Mitä tekemistä 8-v pojan synttäreille
Synttärit pidetään kotona, koska mulla ei ole rahaa viedä isoa porukkaa megazoneen tms. Tiedän, että tuollaisissa paikoissa pääsisi helpolla, mutta tarttis väh. 200 euroa ylimääräistä, ja ei ole. Joten en kaipaa "me järkättiin synttärit hoplopissa/huimalassa/vastaavassa". Tiedän nämä vaihtoehdot kolmen lapsen äitinä :)
Noniin, eli kotioloissa pitäisi saada porukka viihtymään, joten vinkkejä kaivataan. Pinjataa mietin yhtenä vaihtoehtona. Ongintaan tämä porukka taitaa olla jo liian vanha :D
Kiitos etukäteen :)
Kommentit (5)
Pinjata on kiva, ja aarteenmetsästys toimii aina. Lisäksi meillä on pelattu sählyä ja jalkapalloa ulkona.
Kaikista paras synttäriohjelma oli mun mielestä se, missä oltiin paketoitu joku pieni palkinto useaan sanomalehtikerrokseen hirveällä määrällä teippiä. Sitten se kiersi ympyrässä istuvilla lapsilla musiikin soidessa. Kun musiikki lakkasi, se kellä paketti oli rupesi repimään sitä auki. Kun musiikki jatkui, paketti lähti taas kiertämään. Tää oli ihan parasta kun olin lapsi, en tiedä miksi. :D Palkinto voi olla vaikka joku suklaapatukka, sen kummempaa ei tarvi.
Jos asutte niin että on mahdollista, niin ulkona mäenlaskua, pulkat, rattikelkat yms ja kuumat kaakaot kermavaahdolla. Aina parempi jos voi paistaa makkaraa tai tikkupullaa
Pulkkamäki olisi hyvä, jos vain lunta tulisi. Etelässä asutaan, joten ei ainakaan tällä hetkellä onnistu. Viikon päästä synttärit, joten nähtäväksi jää, miten paljon on tuota lunta silloin.
Kiitos hyvistä vinkeistä
Ap
Kaikenlaisia perinteisiä ryhmäleikkejä.
Tuon ikäiset ovat niistä ihan innoissaan. Eivät arvota rahalla juttuja. Eli kapteeni käskee, aasin hännän asettamista, sitten se leikki, missä yksi on selin seinää vasten ja muiden pitää pysähtyä, kun kääntyy...
Meillä on mennyt tosi hyvin näin :)
Totta kai ne hoplopeissa ja muissakin viihtyisivät, mutta kotisynttärit voivat olla loppujen lopuksi ne parhaat. Ja meillä ei rahasta kiinni vaan tahdosta luoda tällaisia muistoja.