Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä kuuluu hoitoalalla "avustajan" tehtäviin?

näitä sijaisuuksia paljon
06.01.2018 |

onko palkka siis lähihoitajan ? mitä työnkuvaan kuuluu esimerkiksi kehitysvammapuolella? luulen että tekee melkein samaa kuin lähihoitaja mutta yrittävät päästä halvemmalla palkatakseen avustajan nimikkeellä? vai kuinka:?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa loogiselta. Että ei saisi edes sitä vähää mitä lh.

Vierailija
2/5 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei, kyllä ammattinimikkeillä on ihan omat suojansa ja työnkuvasisällöt. Mutta hieno yritys väheksyä jälleen kerran yhtä ammattiryhmää. Ja jos et.väheksynyt niin ei ihme ettei kys ammattinimikettä/työtä arvosteta.

Yksi käytännön esimerkki, sinä et avustajana voi olla yhtään tekemisissä mm lääkehoidon ja sen antamisen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin päiväkoteihin on avustajan työtehtäviä tarjolla. He tosiaan tekevät jotain simppeliä, esim. hoitavat muksujen pukeutumisen jne.

Itse en tosin koskaan tullut valituksi kyseiseen puuhaan, mutta taidan sen sijaan päästä pian harjoitteluun aloitettuani sote-alan opinnot.

T. 1.viestin kirjoittaja

Vierailija
4/5 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, päiväkoteihin Seuren kautta avustajienkin keikkoja, ryhmä-ja hlökohtaisten. He avustavat päivän puuhissa, mutta esim.hoito-ja kasvatusvastuuta heillä ei ole eivätkä saa olla yksin vastuussa lapsesta/lapsiryhmästä, ei ulkona eikä sisällä.

Noin niinkuin lyhyesti kuvattuna.

T. Varhaiskasvatusalalta

Vierailija
5/5 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei, kyllä ammattinimikkeillä on ihan omat suojansa ja työnkuvasisällöt. Mutta hieno yritys väheksyä jälleen kerran yhtä ammattiryhmää. Ja jos et.väheksynyt niin ei ihme ettei kys ammattinimikettä/työtä arvosteta.

Yksi käytännön esimerkki, sinä et avustajana voi olla yhtään tekemisissä mm lääkehoidon ja sen antamisen kanssa.

Olen kylläkin itse lähihoitaja enkä väheksynyt siis aloituksessani yhtään mitään. 

Ihmettelen mitä työnkuvaan sisältyy kun ei ole kerrottu monessakaan ilmoituksessa. Ja koska kyseessä yksityinen yritys, luulen että yrittävät palkata halvemmalla, mutta työnkuva olisi kutakuinkin MELKEIN sama kuin lähihoitajalla. Henkilökohtaisesti itseäni suututtaa tällainen. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme