Auton sisätilalämmittäjän pistokkeesta tietokoneen lataaminen?
Ongelmana tämä: vanhan tietokoneen akku ei kestä kuin noin vartin. Tietääkö kukaan voiko tietokonetta ladata auton sisätilalämmittimen pistokkeesta? Huomenna pitkä automatka edessä.
Kommentit (10)
Oisit hommannu invertterin niin oisit saanut sen ladattua tupakkasytkärin pistokkeesta.
Siihen pistokkeeseen ei siis tule virtaa jos auto ei ole lämmitystolpassa kiinni.
Siis apua, kirjekurssillako olet saanut ajokorttisi??
Mä luulin, et tää on vitsi. Sitte mietin hetken ja tajusin, että ehkä joku oikeesti voi kuvitella, että siitä pistokkeesta sais virtaa, kun auto liikkuu.
Tietää.
Voi.
Silloin kun auton lämmitysjohto on seinässä kiinni, joten täytyy olla pitkä johto.
Kätevin voi olla invertteri, joka ottaa tupakansytyttimestä 12V ja tyrkkää ulos 230V, tietysti vain moottorin käydessä.
Voit ladata tietsikan siitä savukkeensytyttäjän reiästä.
Auton sähköjärjestelmä toimii 12 voltilla ja kannettava tietokone 15-19 voltilla, joten tarvitset väliin laturin joka muuntaa auton virran läppäriin sopivaksi.
Autotarvikeliikkeet, Motonet, Biltema ym, myyvät näitä muuntajia muutamilla kympeillä.
Läppärin käyttöjännite on yleensä 12 - 22vdc
Virtaa ei tarvitse muuntaa, laturi ottaa niin paljon kun se tarvitsee.
Ap täällä. KIITOS vastauksista. Ei siis voi. Ajokorttia ei ole, olen huomenna matkustajana autossa
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä. KIITOS vastauksista. Ei siis voi. Ajokorttia ei ole, olen huomenna matkustajana autossa
*iso hali*
Voi toki mutta kannattaa olla tosi pitkä roikka sen automatkan ajaksi :S