800 buranaa ei riitä päänsärkyyn
Voiko olla mahdollista? Ylensä olen ottanut 2x 400 buranaa kerralla koska yksi ei riitä millään ja se on aina yleensä riittänyt. Nyt alkanut viimeaikoina olla että joutuu 1-2 tunnin päästä ottamaan vielä toiset 2x 400 että päänsärky lähtee ja siltikin voi jäädä pieni jomotus.
Mikä voi aiheuttaa tuollaisen, nouseeko näihin joku ns. toleranssi kun käyttää pitkiä aikoja särkylääkkeitä suht säännöllisesti?
Kommentit (37)
Mene ap lääkäriin ja kerro kaikki vaihtoehdot ym. mitä mieleen tuleen, älä vaan näiden palstaääliöiden perusteella tee liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai niihin nousee toleranssi. Siinä on myös se ongelma, että kun kroppa alkaa tottua särkylääkkeiden vaikutukseen, alkaa särky tuntua voimakkaampana, että saisi lisää lääkettä. Juuri tästä syystä moni addiktoituu vahvoihin kipulääkkeisiin: he oikeasti uskovat, että elävät 24/7 kivussa ilman niitä, vaikka todellisuudessa kyse on ainakin osittain kroonisen kivun sijaan kropan addiktioreaktiosta/vieroitusoire-reaktiosta.
Miksi olet vetänyt niitä säännöllisesti? Jos sinulla on säännöllisiä päänsärkyjä, kannattaisi hilpaista lääkärille, että saavat tutkittua, ettei taustalla ole migreeniä, tai jopa jotain vakavampaa, kuten aivokasvainta. Ei ole normaalia, että suht säännöllisesti tarvii päänsärkylääkkeitä.
Ei mulla ihan joka päivä ole päänsärkyä mutta pari kertaa viikossa ehkä keskimäärin, sitten on välillä niska- ja hartia sekä selkäkipuja joihin joudun myös ottamaan buranaa. En joka päivä ota koko aikaa, välillä on sellaisiakin kausia että joudun usein ottamaan monena perättäisenä päivänä.
En ole koskaan lääkärille viitsinyt sanoa tästä kun olen kuvitellut että kyllä se näillä buranoilla menee ja on mennytkin. Mutta nyt olen huomannut että ei riitä tuo 2x 400 perusannos.
Ap
Jos sulla on tuollaisia kipuja noin usein niin käy mieluummin hierojalla. Tuhoat munuaiset tuolla tavalla. Jos päätä särkee usein niinn syy pitää selvittää eikä vain lääkitä oireita.
Vierailija kirjoitti:
Migreeni?
Tuo ap:n huonovointisuus voisi viitata alkavaan aurattomaan migreeniin, voi toki olla muutakin. Itsellä migreeni alkoi "tavallisena" päänsärkynä kunnes mukaan alkoi tulla huonovointisuutta ja jossain vaiheessa oksenkin jo kaareessa kaiken ulos vuorokauden ajan ja olisi jatkunut ilman lääkitystä. Kipu oli jotain sanoinkuuvaamatonta ja välillä pelkäsin jo vuotoa tai infarktia etenkin oksentaessa jo tyhjentynyttä vatsaa niin että paine tuntui pullistavan koko pään ja kehon. Joten ilkkujat, lopettakaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
800 Buranaa... :D Luulis tuolla määrällä lähtevän päänsäryn ja kaikkien muidenkin särkyjen.
Eli sä et tiedä kovasta kivusta mitään, onnea, mutta jätä siis nuo tyhmät hymiöt ja ilkkuminen...jotkut joutuu ottamaan esim. 2 x 800 mg Buranaa + 1000 mg Panadolia tmv. että särky helpottaa. Ja tämä siis LÄÄKÄRIN OHJEISTUKSELLA eli :D :D sulle vaan ja pidä pääsi kiinni asioista joista sulla EI OLE MITÄÄN KÄSITYSTÄ!!![/quote
Tätä ilkkujaa on pakko puolustaa. Kyllä mäkin ajattelen, että 800 buranaa poistaa kaikki vaivat. Ihan sama ovatko 400mg vai 800mg 😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla kofeiinin vieroitusoire?
Jos mä en saa kofeiinia aamulla, mulla alkaa aivan järjetön päänsärky. Niin kova, että yhtä kova kuin oikeassa aurallisessa migreenikohtauksessa. Olen aivan toimintakyvytön. Yhden kerran siis erehdyin olemaan juomatta kahvia lainkaan aamulla enkä tajunnut mistä järjetön päänsärky tuli. Kun sitten hokasin, että voisko olla kahvinpuute (kun särkylääkkeet eivät auttaneet), niin päänsärky loppui samantien, kun olin kahvini saanu kurkusta alas.
Jos juon vain yhden kupin, saattaa tulla lievä päänsärky, joka lähtee toisella kupilla.
En usko että on, juon mielestäni tarpeeksi kahvia. Noin 4-6 kuppia päivässä ja joka aamu, olen kyllä huomannut että lisäkahvi tuntuisi tehostavan särkylääkkeiden vaikutusta ainakin joskus, mutta ei sen pitäisi kahvinpuutteesta johtua?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai niihin nousee toleranssi. Siinä on myös se ongelma, että kun kroppa alkaa tottua särkylääkkeiden vaikutukseen, alkaa särky tuntua voimakkaampana, että saisi lisää lääkettä. Juuri tästä syystä moni addiktoituu vahvoihin kipulääkkeisiin: he oikeasti uskovat, että elävät 24/7 kivussa ilman niitä, vaikka todellisuudessa kyse on ainakin osittain kroonisen kivun sijaan kropan addiktioreaktiosta/vieroitusoire-reaktiosta.
Miksi olet vetänyt niitä säännöllisesti? Jos sinulla on säännöllisiä päänsärkyjä, kannattaisi hilpaista lääkärille, että saavat tutkittua, ettei taustalla ole migreeniä, tai jopa jotain vakavampaa, kuten aivokasvainta. Ei ole normaalia, että suht säännöllisesti tarvii päänsärkylääkkeitä.
Ei mulla ihan joka päivä ole päänsärkyä mutta pari kertaa viikossa ehkä keskimäärin, sitten on välillä niska- ja hartia sekä selkäkipuja joihin joudun myös ottamaan buranaa. En joka päivä ota koko aikaa, välillä on sellaisiakin kausia että joudun usein ottamaan monena perättäisenä päivänä.
En ole koskaan lääkärille viitsinyt sanoa tästä kun olen kuvitellut että kyllä se näillä buranoilla menee ja on mennytkin. Mutta nyt olen huomannut että ei riitä tuo 2x 400 perusannos.
Ap
Jos sulla on tuollaisia kipuja noin usein niin käy mieluummin hierojalla. Tuhoat munuaiset tuolla tavalla. Jos päätä särkee usein niinn syy pitää selvittää eikä vain lääkitä oireita.
Olen käynytkin hierojalla ym. mutta ei sinne nyt voi olla aina ensimmäiseksi menossa kun kipuja alkaa olla ja vaikutus tuntuu olevan aika lyhytaikaista, mitään pitkäaikaista apua siitä ei ole ollut, kyllä kivut tulee myöhemmin taas jossain vaiheessa takaisin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
800 Buranaa... :D Luulis tuolla määrällä lähtevän päänsäryn ja kaikkien muidenkin särkyjen.
Eli sä et tiedä kovasta kivusta mitään, onnea, mutta jätä siis nuo tyhmät hymiöt ja ilkkuminen...jotkut joutuu ottamaan esim. 2 x 800 mg Buranaa + 1000 mg Panadolia tmv. että särky helpottaa. Ja tämä siis LÄÄKÄRIN OHJEISTUKSELLA eli :D :D sulle vaan ja pidä pääsi kiinni asioista joista sulla EI OLE MITÄÄN KÄSITYSTÄ!!!
Ja sulle ei ole merkitystä, otakko 800 vai 800mg buranan??? Taitaa sulla olla päässä kovat kivut joo...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sä et tiedä kovasta kivusta mitään, onnea, mutta jätä siis nuo tyhmät hymiöt ja ilkkuminen...jotkut joutuu ottamaan esim. 2 x 800 mg Buranaa + 1000 mg Panadolia tmv. että särky helpottaa. Ja tämä siis LÄÄKÄRIN OHJEISTUKSELLA eli :D :D sulle vaan ja pidä pääsi kiinni asioista joista sulla EI OLE MITÄÄN KÄSITYSTÄ!!!
Sen sijaan että raivoat, olisit voinut huomata että lainaamasi kirjoittaja sai otsikostasi käsityksen että 800 kpl Buranaa ei särkyjäsi helpota. Hieman tarkkuutta siihen otsikointiin, jookos?
Ja nyt puhuu koko ajan kahdesta buranasta. Minne ne 798 buranaa nyt joutui?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olen käynytkin hierojalla ym. mutta ei sinne nyt voi olla aina ensimmäiseksi menossa kun kipuja alkaa olla ja vaikutus tuntuu olevan aika lyhytaikaista, mitään pitkäaikaista apua siitä ei ole ollut, kyllä kivut tulee myöhemmin taas jossain vaiheessa takaisin.
Ap
Kyllä sinne hierojelle kandee mennä sen sijaan että napsii jatkuvasti lääkkeitä jotka mm. alentavat pitkään käytettynä kuuloa. Sen jälkeen kannattais miettiä lihashuoltoa, taukojumppaa ja työpisteen ergonomiaa jotta vois minimoida noin säryt. Jos ne kivut aina tulevat takaisin istut huonossa asennossa eikä sulla ole lihakset ok. Miksi hoidat vain oireita etkä kipujen syytä?
9.00 Para auttaa kaikkiin särkyihin, lievemmissä tapauksissa myös 7.65.
Minulla auttaa kovaan päänsärkyyn 1 g Panadol ja 400 mg Burana yhdessä.
Entä minkälaista päänsärkysi on? Pahoinvoinnista tuli mieleen migreeni. Minulla migreeniin tavallinen särkylääke ei auta ollenkaan.
Jos taas syöt särkylääkettä usein, voi kyseessä olla särkylääkepäänsärky eli eräänlainen särkylääkeriippuvuus. Kipu, johon voi liittyä huonovointisuutta, alkaa uudestaan lääkkeen tehon lakattua.
Ei ole järkeä ottaa paljon yli 400mg ibuprofeenia kerralla. Se ei lisää tehoa, vain vaikutuksen kestoa (mikä saadaan järkevämmin ottamalla 400mg kahdessa erässä).
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2886920/figure/i0003-3006-…
Sulla voi olla migreeni mene lääkäriin tuo ei ole normaalia
Vierailija kirjoitti:
Ei näihin tule toleranssia. Mene ihmeessä vastaanotolle, että syy selviää. Sinuna soittaisin päivystykseen. Jos tulee pahoinvointia, lähde lääkäriin.
Voi elämä sunkin kanssas...sulle ei koskaan tuu vaikka näppäilyvirheitä...? En mä ainakaan niin kauheasti hinkkaa jokaista vastaustani etteikö sinne tulisi helpostikin montakin virhettä, etenkin mobiilissa mutta oletan normaalijärkiset ihmiset kyllä ymmärtää mitä tarkoitan ja ovat sen verran fiksuja ja aikuisia etteivät takerru moiseen. Mee pois jos sun ainoa tarkotus on pilkunn**iminen, teille on omat palstat!