Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö käräyttää reseptilääkkeitä muille jakava kaveri? Mitä tämä jakelija siitä voi saada, onko miten paha teko?

Vierailija
05.01.2018 |

Kyse on rauhoittavista lääkkeistä, joita tämä kaveri jakaa "hyvää hyvyyttään" lähipiirilleen. Ei kuulemma ota lääkkeistä maksua, eli ei sikäli ole diilaamista, mutta on kuitenkin.

Onko tuo siis miten rangaistava teko? Käräyttäisittekö te tuollaisen kaverin?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen moni tai sama tyyppi useissa viesteissä yrittää selittää, että reseptilääkkeiden jakelu on muka "oma asia." Ei ole, koska lääkkeet määrännyt lääkäri arvioi tarkkaan, soveltuvatko lääkkeet potilaalle vai ei. "Hessu Hyväntekijän"  pilleristikaverilla saattaa olla sairaus tai lääkitys, jonka kanssa Hessun lääkitys ei sovi ollenkaan. Lisäksi kannattaa muistaa, että lääkäri arvioi potilaan tilannetta myös käytetyn lääkityksen perusteella eli muille jaetut lääkkeet, jotka lääkäri luulee potilaan itse käyttäneen, menevät potilaan "piikkiin." Lääkäri voi vain ihmetellä, miksei potilas voi paremmin, vaikka lääkkeitä on kulunut määräyksen mukaisesti. Siitä voi seurata potilaan lääkityksen turha lisääminen, kasvavat lääkekulut, ääliöille/lääkkeiden väärinkäyttäjille jaettavien lääkemäärien/-pitoisuuksien kasvu jne.

Vierailija
22/40 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän niitä enää edes määrätä, saati että niitä viljeltäväksi riittäis.

Olisko parempi jos nuo ahdistuneet kaverit läträisivät viinalla, kun muutamalla rauhoittavalla lääkkeellä??!!

Kun kaikki on nykyään täällä Suomessa niin pirun ahdistavaa, niin harva täällä enää "selvinpäin" jaksaa elää??!!

Ole hyvä ja poistu sitten johonkin toiseen maahan. Emme jää kaipaamaan.

Puhu vaan itsellesi suusi sisällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lekuri kun kirjottas sitä mitä pitää niin ihmisten ei tarvitse mennä mustaan markettiin. Miehille ei haluta edes testosteronia antaa, sitäkin pitää hakea Iigorilta ja kankkuun pistää ties missä kylpyammeessa kokattuja mömmöjä. Ootappas jos oot transu niin löytyy kaikki sutturat ja winukat heti.

Sanon vaan yhen sanan teille fuck you all!

Vierailija
24/40 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno aloitus!

Kaverisi toiminta on sekä typerää että vaarallista ja ne, jotka ottavat häneltä lääkkeitä ja käyttävät niitä, ovat tietämättömiä/piittaamattomia/tyhmiä ja vaarantavat terveytensä.

Jos kaverisi ei tarvitse itse lääkkeitään, vaan jakelee ne muille, on asiallista, ettei hänelle niitä enää määrätä.

Veronmaksajien ei tarvitse kustantaa lääkkeiden väärinkäyttöä.

Reseptilääkkeet eivät ole mitään vapaasti jaettavia itsehoitolääkkeitä, joita nappaillaan "ahdistukseen" tai viinan kanssa pään saamiseksi sekaisin. Kai kaverisi älyää, että joku voi kuolla lääkekokeiluihin?

Ole sinä vastuullinen ja kerro kaverisi puuhista terveydenhuollon työntekijälle, joka voi viedä asiaa eteenpäin. Kaverisi voi lopettaa tyhmyydet ja välttyä ikäviltä seurauksilta, kun ei enää saa lääkkeitä. Kiitos jo etukäteen.

Terveisin Sääntö-Suomi Oy Ab 

Vierailija
25/40 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa... Minulla Tenox 20 mg ja Diapam 10mg ihan 100kpl paketissa, molemmat uusitaan aina kun reseptissä lukee säännöllisesti käytettävä lääke.

Mutta minä en niitä jaa.

Vierailija
26/40 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronmaksajana kiva kustantaa tätäkin tapausta.

Vierailija
27/40 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa... Minulla Tenox 20 mg ja Diapam 10mg ihan 100kpl paketissa, molemmat uusitaan aina kun reseptissä lukee säännöllisesti käytettävä lääke.

