapauksessa viikoissa puhumattakaan kuukausissa tai vuosissa mitattavassa ajan aikana.

No jaa, mulle on määrätty jo muutama vuosi ibuprofeiinia 800 mg (3 x vrk) reseptillä eikä sisäelimet ole vielä tuhoutuneet eli jotain rajaa nyt näihin juttuihin...toki parempi jos vähemmällä selviää, mutta nämä pitää puhua lääkärin kanssa.

Vierailija
11/37 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkä-, niska-, ym säryt kannattaa hoitaa lääkärillä tai hieronnalla tai joogalla tai jäsenkorjaajalla tai mikä itselle tuntuu toimivan. Särkylääke ei hoida kipua, se vain poistaa hetkellisesti kivuntunteen. Itsellä ei ibuprofeeni ainakaan edes tiettyihin särkyihin auta. Toisiin, kuten menkkakipuihin ei taas auta mulla parasetamoli. Hermosärkyyn ei tuo helpotusta mulla mikään apteekkitavara, en kovin monia oo edes kokeillut, mutta pointtia vaan siis se, että ei yksittäinen särkylääke ole mielestäni mikään yleispätevä hoitokeino. Jos joku lääkkeisiin perehtynyt on eri mieltä, niin saa korjata mun ajatuksia, nää on vaan omia kokemuksia.

Vierailija
12/37 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

800 Buranaa... :D Luulis tuolla määrällä lähtevän päänsäryn ja kaikkien muidenkin särkyjen.

Vierailija
13/37 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei auta migreeniin, vaikka vetäisin kourallisen buranaa. Vain migreenilääke vie kivun pois. Pyydä siis migreenilääkettä ja lakkaa syömästä buranaa hulluja määriä.

Vierailija
14/37 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa, mulle on määrätty jo muutama vuosi ibuprofeiinia 800 mg (3 x vrk) reseptillä eikä sisäelimet ole vielä tuhoutuneet eli jotain rajaa nyt näihin juttuihin...toki parempi jos vähemmällä selviää, mutta nämä pitää puhua lääkärin kanssa.

Niin ja ei siis tietenkään joka päiväksi mutta vähintään yhtä usein joudun ottamaan kuin ap. Tämän kaiken siis lääkäri tietää ja on reseptillä määrännyt nämä. Mulla myös nuo särkylääkkeet kirjoitettu myös "tarvittaessa muihinkin kipuihin" kuten juuri selkä, olka ymv. ja nämäkin on siis todettuja ja fyssarillakin olen käynyt. Miettikää myös "vatsansuojalääkettä" samalla eli kysy jos lääkäri ei itse muista mainita. Tsemppiä ap, mutta lääkäriin mars!

Vierailija
15/37 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla kofeiinin vieroitusoire?

Jos mä en saa kofeiinia aamulla, mulla alkaa aivan järjetön päänsärky. Niin kova, että yhtä kova kuin oikeassa aurallisessa migreenikohtauksessa. Olen aivan toimintakyvytön. Yhden kerran siis erehdyin olemaan juomatta kahvia lainkaan aamulla enkä tajunnut mistä järjetön päänsärky tuli. Kun sitten hokasin, että voisko olla kahvinpuute (kun särkylääkkeet eivät auttaneet), niin päänsärky loppui samantien, kun olin kahvini saanu kurkusta alas.

Jos juon vain yhden kupin, saattaa tulla lievä päänsärky, joka lähtee toisella kupilla.

Vierailija
16/37 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ibuprofeiinia voi ottaa kerralla 800mg ja sen isompi kerta-annos ei juuri tuo lisätehoa. Maksimi vrk-annos 3200 mg. Ota mieluummin vaikka 1 g parasetamolia sen ibuprofeiinin kanssa. Onko selvitetty ettei ole migreeni, siihen on täsmälääkkeet, tosin lievät migreenit hoituu tulehduskipulääkkeellä/parasetamolilla. Mutta älä ihmeessä ota 800 mg enempää kerralla. T. farmaseutti

Vierailija
17/37 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan tuo olla särkylääkepäänsärkyä, jos vetelet sitä buranaa jatkuvasti.

Mulla ei onneksi semmoista ole tullut vaikka itsekin vuosikausia syönyt 800 mg buranaa ja välillä panadolia särkyihin. Toleranssia kyllä on tullut... Jotenkin sitä on ehdollistunut ottamaan lääkettä joka särkyyn ja kyllähän se yleensä auttaakin ja usein on oikeasti niin kipeä että pakko ottaa. Mutta tiedä sitten mitä mieltä sisuskalut on asiasta.

Vierailija
18/37 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

800 Buranaa... :D Luulis tuolla määrällä lähtevän päänsäryn ja kaikkien muidenkin särkyjen.

Eli sä et tiedä kovasta kivusta mitään, onnea, mutta jätä siis nuo tyhmät hymiöt ja ilkkuminen...jotkut joutuu ottamaan esim. 2 x 800 mg Buranaa + 1000 mg Panadolia tmv. että särky helpottaa. Ja tämä siis LÄÄKÄRIN OHJEISTUKSELLA eli :D :D sulle vaan ja  pidä pääsi kiinni asioista joista sulla EI OLE MITÄÄN KÄSITYSTÄ!!!

Vierailija
19/37 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ibuprofeiinia voi ottaa kerralla 800mg ja sen isompi kerta-annos ei juuri tuo lisätehoa. Maksimi vrk-annos 3200 mg. Ota mieluummin vaikka 1 g parasetamolia sen ibuprofeiinin kanssa. Onko selvitetty ettei ole migreeni, siihen on täsmälääkkeet, tosin lievät migreenit hoituu tulehduskipulääkkeellä/parasetamolilla. Mutta älä ihmeessä ota 800 mg enempää kerralla. T. farmaseutti

Farmaseuttina sun pitäisi tietää, että se on ibuprofeeni eikä ibuprofeiini.

Vierailija
20/37 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska verenpaineesi on mitattu? Minulla oli päänsärkyä monta kertaa viikossa. Sitten havaittiin korkea verenpaine ja aloitettiin lääkitys. Päänsäryt loppuivat siihen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi