Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies päätti laittaa välit poikki äitiinsä, nyt hieman ahdistaa

Vierailija
05.01.2018 |

Pakko avautua kun tuli tämäkin mieleen.

Anoppini kävi kylässä noin viikko sitten. Hänen kanssaan on aina ollut ongelmia hänen käytöksensä kanssa, jonka vuoksi näemme vain joitakin kertoja vuodessa. Mieheni on ennenkin miettinyt, pistäisikö välit poikki häneen, mutta toistaiseksi olemme menneet näillä muutamilla tapaamis kerroilla vuodessa.

Viime kyläily meni ihmeen hyvin, kerrankin ei haastanut riitaa ja käyttäytyi hyvin, mistä molemmat yllätyimme mieheni kanssa. Sitten tulee mutta. Anoppi soitti miehelleni tapaamisen jälkeen ja alkoi haastamaan riitaa puhelimessa, jostakin syystä ei ollut tällä kertaa kehdannut meillä haastaa riitaa joten hoiti sen sitten näin tällä kertaa.

Tuon jälkeen mieheni raivostui lopullisesti ja sanoi minulle, että nyt riitti, ei tarvitse olla enää tekemisissä. Ihan hyvä, koska meillä on myös lapsi, jonka en halua olevan hirveästi tekemissä anopin kanssa, joka on todella epävakaa persoona. Olen miettinyt tätä ennenkin, mutta päättänyt antaa olla, jos anoppi osaa käyttäytyä kylässä lapsen nähden.

Naurettavinta asiassa on, että anoppi oli seuraavana päivänä soittanut omalle äidilleen (niinkuin aina) ja selittänyt vaikka ja mitä, vaikka asiat olivat menneet aivan eri tavalla kuin hänen kertomallaan tavalla. Anopin äiti sitten soitti asiasta miehelleni, joka väänsi sitten taas hänen kanssaan siitä, miten asiat oikeasti menivät. Anoppi siis aivan suoraan valehtelee äidilleen kaikesta, joka on minusta vielä itsekkäämpää kuin ennen, koska anopin äiti taistelee syöpää vastaan.

Nyt vain iski yhtäkkiä ajatus, että tämä ei ole hyvä juttu minun äitini takia. Minulla on ollut välit poikki äitiini hyvin painavista syistä, taustalla on mm. narsismia, henkistä väkivaltaa, vapauden riistoa jne. Olemme muuttaneet minun äitiäni pakoon satojen kilometrien päähän, mutta anoppi asuu samassa kaupungissa äitini kanssa.

Pelkään nyt siis aivan tolkuttomasti, että anoppi menee ja kertoo uuden osoitteemme äidilleni kostoksi, kun mieheni ilmoittaa hänelle miten asiat ovat. Olemme siis muuttaneet toisenkin kerran täällä uudella paikkakunnalla siksi, että äitini sai tietoonsa vanhan osoitteemme ja siellä heilui epämääräistä porukkaa aika usein.

Olimme kuitenkin kaukaa viisaita edes jonkin verran mieheni kanssa, emmekä antaneet anopille tätä osoitetta, vaan osoitteen tästä läheltä, josta sitten kävimme hänet ohjeistamassa perille. Anopilla on navigaattori, mutta sen antamat numerot heittävät, joten huolehdimme, ettei anoppi nähnyt talon numeroa, hän tietää vain tien nimen.

En todellakaan jaksaisi muuttaa taas, kun vasta joitakin kuukausia sitten tähänkin muutimme. Pelkään sitä, että anoppi kertoo tien nimen ja kohdan, josta käännytään meille, kostoksi. Pelkään aivan tolkuttomasti, että äitini pelmahtaa pihaan kun mieheni on töissä.

Jos kauhuskenaarioni toteutuu, mitä ihmettä teen? Tietysti soitan miehelleni ja hätänumeroon, mutta mitä sitten? Poliisilla kestää ehtiä tänne tietysti jonkin aikaa, samoin kuin miehelläni, hätäkeskukseen kestää aikansa selittää tilanne. Eniten pelkään lapseni puolesta, en epäile hetkeäkään, että äitini empisi tehdä meille jotakin.

Anteeksi pitkä ja sekava sepustus, mutta tältä minusta nyt tuntuu. Olen kiitollinen, jos jollakin on jotakin rauhoittavaa sanottavaa.

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

16: Kiitos vastauksesta! Pystyyköhän sukunimen muuttamaan sellaiseksi, joka ei ole kulkenut kummankaan suvussa? Käsittääkseni ei pysty, mutta jos pystyy niin sitten sitä varmaankin kokeilemme.

