Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joku kirjoitti että heillä ei saa kissat tulla sohvalle tai sänkyyn. Miksi kissoja on sitten edes otettu?

Vierailija
06.01.2018 |

Parastahan on just se kun ne tulee lämpimänä viereen tai syliin hyrisemään.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sänkykiellon ymmärrän, jos haluaa pitää petinsä karvattomana vyöhykkeenä, mutta tietenkin kissan pitää saada tulla sohvalle ja syliin. Vieressä tai sylissä kehräävä kissahan on ihan parasta.

Vierailija
2/32 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkseni esim yksinäiset naiset ottaa sitä varten että tappavat hiiriä kun eivät itse uskalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kissa ei saa olla pöydillä tai tulla makkariin. Samat säännöt on koirilla. Kissankin voi opettaa käytöstavoille jos viitsii. Kissa otettu lemmikiksi, mutta ei saa tuhota/raapia/raadella mitää. Siihen on omat lelut ja raapimispuu. Monet kissa-ryhmät läpi käyneenä löytyy ihmisiä jotka antaa kissan tehdä mitä vaan. Me ei anneta.

Vierailija
4/32 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä ainakaan ole ottanut kissoja sohvaa tai sänkyä viihdyttämään. Enkä kyllä itseänikään. Pidän huolen eläimistä jotka olisivat muuten voineet jäädä kodittomiksi. Omat makuupaikat on molemmilla kissoilla ja saavat kyllä rapsutusta ja rakkautta. En minä sänkyyni halua teinejänikään, enkä muita, se on oma soppi jossa haluan nukkua rauhassa. Ja fakta on kuitenkin se, että kissoista lähtee karvaa ja mieluummin vietän aikaa näiden lemmikkien kanssa kun heidän sotkuja siivoten, joten siksikin on erikseen sohva ihmisille ja tuolit kisukoille. Niissä saavat sotkea rauhassa.

Vierailija
5/32 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo, kissoja voi harjata jolloin karvaongelma jää minimiin. Enkä nyt suoraan vertaisi koiriin, kissoille on luontaista olla lattiatasolla korkeammalla. 

Toisaalta kissat stressaantuu ja tulee helposti häiriökäytöstä jos kodissa on paljon kiellettyjä paikkoja.

Vierailija
6/32 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siinä vaiheessa kun ne kissat jäävät yksin kotiin ne vähät välittävät säännöistä, joten ei mitään hyötyä, kuin ehkä sänkykiellosta, olettaen, että on makuuhuone erikseen :D

Vierailija
7/32 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtääkseni esim yksinäiset naiset ottaa sitä varten että tappavat hiiriä kun eivät itse uskalla

Höpsis.

Kaupunkikissat eivät edes suostu mitään hiiriä pyydystämään. Vähintään kissan täytyy olla maatilalla kasvanut ja sen luonteinen, että on innokas metsästämään. Mikä tahansa kissa ei jyrsijöihin koske, tai ainakaan viitsi ottaa niitä hengiltä, korkeintaan leikkii ja tekee kiusaa.

Vierailija
8/32 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö joku taas ongelman kun joku järkevä ei anna kissan karvoittaa makkarissa tai raapia sohvaa?

Minulle joku sanoi että rääkkään kissaa kun olen opettanut sille käytöstavat.

Kissa saa laadukasta ruokaa, ulkoilla halutessaan, nukkua omalla jätti tyynyllä/nojatuolissa ja kiipeily/raapimispuu tehty itse kissalle kissan tarpeita ajatellen.

Sellaista rääkkäystä meillä. 😂

Pitäkää huoli omista asioista ne!

Vierailija
9/32 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kissa ei saa olla pöydillä tai tulla makkariin. Samat säännöt on koirilla. Kissankin voi opettaa käytöstavoille jos viitsii. Kissa otettu lemmikiksi, mutta ei saa tuhota/raapia/raadella mitää. Siihen on omat lelut ja raapimispuu. Monet kissa-ryhmät läpi käyneenä löytyy ihmisiä jotka antaa kissan tehdä mitä vaan. Me ei anneta.

Miten raapiminen ja tuhoaminen liittyy sohva- ja sänkykieltoon? 

Vierailija
10/32 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekeekö joku taas ongelman kun joku järkevä ei anna kissan karvoittaa makkarissa tai raapia sohvaa?

Minulle joku sanoi että rääkkään kissaa kun olen opettanut sille käytöstavat.

Kissa saa laadukasta ruokaa, ulkoilla halutessaan, nukkua omalla jätti tyynyllä/nojatuolissa ja kiipeily/raapimispuu tehty itse kissalle kissan tarpeita ajatellen.

Sellaista rääkkäystä meillä. 😂

Pitäkää huoli omista asioista ne!

Puhuttiinko aloituksessa jotain raapimisesta? Vai raapiiko sun kissat nukkuessaan? Meillä kissat todellakin saa nukkua sohvalla mutta ei ne sitä raavi.

Vierailija
11/32 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haloo, kissoja voi harjata jolloin karvaongelma jää minimiin. Enkä nyt suoraan vertaisi koiriin, kissoille on luontaista olla lattiatasolla korkeammalla. 

Toisaalta kissat stressaantuu ja tulee helposti häiriökäytöstä jos kodissa on paljon kiellettyjä paikkoja.

Kissa käy pesulla kerran viikossa ja harjataan joka päivä, mutta siltikään hänellä ei ole mitään asiaa makkariin. Karva kiiltää ja on pehmeä. Makkarin ovi kiinni 24/7. Jos olen makkarissa ovi auki kissa jää ovelle odottamaan että tulen pois.

