Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyysin siivousapua netissä näkemäni mainoksen perusteella, eka käynti olisi maksanut 300€! Ryöstöä!

Vierailija
06.01.2018 |

Netistä siis bongasin firman, joka tekee kotisiivouksia. Kun soitin yrittäjälle, hän sanoi suoraan, että heidän palvelut alkaa aina tehosiivouksella, joka maksaa alkaen 300€. Sanoin, että haluan vain tuntiveloitteista tavallista siivousta, mielellään 3 tuntia kerrallaan joka toinen viikko. Tämä ei siivousyrittäjälle sopinut. On todella outoa. Miten muilla on siivouspalvelu lähtenyt käyntiin?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin Kotirinki - yrityksellä on aina ensin tehosiivous, jonka jälkeen siirtyy ylläpitosiivoukseksi sovitun siivousvälin mukaisesti. Katsoin juuri netistä, että siellä on tarkasti listattu, mitä siivoukset sisältävät. Todennäköisesti useammallakin yrityksellä siivouspalvelun alussa tehdään parempi siivous, ja sitten ylläpidetään.

Vierailija
22/31 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ainakin Kotirinki - yrityksellä on aina ensin tehosiivous, jonka jälkeen siirtyy ylläpitosiivoukseksi sovitun siivousvälin mukaisesti. Katsoin juuri netistä, että siellä on tarkasti listattu, mitä siivoukset sisältävät. Todennäköisesti useammallakin yrityksellä siivouspalvelun alussa tehdään parempi siivous, ja sitten ylläpidetään.

Ihan miten vaan, mutta isommilla paikkakunnilla saa kyllä vaivattomasti palvelun joltain toiselta myös ilman alun tehosiivousta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on siivous  omaiselle tilattu (ei suuressa kaupungissa), eka kerralla oli saanut menemään 2 tuntia, sittemmin 1 tunti kuukaudessa, hinta 40 euroa tunti, josta saisi vielä kotitalousvähennyksen jos oli verotettavaa tuloa. 

Toki omaiset siivoilee lisäksi viikoittain.

Jos eka kerta oli 2 tuntia, tuskinpa sisälsi esim. kylpyhuoneen kalkinpoistoa, uunin ja lieden pesua, roskiskaappien pesua, lattialistojen pyyhintää, jääkaapin pesua. Nämä kuuluvat useimmiten niihin siivouksiin, joita ns. tehosiivoukseksi tai perusteelliseksi siivoukseksi kutsutaan. Olen itse opiskeluaikaan siivonnut, enkä ole mikään ammattilainen, mutta tiedän ajankäytöstä jotain (pelkkään vessan siivoukseen menee vartti, imurointiin ja lattioiden nihkeäpyyhintään yhteensä noin minuutti per neliö). Näin ainakin isossa yrityksessä aikoja laskettiin.

Vierailija
24/31 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo hinnoittelu on vain tapa rahastaa ja ilmeisesti karsia huonompia asiakkaita. Tuolla alvillisella hinnalla pitäisi saada joku 8-10 tuntia, ei ole mikään pakko ostaa niin paljon. Saahan sitä tarjota vaikka 3 vuorokauden siivousta, mutta eri asia ketä kiinnostaa ostaa niin paljon.

Vierailija
25/31 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotirinki onkin älyttömän kallis muihin kotisiivousfirmoihin verrattuna. En tiedä, onko sitten jälki selvästi parempi kuin muilla firmoilla. Olisi kiinnostavaa kuulla, jos jollain on kokemuksia.

Vierailija
26/31 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on siivous  omaiselle tilattu (ei suuressa kaupungissa), eka kerralla oli saanut menemään 2 tuntia, sittemmin 1 tunti kuukaudessa, hinta 40 euroa tunti, josta saisi vielä kotitalousvähennyksen jos oli verotettavaa tuloa. 

Toki omaiset siivoilee lisäksi viikoittain.

Jos eka kerta oli 2 tuntia, tuskinpa sisälsi esim. kylpyhuoneen kalkinpoistoa, uunin ja lieden pesua, roskiskaappien pesua, lattialistojen pyyhintää, jääkaapin pesua. Nämä kuuluvat useimmiten niihin siivouksiin, joita ns. tehosiivoukseksi tai perusteelliseksi siivoukseksi kutsutaan. Olen itse opiskeluaikaan siivonnut, enkä ole mikään ammattilainen, mutta tiedän ajankäytöstä jotain (pelkkään vessan siivoukseen menee vartti, imurointiin ja lattioiden nihkeäpyyhintään yhteensä noin minuutti per neliö). Näin ainakin isossa yrityksessä aikoja laskettiin.

No ei varmaankaan sisältänyt noita kaikkia, eikä mitään tehosiivousta tilattukaan. Ihan siistiltä se huoneisto näyttää aina siivouksen jälkeen, kun ainakin on pölyt pyyhitty kaikilta pinnoilta ja lattiat pesty, ja kylpyhuone pesty. Enempää ei odotettukaan.

Vierailija
27/31 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän tehosiivous sellainen, että kun tulet kotiin, kaikki on siivottu.

Ei huonekaluja, ei kodinkoneita, ei edes verhoja ikkunoissa. Lattialle jätetty 300 euron lasku tehosiivouksesta.

Olit kaukaa viisas, kun et sitä tehosiivousta ottanut.

Todella outoa jos luullaan, että kotisiivoojat ovat varkaita? Mutta ehkä itse varastaisit jos vain voisit.

En luule, enkä tarkoita että kotisiivoojan ovat varkaita. En ole itsekään varas. Tuli vaan tuollainen huonon huumorin mielikuva tuosta tehosiivouksesta. Yrittäjän pyytämä hinta on tosi kova ja palveluun olisi pitänyt ottaa alkuun tuo tehosiivous. Siirä se sitten lähti, huono huumorini. Olen pahoillani.

Vierailija
28/31 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikipäivänä päästäisi ketään kartanolleni nuuskimaan tavaroitani siivoamisen varjolla. Se on mun reviiriäni ja hoidan itse kaiken.

Vierailija
29/31 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän siivoojalla meni ekalla kerralla 1h enemmän kuin normaalisti menee. Joka toinen vk käy.

Vierailija
30/31 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivousasiassa kannattaa pyytää kavereilta vinkkiä. Nämä on ostopäätöksiä, joissa paras tulos tulee suosittelulla. Luulen että kotisiivous on myös ala, jossa huonot siivousfirmat karsiutuvat nopeasti. Kilpailua on ainakin isoissa kaupungeissa jo niin paljon.

Vierailija
31/31 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa siivoojista todella varastaa. Olkaa varovaisia niiden kanssa. Ovat uskomattoman röyhkeitä. Aina löytävät muka siivousparin, joka raivoisan loukkaantuneena väittää, ettei mitään kadonneeksi ilmoittamaasi koskaan ole ollutkaan.

Uhkaavat itse poliiseilla ja kunnianloukkaussyytteillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi