Henkkamaukan laatu aivan p*skaa!
Olen vuoden sisällä ostanut sieltä uudet collegehousut - ovat jo aivan pesunukassa, siis kunnon nukassa ja ne on pesty ehkä 5 kertaa. Ostin ennen joulua tytölle frozenleggarit - aivan pesuhaituiset ja haalistuneet. Yhden teepparin ostin myös itselleni - saumat kiertää ja se on kutistunut ja haituinen.
Pesen 40 asteessa nurinpäin. Kuivaan narulla. Eli ei pitäisi olla siitäkään kiinni.
Lindexin vaatteilla aika sama taso. Toisaalta on minulla jotain 2000-luvun alussa ostettuja h&m vaatteita mitkä on vielä hyvässä kunnossa.
Pitääkö enää oikeasti ihmetellä miksi mieluummin porukka ostaa vaatteet "kalliimmilta merkeiltä"? Köyhällä ei ole varaa ostaa p*skaa! Kuka oikeasti viitsii ostaa näistä puljuista enää yhtään mitään? Osa vaatteista näyttää lattiarätiltä jo rekissä!
Vertailuryhmänä esim lasten Noshin paita, jota on pesty monia kymmeniä kertoja ja se on vielä muodossaan, nypytön ja väritkin melko hyvin säilyneet. Menee mallin puolesta pitkään ja sen jälkeen vielä seuraavalle.
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Ja tajusit sen vuonna 2018?
On siellä silloin tällöin (hyvin harvoin) myös superkestäviä vaatteita. Arpapeliä.
No en ole tuosta puljusta viime vuosina juuri mitään ostanut, ja nyt 100% kaikki ostamani on sontaa.
Uskomatonta, että joku tajuaa tuon vasta nyt. Asia on ollut tiedossa 90-luvulta asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siellä silloin tällöin (hyvin harvoin) myös superkestäviä vaatteita. Arpapeliä.
No en ole tuosta puljusta viime vuosina juuri mitään ostanut, ja nyt 100% kaikki ostamani on sontaa.
Annoit ruotsalaisten kusettaa itseäsi, onneksi olkoon.
Katsoitko materiaalia ollenkaan ennen ostoa? Polyesterisekoitteinen nyppyyntyy ensimmäisessä pesussa. Mun täyspuuvillaiset hennesvaatteet on kestäneet kaikki mainiosti.
Toki nykyään saa etsimällä etsiä luonnonkuituja mistään kaupasta, hm on pahimmassa päässä, mut stockankin mekot ja muut on viskoosiakryylipolymikälienyylikuraa koko alimmat hintaluokat.
Vierailija kirjoitti:
Katsoitko materiaalia ollenkaan ennen ostoa? Polyesterisekoitteinen nyppyyntyy ensimmäisessä pesussa. Mun täyspuuvillaiset hennesvaatteet on kestäneet kaikki mainiosti.
Toki nykyään saa etsimällä etsiä luonnonkuituja mistään kaupasta, hm on pahimmassa päässä, mut stockankin mekot ja muut on viskoosiakryylipolymikälienyylikuraa koko alimmat hintaluokat.
Todellakin katsoin, nämä on 100% puuvillaa ja paita vielä oli jotain "premium"- mallistoa. En todellakaan osta mitään tekokuituvaatteita kuin satunnaistapauksissa. Siksi ei voi kun ihmetellä mistä nämä vaatteet oikein on tehty..
ap
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta, että joku tajuaa tuon vasta nyt. Asia on ollut tiedossa 90-luvulta asti.
90-luvulla sieltä sai kyllä ihan hyviä vaatteita.
No olipa yllätys, että halvalla saa paskaa "laatua"..........
Noshilla on kyllä hyviä vaatteita. Vinkatkaa muitakin vastaavia? Aikuisille myös. Köyhällä ei tosiaan ole varaa ostaa halpaa, se on kantapään kautta todettu ja se pätee ihan kaikessa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin katsoin, nämä on 100% puuvillaa ja paita vielä oli jotain "premium"- mallistoa. En todellakaan osta mitään tekokuituvaatteita kuin satunnaistapauksissa. Siksi ei voi kun ihmetellä mistä nämä vaatteet oikein on tehty..
ap
No onpahan. Joskus jossakin väitettiin että riittävän pienen määrän tekokuitua saa sekoittaa ilman merkintöjä, ehkä joku tietää enemmän? Ja jostakin syystä tuntuu et siniharmaat ja meleeratut on huonolaatuisempaa kuin vaikka kirkasväriset ja mustat. Oon tähän saakka saanut hyviä juuri tuosta premium-mallistosta, harmi jos sekin on jo pilattu.
Ärsyttäväähän tuo on. Jos ei erikseen nauti tavaroiden heittämisestä roskiin parin käytön jälkeen, saa nykyään usein yllärivaatteen kanssa arpoa, pitääkö sitten nuhjuisena kotivaatteena, eipä sekää kivaa ole. Saa muuten vinkkailla hyviä keskihintaisia merkkejäkin tänne!
Itse olen ostanut H&M:ltä vain lapselle vaatteita ja hänellekin lähinnä pikkareita, sukkia ja hörhelöglittermekkoja. Satunnaisesti jotain sisustusjuttuja lapsen huoneeseen. Päivittäiseen kovaan käyttöön hooämmän vaatteet ei oikein pysty.