Olen yh-äiti ja lasten isäviikonloppuina vain nukun lähinnä - mikä mua vaivaa?
Lähinnä nukun siis ja se jo alkaa perjantaina pian sen jälkeen, kun tulen töistä kotiin ja isä hakee lapset päiväkodista suoraan luokseen. Eilenkin nukuin koko illan klo 18- 23. Kävin juomassa lasin vettä ja palasin nukkumaan. Nukuin koko yön ja välillä heräilin.
Aamulla heräsin, mutta päätin mennä takaisin nukkumaan. Lopulta sitten heräsin taas klo 11 ja nyt en enää jaksaisi nukkua, vaikka tekisi mieli. Nukuin siis yhteensä 17 tuntia putkeen ja haluaisin vain jatkaa.
En ole syönyt mitään eilisen alkuillan jälkeen ja nälkä on täysin poissa. Haluaisin vain nukkua. Sama toistuu aina viikonlopouisin, kun lapset ovat isällään. Arkisin käyn töissä ja olen aktiivinen lasten kanssa. Mikä mua vaivaa?
Kommentit (31)
Tiesitkö, että miehen rahojen vaatiminen oli rikos ja kuuluu kiristyksen piiriin?
Tunnistan muuten itseäni sinussa. Kesti hetki selvitä.
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö, että miehen rahojen vaatiminen oli rikos ja kuuluu kiristyksen piiriin?
Tunnistan muuten itseäni sinussa. Kesti hetki selvitä.
Korjaan siis että miehen vaatimus rahoista oli laiton. Ilmaisin itseäni huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnistan muuten itseäni sinussa. Kesti hetki selvitä.Korjaan siis että miehen vaatimus rahoista oli laiton. Ilmaisin itseäni huonosti.
Siis mikä vaatimus?
8000 e/kk bruttona paljasti tämän provoksi. Näissä on aina sama kaava, mies tienaa huikeasti ja maksaa elareita vain pari sataa koska "uhkaa ja raivoaa". Oikeasti tuollainen palkka on todella harvalla, kansanedustajatkaan eivät tienaa noin paljoa (peruspalkkio). Ja jos mies oikeasti olisi noin rikas niin kuka tahansa tyhmempikin nainen olisi jo vienyt elarit oikeuteen.
Vierailija kirjoitti:
Ja siis mun on vähän niinkuin pakko mennä exäni toiveiden mukaan, että saadaan asiat järjestymään edes jotenkin.
Vastaava juttu on elareidenkin kanssa. Hän siis maksaa oman valintansa mukaan nyt 250 euroa yhteensä kahdelta lapselta (päivähoitomaksuihinkin pelkästään menee minulta jo n. 300 euroa/kk + ruoat ja vaatteet jne.), vaikka hän tienaa erittäin hyvin (n. 8000 bruttona/kk). Jos yhtään yritän pyytää jotain muuta, niin hän rupeaa raivoamaan ja uhkailemaan.
Erossa en saanut rahallisesti mitään, vaan itse maksoin miehelle säästetyistä lapsilisistä puolet. En sinänsä edes vaatinutkaan toisaalta, mutta siis itselläni on taloudellisesti todella tiukkaa, vaikka käyn kohtuupalkkaisessa työssä. Mun oli pakko antaa ne hänen vaatimansa rahat, jotta pääsimme turvallisesti muuttamaan sieltä pois.
Eilen nuorempi lapsista kuulemma itki kamalasti, kun joutui menemään isälleen, mutta minkäs tässä tekee? :( Yritän tässä selvitä päivä kerrallaan ja viikko kerrallaan. Mitään omia ihmissuhteita mulla ei voi nykyisen kaltaisessa tilanteessa olla vuosikausiin.
Kuulostaa tutulta. Meillä mies soitteli ja viestitteli lastenvalvojalle etukäteen ja kun tapaamisemme aika koitti, mies pyöritti lastenvalvojaa kuin pässiä narussa. Mies valehteli ummet ja lammet ihan pokalla ja ne upposivat täysillä lastenvalvojaan. Aivan käsittämätöntä, mutta siinä tilaisuudessa parempi puhuja voittaa. Tästä viisastuneena varasin ajan lakimiehelle ja hain elatusmaksut oikeansuuruisiksi sitä kautta.
Tuo peli ei vetele lainkaan. Mikäli miehelläsi on oikeasti noin isot tulot, elatusmaksut ovat varmasti suuremmat. Älä pelkää oikeuteen haastamista, et häviä siinä mitään. Älä alistu miehen oikkuihin raha-asioissa.
Toisekseen, ymmärrän että olet väsynyt ja sen vuoksi älä lataa mitään odotuksia isäviikonlopuille. Jos sua nukuttaa, niin nuku. Tee kotihommia tai älä, ole vain. Tiedän miten raskasta on olla useamman lapsen kanssa ilman tukijoukkoja ja mullakin isäviikonloppu menee pääasiassa levätessä. Jos pystyt, hanki lastenhoitoapua. MLL, oman alueen FB-ryhmä, neuvolan kautta.
Olen käytettävissä virkistävään parisuhteeseen.
M
Elatusmaksut kannattaa laittaa kuntoon!
Onko lapsille haittaa siitä, että isällä on eri säännöt ja käytännöt kuin äidillä? Jos tuntuu, että on, kannattaa jutella neuvolassa tai varata aika lapsiperheiden sosiaalityöntekijälle. Tarvitsette varmaan jonkun kolmannen osapuolen selkiyttämään asioita. Lapsille voi olla haitallista, jos isän ja äidin luona on kovin erilaiset oltavat.
Vierailija kirjoitti:
8000 e/kk bruttona paljasti tämän provoksi. Näissä on aina sama kaava, mies tienaa huikeasti ja maksaa elareita vain pari sataa koska "uhkaa ja raivoaa". Oikeasti tuollainen palkka on todella harvalla, kansanedustajatkaan eivät tienaa noin paljoa (peruspalkkio). Ja jos mies oikeasti olisi noin rikas niin kuka tahansa tyhmempikin nainen olisi jo vienyt elarit oikeuteen.
Ex-mieheni tekee kahta työtä, siitä päätyöstä palkka on noin 5500 euroa / kk. Hän laittaa pääosan rahoista asuntolainaansa sekä sijoituksiinsa.
Lisäksi elarut..250e tuollaisilla tuloilla?! No huhhuh!!
Kelan maksama minimi on isompi jo! N.157e/lapsi (siis minimi mitä on saatava jos lapsi asuu sinulla)
Joten hae se ja anna miehen saikata kelan kans maksut? Kela maksaa sinulle ja perii mieheltä mitä perii.
Mutta jos vaadit lastenvalvojan luona tarkistuksen se on paljon isompi sitten. Eli pyydä mieheltä ainakin minimi edes.
Ja jokatoinen viikonloppu?
Minä teen samoin.
Minulla on syynä raskaus ja hypokalsemia ja anemia.
Ainakin hypokalsemian ja anemian kanssa jaksaa painaa vaikka viikon kevyesti kaikenlaista hommaa, mutta sitten kun lapsi lähtee isälle viikonlopuksi niin makaan vaan. Se väsymys iskee sitten kun ei ole mitään.
Tarkistuttaisin kyllä veriarvot. Ei se väsymys välttämättä ole jatkuvaa vaikka olisikin jotakin niissä.
Edellinen jatkaa.. sit yksi paikka minne voit soittaa ja minkä piiriin selkeästi kuulut on Naisten linja. Sieltä saat keskusteluseuraa joka on koulutettu kuuntelemaan näitä tilanteita.
Nyt isä on sellainen hauska viikonloppuisi joka kuormittaa tilannetta omalla perseilyllään. Toi on pelkkää kiusaamista jota ei tarvitse sietää.