Mutta minä en niitä jaa.

Sä oot joku vanhempi ihminen tai sitten korkeasti koulutettu. Menehän tyttömänä vähän koulutettuna nuorena kysymään apua niin katsotaan säälien ja kirjotetaan psyykelääke neurolepti hullujen mömmöjä.

Tohtori mengele laittaa sun aivot ihan uusille taajuuksille ja kotona nauraa paskasesti illan päätteeksi.

Vierailija
28/40 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veronmaksajana kiva kustantaa tätäkin tapausta.

Jos sä oot valmis kustantamaan neeqereitä ja muita apinoita niin kyllä yks kotimainenkin sontakasa menee.

Vierailija
29/40 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta minä en niitä jaa.

Sä oot joku vanhempi ihminen tai sitten korkeasti koulutettu. Menehän tyttömänä vähän koulutettuna nuorena kysymään apua niin katsotaan säälien ja kirjotetaan psyykelääke neurolepti hullujen mömmöjä.

Tohtori mengele laittaa sun aivot ihan uusille taajuuksille ja kotona nauraa paskasesti illan päätteeksi.

Olen 36v. takuueläkkeellä oleva mies.

Vierailija
30/40 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno aloitus!

Kaverisi toiminta on sekä typerää että vaarallista ja ne, jotka ottavat häneltä lääkkeitä ja käyttävät niitä, ovat tietämättömiä/piittaamattomia/tyhmiä ja vaarantavat terveytensä.

Jos kaverisi ei tarvitse itse lääkkeitään, vaan jakelee ne muille, on asiallista, ettei hänelle niitä enää määrätä.

Veronmaksajien ei tarvitse kustantaa lääkkeiden väärinkäyttöä.

Reseptilääkkeet eivät ole mitään vapaasti jaettavia itsehoitolääkkeitä, joita nappaillaan "ahdistukseen" tai viinan kanssa pään saamiseksi sekaisin. Kai kaverisi älyää, että joku voi kuolla lääkekokeiluihin?

Ole sinä vastuullinen ja kerro kaverisi puuhista terveydenhuollon työntekijälle, joka voi viedä asiaa eteenpäin. Kaverisi voi lopettaa tyhmyydet ja välttyä ikäviltä seurauksilta, kun ei enää saa lääkkeitä. Kiitos jo etukäteen!

Terveisin Kalevi Lagerstam

Vierailija
31/40 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään palsta on narkkeja täynnä jos suurinta osaa ei tällainen asia häiritse.

Vierailija
32/40 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos pitäisit huolen vain omista asioistasi.

Vierailija
33/40 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näköjään palsta on narkkeja täynnä jos suurinta osaa ei tällainen asia häiritse.

Ei ole kyse siitä, vaan jokainen pitäköön huolta vain omista asioistaan - tuollainen kyylä on mitä vastenmielisin naapuri, jonkalaista en haluaisi edes pahimmalle vihamiehelleni!

Vierailija
34/40 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI bentsoja! Ketipinor on parempi ja siinä ei koukkuuntumisen riskiä.

Vierailija
35/40 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käräytä. Koska hänen lääkkeet on ei muiden.

Vierailija
36/40 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en käräyttäisi.

Vierailija
37/40 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellekin on nettituttava antanut bentsodiatsepiinia ja mun mielestä se on vain hyvä juttu. Kyllä minä osaan sitä vastuullisesti käyttää. Helpottaa elämää kun ei tarvitse olla pelkän beetasalpaajan varassa.

Vierailija
38/40 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niitä ei myy ei ole laitonta. Typerää kylläkin ja lääkäri voi siihen puuttua, jos havaitsee asian. Eli ei määrää enää tai paljon pienemmissä määrin.

t. Farmaseutti

Vierailija
39/40 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellekin on nettituttava antanut bentsodiatsepiinia ja mun mielestä se on vain hyvä juttu. Kyllä minä osaan sitä vastuullisesti käyttää. Helpottaa elämää kun ei tarvitse olla pelkän beetasalpaajan varassa.

Miksi et keskustele lääkärin kanssa ja saa omaa reseptiä esim. Diapamiin?

Vierailija
40/40 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh narkit täällä keskustelee! Hei ottakaa se elämä käteen ja tehkää sen kanssa jotakin, vaikka kävely metsässä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme