Veroprosentti 19, millaiset tulot ja vähennykset sinulla on?
Sinä, jolla on veroprosentti 19 (ennakonpidätys): paljonko ovat bruttotulosi ja millaisia vähennyksiä sinulla noin suunnilleen on (työmatkakulut, asuntolainan korot jne.)?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Noin alhaisemla prosentilla tulot on varmaan luokkaa pussillinen omenoita kuussa.
4,5%, arvioidut tulot 26 000, siihen vielä osingot päälle.Ei paha
Vierailija kirjoitti:
Mulle oli merkattu uuteen verokorttiin veroprosentiksi 21. Vuositulojen 46000€ mukaan verottavat. Teen 3-vuorotyötä. Viime vuoden veropros oli 26, joten meinaan suurentaa tuota myös tänä vuonna.
Kannattaa hakea muutosverokortti joka perustuu todellisiin tuloihin eikä odotella veronpalautuksia vuotta.Niin mä teen. Siirrän palkkapäivänä x euroa sivuun ja sijoittelen pitkin vuotta osinko-osakkeisiin.Siinä kun tavikset kyselee jo tammikuussa (kuten tällä palstalla) tai syksyllä milloin maksetaan viime vuoden palautukset, mulla on ollut ne rahat jo miltei vuoden -puoltoista sijoituksissa takomassa tuottoa koska veroprossa on ollut kohdallaan. Mitä vähemmän tulee takas, sen parempi.
Ei ihan 19 mutta 21 % mulla, juuri lasketin uuden verokortin. Tulot 47000, vähennykset: matkakuluja reilut 1700, asuntolainaa 68000 (korot joku 800), vapaaehtoista eläkevakuutusta 800, ytk:n jäsenmaksu 100.
35 000 tulot, vähennyksiä vain lainan koroista ja ay-jäsenmaksuista. Veroprosentti tasan 19, jonkin verran tulee aina palautusta tosin
Vierailija kirjoitti:
No ei 19 nyt ole todellakaan mikään sossutukien verotusprosentti. Jos on esim. ensiasunnon laina (ei mistään perähikiältä, jossa asuntolaina on 82 000) ja muita vähennyksiä, niin ihan keskituloisen veroprosentti tuo on. Ja huom. kaikki eivät ole kirkollisverovelvollisia.
Mielenkiintoinen oletus asuinpaikkakunnasta pelkän lainan määrän perusteella.
Ei vissiin käynyt mielessä, että kaikki ei joudu rahoittamaan koko asunnon ostohintaa lainarahalla ja toisekseen sitä lainaa on ehkä ehditty lyhentää jo vuosikausia?
Ohis
Vierailija kirjoitti:
No ei 19 nyt ole todellakaan mikään sossutukien verotusprosentti. Jos on esim. ensiasunnon laina (ei mistään perähikiältä, jossa asuntolaina on 82 000) ja muita vähennyksiä, niin ihan keskituloisen veroprosentti tuo on. Ja huom. kaikki eivät ole kirkollisverovelvollisia.
Olet aivan oikeassa, esim. työttömyyskorvauksen veroprosentti on hieman korkeampi eli 20
Tulot 42000€ vuodessa, opintolainan vähennykset ja ay-liikkeen jäsenmaksun vähennys. Veroprosentti 19%.
Kyllä tuo on ihan oikein laskettu vuosikorko tuolla korkoprosentilla. Tuollainen korkoprosentti on kuitenkin harvinainen. Ilmeisesti kirjoittajalla on pieninmarginaalinja lainasopimus, jossa ei ole ollenkaan huomattu ottaa huomioon sitä mahdollisuutta, että viitekorko on negatiivinen, vaan marginaali lisätään suoraan negatiiviseen viitekorkoon. Nykyisin lainasopimuksissa on yleensä kohta, joiden mukaan korko on aina vähintään marginaalin suuruinen.