Vierailija
12/32 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä te sohva/sänkykieltoihmiset sitten pidätte kissojanne sylissä/vierellä? Vai oletteko näitä: hyi, ei kissoja syliin, voi tulla vaatteisiin karvoja...?

Vierailija
13/32 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöydille kiipeily on kissalle luontaista käytöstä. Te jotka olette kieltäneet ehdottomasti pöydille hyppimiset,minkälaiset kiipeilytelineet olette rakentaneet kissoille? Paljon sallittuja hyllyjä joihin kissat saa mennä?

Vierailija
14/32 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet kissa-ryhmät läpi käyneenä löytyy ihmisiä jotka antaa kissan tehdä mitä vaan. Me ei anneta.

Alapeukuttajat on just niitä, joiden mielestä kissa saa olla kuningas talossa.

Kissan ei ole mikään pakko päästä joka paikkaan. Kissa ei mitenkään kärsi siitä, jos se ei pääse makuuhuoneeseen nukkumaan sängyssä. Pääasia, että se saa toteuttaa itseään juurikin vaikka kiipeilemällä siihen raapimispuuhun tai ulkoilemalla pihalla. Sohvalle ja tuoleille kissa kyllä nousee, ellei sitä ole kukaan kieltämässä, enkä oikein ymmärrä, miksei se saisi.

Sitten on niitä superseurallisia ja aktiivisia kissoja, jotka kiipeävät pöydälle, apupöydille ja kirjahyllyyn, tai jotka nakottavat hellan vieressä ja liesituulettimen päällä kun ruokaa tehdään. Tai istuvat lehden päällä aamupalapöydässä, kun ihmiset syövät aamiaista.

Taitaa olla hieman rodusta ja itse kissastakin kiinni, onko kyseessä verhossaroikkuva kikkailija vai rauhallisesti lähinnä omassa pedissään makoileva tapaus.

Vierailija
15/32 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissa käy pesulla kerran viikossa ja harjataan joka päivä, mutta siltikään hänellä ei ole mitään asiaa makkariin. Karva kiiltää ja on pehmeä. Makkarin ovi kiinni 24/7. Jos olen makkarissa ovi auki kissa jää ovelle odottamaan että tulen pois.

Kerran viikossa pesulla? HULLU. Tuo on kissan rääkkäystä, kissa on luonnostaan siisti eläin, pesua tarvitsee todella harvoin.

Vierailija
16/32 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kiusaat kissaasi?

"Lyhytkarvainen kissa

Lyhytkarvaisen kissan turkkia ei tarvitse pestä, sillä kissa pitää itse turkkinsa puhtaana. Kun kissa nuolee turkkiaan, kissan talirauhasten erittämästä rasvasta muodostuu turkkia suojaava rasvakerros. Rasvakerros toimii turkin hoitoaineena ja pitää kissan kuivana märälläkin säällä. Ulkona sateessa ollut kissa näyttää usein märältä, mutta yhden ravistelun jälkeen se on kuiva, sillä vesipisarat eivät pääse rasvakerroksen ansiosta syvälle turkkiin.

Pitkäkarvainen kissa

Pitkäkarvainen kissa ei pysty pitämään turkkiaan puhtaana yksin vaan se tarvitsee omistajansa apua. Pesemisen tarve riippuu kissan turkin rasvakerroksesta, mutta yleensä kissan peseminen joka toinen kuukausi riittää."

Vierailija
17/32 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissa käy pesulla kerran viikossa ja harjataan joka päivä, mutta siltikään hänellä ei ole mitään asiaa makkariin. Karva kiiltää ja on pehmeä. Makkarin ovi kiinni 24/7. Jos olen makkarissa ovi auki kissa jää ovelle

odottamaan että tulen pois.

Kerran viikossa pesulla? HULLU. Tuo on kissan rääkkäystä, kissa on luonnostaan siisti eläin, pesua tarvitsee todella harvoin.

Säpä tiedät mikä rotu meillä on tai onko kissalla joku syy käydä suihkussa. Ei...niinpä

Vierailija
18/32 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin kissat saa tulla sohvalle ja sänkyyn. Kylvyssä on kiva käydä, kun on kaverit vahtaamassa ammeen reunalla. Ovat aina mukana tutkimassa, mitä kotona tapahtuu. Ihania katteja.

Vierailija
19/32 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissa käy pesulla kerran viikossa ja harjataan joka päivä, mutta siltikään hänellä ei ole mitään asiaa makkariin. Karva kiiltää ja on pehmeä. Makkarin ovi kiinni 24/7. Jos olen makkarissa ovi auki kissa jää ovelle

odottamaan että tulen pois.

Säpä tiedät mikä rotu meillä on tai onko kissalla joku syy käydä suihkussa. Ei...niinpä

Yksikään rotu ei tarvitse viikottaista pesua. Karvattomat tarvitsee eniten koska tali ei pääse imeytymään turkkiin (rotu sinänsä on sairas kylläkin), mutta edes siitä ei nyt ollut kyse.

Vierailija
20/32 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt koteja joissa kissa saa tehdä mitä vaan omistajan välittämättä hajukin oli sen mukainen asunnon ulkonäöstä puhumattakaan. Onneks meillä on hyvin käyttäytyvä kissa saa olla sohvilla, mutta keittiön pöydälle tai tasoille se ei saa tulla eikä sitä ole missään vaiheessa kiinnostanut. Makkari on kissaton alue mikä tuntuu monia kissa ihmisiä ottavan pattiin kun meillä ei kissa saa tulla makkariin