Mikä ihmeen "muutin Suomesta jonnekin ja nyt on paljon ihanampaa" kampanja lööpeissä on menossa?
"Saara jätti Suomen ja elää nyt unelmaansa Euroopan aurinkoisimmassa kaupungissa: ”Olen täällä rohkeampi”"
"Suomalainen Leo, 67, törmäsi purjehdusreissulla 34 vuotta nuorempaan Maiaan – elää nyt unelmakohteessa Karibianmerellä"
"Suomalaismies rakastui 24 vuotta nuorempaan ”Pikku Myyhyn” – muutti tämän kanssa ikkunattomaan taloon Vietnamiin"
Kaikki nämä IS etusivulla.
Kommentit (29)
tilattuja aiheita, suomi pärjäisi paremmin jos maasta lähtisi pois miljoona ihmistä. Työttömät työllistyisi ja budjetti tasaantuisi.
Ulkosuomalaisena olen ihmetellyt ihan samaa! Minä taas kaipaan Suomeen ja odotan kaihoisasti sitä päivää kun pääsen muuttamaan takaisin kotiin.
Yritetään syöttää vanhoille papoille mielikuvaa, että jokainen heistä saa puolet nuoremman naisen. Toivotaan eläkeläisten muuttavan pois Suomesta rasittamasta terveydenhuoltoa jne. Kummasti kommenttiosiot puuttuu näistä.
Rännän keskellä lukijat haluavat haaveilla. Kuuluvat vuodenaikaan, kuten myös elämäntaparemontista kertovat jutut.
Ihmettelen samaa. Suomi nousuun sillä että muistutetaan joka päivä kuinka paska maa tämä muka on ja kuinka kivaa on kaikkialla muualla? En arvosta.
Vierailija kirjoitti:
Ulkosuomalaisena olen ihmetellyt ihan samaa! Minä taas kaipaan Suomeen ja odotan kaihoisasti sitä päivää kun pääsen muuttamaan takaisin kotiin.
Tämä ei ole enää sama maa josta lähdit.Asiat vaan huononevat joten älä ihmeessä tee sitä virhettä että tänne palaat.
ulkosuomalaisuutta suunnitteleva
Vierailija kirjoitti:
Yritetään syöttää vanhoille papoille mielikuvaa, että jokainen heistä saa puolet nuoremman naisen. Toivotaan eläkeläisten muuttavan pois Suomesta rasittamasta terveydenhuoltoa jne. Kummasti kommenttiosiot puuttuu näistä.
Juttujen papparaiset ovat kyllä olleet aina aika omanlaisiaan ja eivät ihan jokaiselle sopivia yksilöitä, esimerkiksi se Pikku Myyn pappa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole enää sama maa josta lähdit.Asiat vaan huononevat joten älä ihmeessä tee sitä virhettä että tänne palaat.
No höpö höpö! Elämä täällä on juuri niin hyvää kuin itse haluat. Minä ainakin viihdyn todella hyvin ja en kaipaa ollenkaan muualle. Olen aikuisena asunut vuosia ulkomailla, mutta enää en lähde.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs noi vanhojen rouvien Gambiasta sulhasen hakemis -jutut sitten on? Niitäkin on ollut monena päivänä. Sillä erotuksella, että ne sulhot raahataan tänne Suomeen rasittamaan terveydenhuoltoa yms.
No ne vanhempi mies -jutut tulivat vastaiskuksi kun ne Gambiassa käyneet naiset saivat aikaan negatiivisen julkisen keskustelun. Eli piti taas vahvistaa virallista narratiivia.
Sen sijaan vahva nainen ulkomailla -teema ilman seksiturismin likaista leimaa on ihan oma juttunsa ja niitähän julkaistaan säännöllisen epäsäännöllisesti koska ne kiinnostavat naistenlehtien lukijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi mene, mene jo. Kumpikin voittavat.
Itse jo kauan tiesin syntyneeni väärään maahan eli Suomeen. Kun tilaisuus tuli, lähdin, ensin vuodeksi, sitten pariksi ja lopulta kokonaan.
Nyt asun oikeassa maassa. Suomen uutisia lukiessani totean sen liki päivittäin.
No return kirjoitti:
Itse jo kauan tiesin syntyneeni väärään maahan eli Suomeen. Kun tilaisuus tuli, lähdin, ensin vuodeksi, sitten pariksi ja lopulta kokonaan.
Miksi ihmeessä luet Suomen uutisia päivittäin? Kaipuu ei hellitä?
Vierailija kirjoitti:
No return kirjoitti:
Miksi ihmeessä luet Suomen uutisia päivittäin? Kaipuu ei hellitä?
Että saa taivastella ja vaalia omaa ylemmyydentuntoaan.
Suomalaisten pitää poistua tästä maasta ja antaa tilaa uudelle geneettisesti rikkaammalle Suomen kansalle.
Vierailija kirjoitti:
Suomi ei ole enää entisellään, kaupunkien keskustat näyttää bagdadilta ja tunnelma sen mukainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi ei ole enää entisellään, kaupunkien keskustat näyttää bagdadilta ja tunnelma sen mukainen
Nii just! Ulkomaille kun muuttaa niin ei tarvii yhtään kohdata eri kulttuurista tulevia ihmisiä! Eiku...
Vierailija kirjoitti:
tilattuja aiheita, suomi pärjäisi paremmin jos maasta lähtisi pois miljoona ihmistä. Työttömät työllistyisi ja budjetti tasaantuisi.
Oispa kiva jos se koulutetuin ja varakkain kansanosa joka eniten veroja maksava muuttais veks. Siin ois hallituksella pikkanen tenkkaapoo. Voin kertoa että talous romahtaisi, jos ne vielä siirtäis myös firmansa ulkomaille samantien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No höpö höpö! Elämä täällä on juuri niin hyvää kuin itse haluat. Minä ainakin viihdyn todella hyvin ja en kaipaa ollenkaan muualle. Olen aikuisena asunut vuosia ulkomailla, mutta enää en lähde.
Minäkin olen asunut vuosia ulkomailla ja suunnittelen muuttoa sinne takaisin koska pää hajoaa täällä.
Toimittajien päät alkavat hajota ja he hakevat näillä jutuilla uskallusta lähteä pois. Tässä on siis tyypillinen ilmiö, jossa kotimaa nähdään kaikin puolin huonona ja muut paikat pelkkänä hyvänä, eli ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella. Toimittajilla on ehkä aika kurja työ olla siinä kirjoittelemassa päivä toisensa perään, kuukaudesta toiseen hallituksen tekemisiä ja muita ikäviä asioita, mutta alanvalintajuttuhan tuo on. Työnantajan pitäisi antaa fudut muualle mankuville toimittajille ja ottaa innokasta ja uutta työvoimaa paikalle.