Hyvä kun kerroit tuosta sovelluksesta, se minun pitää heti katsoa ja turvasuihke myös! Olen ollut siinä käsityksessä, että noista suihkeista ei oikein ole mihinkään, mutta on se parempi kuin ei mitään. Ovet ovat aina lukossa, vaikka oltaisiin molemmat kotona.

Hälytinjärjestelmää pitää myös harkita, se on vain kallis investointi, joten siihen pitää säästää jonkin aikaa. Hirveän syrjässä ei asuta, mutta lähin poliisiasema taitaa olla n.20km päässä. Naapureita tässä on kyllä muutama, mutta välissä on puita ja pensaita, joten meille eivät näe. Olen jotain pientä jutustellut, mutten sen isommin.

ap

Vierailija
22/82 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa tai mieti edes yksi syy miksi äitisi haluaisi edes tulla luoksesi.

Taidat olla paniikissa suotta. Montako vuotta on siitä kun äitiäisi olet viimeksi nähnyt ja mitä ikävää hän sillä kertaa teki? 

Ilmeisesti pääsi sisällä on kasvanut asiat liian isoiksi, isoimmiksi mitä ne ovat koskaan olleetkaan.

Tämä "kaappaus" kiinnostaa. Ymmärrän ettet voi tarkemmin kertoa.  Hakiko kenties pois jonkun aikuisen miehen luota?

Miksi äitisi haluaisi saattaa itsensä vaikeuksiin ja kenties kiven sisälle takiasi?

Suosittelen että haet ammattiauttajien apua selvitelläksesi lapsuutesi/nuoruutesi traumat. 

Olet ilmeisesti ollut hankala teini-iässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

19: Niin sitä haluaisi uskoa, mutta todellisuus taitaa olla toinen. Hän kun ei ole koskaan uskonut mitä hänelle on äidistäni kerrottu. Aina hänen kantansa on ollut asiaan "ei se nyt niin paha voi olla, älä liioittele, mahdatko nyt kuvitella, kyllä pitää väleissä olla vanhempiin, no ei varmasti ole tehnyt". Hän ei vain käsitä, mihin se ihminen pystyy.

20: Kiitos, tutkin asiaa hieman tarkemmin!

ap

Vierailija
24/82 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hälytysjärjestelmä on noin 40e kuussa ...alku investointi oli vähän kalliimpi kannattaa kilpailuttaa ,turvallisista yöunista maksaa...ja tosiaan hätäkeskuslaitoksella on viesti ja 112 sovelluksella paikannus tapahtuu heti. markkinoilla on sellanen suihke et varmaan on muori polvillaan eteises se oli turva...jotain suomalainen tuote..näin videon siitä...klo 23 en pysty enempää kirjottaa mutta peukkuja.

Vierailija
25/82 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

22: Syyksi riittä se, etten halua olla hänen kanssaan tekemisissä, eikä hän hyväksy sitä. Äitini näin viimeksi n.4 vuotta sitten ja silloinkin haukkui minua estottomasti hulluksi, tyhmäksi, sairaaksi, minut pitäisi sulkea laitokseen jne. Myös jatkuva eron painostus oli arkipäivää minulle silloin.

Kaappaus ei mennyt niinkuin epäilit. Se meni niin, että olin kotimatkalla koulusta, hän kyttäsi kotimatkani varrella ja repi minut väkisin autoon, lapsilukot olivat päällä ja ajoi minut kymmenien kilometrien päähän eräälle sukulaiselle, jossa ottivat väkisin puhelimeni, pitivät minua siellä väkisin ja kertoivat miten asiat nyt ovat. Pääsin pois vasta, kun mieheni tajusi tulla sinne, hän oli ihmetellyt, miksen vastaa puhelimeen enkä tullut kotiin ja lähti etsimään minua. Olin puhunut hänelle kaikista näistä asioista ja hän tiesi, että tämä sukulainen oli ainoa, joka uskoi äitini jutut ja tajusi tulla sinne. Luojan kiitos tuli, en tiedä mitä olisi tapahtunut muuten. Ja olin tosiaan siis jo 19, en alaikäinen niinkuin joku epäili.

Hän on sairas, eivät sairaat ihmiset ajattele tuollaisia asioita, varsinkaan Suomessa, jossa et saa kunnon tuomiota muuten kuin varastamalla rahaa valtiolta. 

ap

Vierailija
26/82 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

16/24

Vierailija
27/82 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hälytinjärjesyelmä on liian kallis,niin hommatkaa riistakameroita ja niistä yhteys miehen ja sinun puhelimeen. Eli miehesi näkee kuka teillä on käynyt jos sinä ja lapsi häviätre. Tuo turvaajana on hyvä.

Teette hyvät suunnitelmat.

