Millaista se arki murrosikäisen tytön kanssa oikeasti ok? Oma tyttö 9v ja kiinnostaa mitä ehkä tiedossa
Oma murrosikäni oli suht rauhallinen enkä ollut hirveän kapinallinen. Joten siksi nämä haista vittu paska mutsi jutut kuulostaa niin rajulle. En ikinä sulkeutunut huoneeseeni enkä puhunut yhden sanan lauseita:Dheräsin aina kouluun ja menin ajoissa nukkumaan, tein läksyt mukisematta.. joten kertokaa millaista se voi olla, ihan realismia kaipaan.. Olen yh ja tyttö tosi herkkä, mutta temperamenttinen ollut joten "pelkään" että murrosikä voi olla raju.
Kommentit (11)
Se vaihtelee niin paljon. Samankin perheen sisällä. Paratiisista helvettiin :)
Ei meillä ollut mitään erikoista. Tyttö oli vähän tavallista helpompi kiukustumaan ja herkempi myös pahoittamaan mielensä. Mitään haukkumisia ei tarvinnut kuunnella, eikä lapsi tehnyt myöskään mitään pahojaan.
Ei ole ollut mitään
Lapsi on tasainen, koulu menee hyvin. Ei käy missään riennoissa.
Meillä kävi niin että lapsena temperamenttinen järkevöityi ja rauhoittui, kun taas lapsena rauhallisempi kapinoi enemmän teininä. Eli se voi mennä ihan miten vaan. Kunhan pystyt itse järkevänä niin se auttaa kovasti.
Onkohan nämä haista paska huutelijat sellaisia lapsia jotka muutenkin eläneet kuin "pellossa", vailla sääntöjä ja rajoja.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ollut mitään
Lapsi on tasainen, koulu menee hyvin. Ei käy missään riennoissa.
Masennus?
Kuten joku jo tuossa asian hyvin ilmaisikin, paratiisista helvettiin. Meillä oli/on se helvetti. Itsemurhayritys, sossuja, psykiatreja jne. Vanhemmalla lapsella kaikki taas on mennyt hyvin.
Se voi olla tosiaan ihan mitä vaan...meillä vanhempi tyttö 17v. rauhallinen, hyvä koulussa mutta ei ole oikein kavereita. Vaikuttaa onnettomalta mutta ei suostu puhumaan asioistaan. Nuorempi 14v. taas on vilkas, aina siellä missä tapahtuu🙄 , useampi kaveri. Kuitenkin helpompi kun kertoo kaiken ja on jotenkin aina iloinen ja toimelias . Kumpikaan ei huuda tai kiroile mutta ei me vanhemmatkaan kiroilla tai nimitellä. Nuorempi kulkee kanssani käsikynkkää vaikka jossain kauppakeskuksessa, ei välitä vaikka kaverit näkisivät😄Tytöillä valitettavasti on usein näitä kaverisuhteista johtuvia riitoja. Se on rasittavaa.
Jep, mun tytöllä nämä kaveri draamat alkoivat jo ekalla ja jatkuvat edelleen..
Vierailija kirjoitti:
Onkohan nämä haista paska huutelijat sellaisia lapsia jotka muutenkin eläneet kuin "pellossa", vailla sääntöjä ja rajoja.
Luulen että menee juuri päinvastoin. Tiukka kasvatus missä lapsi ei ole saanut itse päättää mitään aiheuttaa murrosiässä ongelmia. Lapsi tajuaa että häntä on huijattu.
Koulutöitä on enemmän ja kavereiden kanssa ollaan enemmän. Ei se muuten juuri eroa.
T. Kahden teinitytön äiti