Vierailija
28/82 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

24: Eilen en enää ehtinyt vastaamaan, niin vastaan nyt. Alku investointiin pitääkin hieman säästää, mutta tuskin siihen kauan menee. Pitää nyt vain kilpailuttaa yrityksiä ja pyytää tarjouksia, että näkee miten kauan. Yritin eilen tutkia tuota 112 sovellusta, mutten saanut sivua auki, katson tänään uudestaan. Pitääkin nyt tutkia myös tuota suihketta, olen vain luullut ettei toimi, kun oli useampi tutkimus.

27: Meillä itse asiassa on pihassa muutama riistakamera. Pitää nyt kyllä alkaa suunnittelemaan ihan kohta kohdalta mitä teen, jos hän tänne tulee. Ja sitten tietysti miettiä varasuunnitelmat.

ap

Vierailija
29/82 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuvittelet, että äidilläsi ei ole osoitettanne? Sen saa erittäin helposti selville, vaikka olisi turvakielto. Turvakieltoa taas ei kovin heppoisin perustein saa.

Vierailija
30/82 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko valtaväestön edustajia? Käykö kukaan suvuistanne palkkatyössä? Elämänhallintataidot muuten? Tuntuu siltä että koko suku on avun tarpeessa.

Vierailija
31/82 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy lastasi millaisessa kodissa kasvaa ja millaisia epäterveitä toimintamalleja saa. Lasun tekisin jos tietäisin kuka olet. Kasvuympäristö on haitallinen lapselle. Jos et sitä itse ymmärrä niin viimeistään päiväkodissa ja koulussa asia tulee ilmi.

Vierailija
32/82 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan terve ole noin vainoharhainen. Taustalla huumeita, päihteitä tai mt-ongelmia. Tai sitten tämä on loppiaisen viihdykkeeksi tehty provo.

Vierailija
33/82 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes vaivaudu vastaamaan teille jotka ette osaa asiallisesti vastata. Olisitte vain kiitollisia, että saatte elää rauhassa ja ilman pelkoa.

ap

Vierailija
34/82 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi palkkatyö. Lapsi turvassa ja asianmukaisessa varhaiskasvatuksessa. Työ tuo sinulle tervettä ajateltavaa.

Vierailija
35/82 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes vaivaudu vastaamaan teille jotka ette osaa asiallisesti vastata. Olisitte vain kiitollisia, että saatte elää rauhassa ja ilman pelkoa.

ap

Olen kiitollinen että saan elää ilman harhoja.

Vierailija
36/82 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti vielä vakavasti ap millaisen perhemallin annat lapsellesi. Opitut käytöstavat periytyvät vahvasti. Minkä taakseen jättää sen edestään löytää. Toisten loputon syyttely ei vie elämässä eteenpäin. Tarkastele rehellisesti myös omaa toimintaasi.

Vierailija
37/82 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerropa tai mieti edes yksi syy miksi äitisi haluaisi edes tulla luoksesi.

Taidat olla paniikissa suotta. Montako vuotta on siitä kun äitiäisi olet viimeksi nähnyt ja mitä ikävää hän sillä kertaa teki? 

Ilmeisesti pääsi sisällä on kasvanut asiat liian isoiksi, isoimmiksi mitä ne ovat koskaan olleetkaan.

Tämä "kaappaus" kiinnostaa. Ymmärrän ettet voi tarkemmin kertoa.  Hakiko kenties pois jonkun aikuisen miehen luota?

Miksi äitisi haluaisi saattaa itsensä vaikeuksiin ja kenties kiven sisälle takiasi?

Suosittelen että haet ammattiauttajien apua selvitelläksesi lapsuutesi/nuoruutesi traumat. 

Olet ilmeisesti ollut hankala teini-iässä.

Onpa sinulla ollut onnellinen ja turvattu elämä kun et tiedä, millaisia hulluja kaduilla kulkee vapaina. Et taida edes uutisia lukea.

Vierailija
38/82 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannatakaan tutustua naapureihin paremmin. Huomaavat missä mennään ja jatkotoimenpiteet sen mukaisesti.

Vierailija
39/82 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömien aktiivimallista on sinulle hyötyä. Pääset ihmisten ilmoille ja lapsi saa terveitä kontakteja. Malli on sinulle kuin lottovoitto!

Vierailija
40/82 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilanne on oikeasti noin uhkaava mitä ap kertoo, niin lähestymiskieltoa voi kyllä hakea. Kerrot vain erittäin tarkkaan minkälaista uhkaa äitisi taholta koet. Ehkäpä myös muuttaisin vielä kerran, kerrostaloon ja ei maan tasalle. Olisi myös naapureita turvana.