Miksi ette kerro väkivaltaisesta miehestä esim. isoveljellenne, miespuoliselle kaverille tms?
Minä nimittäin kerroin, kun ex-äijäni alkoi pahoinpidellä minua muutama vuosi sitten. Eka kerta meni kännin piikkiin, vaikka olin lähteä jo siinä vaiheessa. Toisen kerran jälkeen soitinkin isoveljelleni, joka tuli samalla viikolla ”moikkaamaan” kahden kaverinsa kanssa. Mitään fyysistä ei tapahtunut, mutta nyrkkisankari änkytti niin ettei puheesta meinannut saada selvää ja vapisi kuin haavanlehti. Loppui suhde, eikä mies koskenut enää kertaakaan koko vuokrakämpän irtisanomisajan aikana.
En siis kannusta väkivaltaan, mutta kannattaa yrittää voittaa se perheväkivallasta syntyvä häpeä ja kertoa asiasta jollekin sellaiselle, joka pystyy tarvittaessa näyttämään kaapin paikan!
Kommentit (33)
Kas kun ei oo isoveljeä eikä isäkään ole elossa. Peittelin loppuun asti, kunnes työnantajani puuttui asiaan. Kukaan mun ystävistänikään ei osannut aavistaa, kun sulkeuduin täysin kuoreeni ja pelkooni. Kytillehän mun ois pitäny soittaa, mutta helppoa olla jälkiviisas.
Hurjan yksinkertasia asioita ilmeisesti; soitto isoveljelle ja se oli siinä. Kiitti vinkistä.
Vierailija kirjoitti:
Isoveljeni on sattumoisin se ainoa mies joka mua koskaan on pahoinpidellyt.
Minulla pikkuveli. Ei mahtanut 190-senttinen, urheileva isänikään mitään enää ala-asteen loppupuolella hänelle. Kyllä siihen tarvittiin useampaa poliisia.
Mikä tää oletus on että miespuoliset sukulaiset ja kaverit rientää apuun kunhan vaan pyytää? Jos nainen ei itse tajua lähteä niin joutaakin saada turpaan.
Usein nämä naiset on juuri niitä jotka ihastuu renttuihin. Tiedän monia naisia jotka kokee väkivaltaa, vaikka lopettaisivat suhteen niin seuraava uusi mies on samanlainen naisten hakkaaja kuin edellinen. Moinen nainen saa mitä tilaa, multa ei ainakaan empatiaa heru.
Jos isä/isoveli/miespuolinen kaveri ei pidä siipastasi, voi toimia. Jos taas ovat kamuja, ei tapahdu mitään.
Miesten välinen solidaarisuus on uskomattoman vahvaa. Jos kaksi miestä ovat edes ok-väleissä keskenään, jäävät sukulaisakkojen ja vaimojen ja tyttöystävien ja omien tytärten, ts kaikkien naisten, kommentit ja ruikutukset huomiotta.
Vierailija kirjoitti:
Kas kun ei oo isoveljeä eikä isäkään ole elossa. Peittelin loppuun asti, kunnes työnantajani puuttui asiaan. Kukaan mun ystävistänikään ei osannut aavistaa, kun sulkeuduin täysin kuoreeni ja pelkooni. Kytillehän mun ois pitäny soittaa, mutta helppoa olla jälkiviisas.
Hurjan yksinkertasia asioita ilmeisesti; soitto isoveljelle ja se oli siinä. Kiitti vinkistä.
Ilmeisesti et huomannut, että otsikossa oli mainittu myös esim-sana ja sen lisäksi myös miespuolinen kaveri. Kiitti viestistä.
Vierailija kirjoitti:
Jos isä/isoveli/miespuolinen kaveri ei pidä siipastasi, voi toimia. Jos taas ovat kamuja, ei tapahdu mitään.
Miesten välinen solidaarisuus on uskomattoman vahvaa. Jos kaksi miestä ovat edes ok-väleissä keskenään, jäävät sukulaisakkojen ja vaimojen ja tyttöystävien ja omien tytärten, ts kaikkien naisten, kommentit ja ruikutukset huomiotta.
Ohhoh. Ja meinaat ettei sisarusten välinen solidaarisuus ole? :o
Vierailija kirjoitti:
Hah, mun miestä ei saa pysähtymään edes 5 poliisia. Haluiaisin todella nähdä mitä jää jäljelle veljestä ja sen parista kaverista...
Et ilmeisesti ole ollut tekemisissä oikeasti vaarallisen miehen kanssa.
Veljen ja kaveriensa ei tarvitse välittää voimankäytön asteikosta, vieressä räkyttävästä hattarapilvi-porukasta, pomon puhuttelusta ja yleisöosastojen kirjoittelusta.
Pahoinpidelty häpeää usein juurikin sitä että on sellaisen puolison valinnut. Kaikki veljet eivät ole kivoja. Kaikilla ei ole apuun tulevia miestuttuja tai sukulaisia. Yleensä puolisoaan rakastaakin ja haluaa uskoa tästä hyvää joten päätyy antamaan anteeksi814. Nämä syyt nyt äkkiä tuli mieleen.
Koska väkivallan uhriksi jäävät naiset ovat yleensä muutenkin niin arkoja ja sulkeutuneita, ettei heillä ole mitään kaappiystäviä tai perheessä rakkaita miehiä, joita pyytää avuksi ja jotka oikeasti auttaisivatkin.
Tein vuosia sitten julkiseksi työkaverin toistuvat pahoinpitelyt- ei tarvittu ketään miespuolista väliin kun hänen hakkaajansa päätyi itsemurhaan.Onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Lässyn lässyn lässyn lässyn lää.
Ketään ei oikeasti kiinnosta sinun uhoaminen jonkun toisen tekemisillä näppäimistösi takaa.
Tässä itse naistenhakkaaja tajusi, että joku päivä onkin vastassa mies.
Alkoipa ahistaa. Katso ympärillesi kun kuljet ulkona. BÖÖöööö!
Isoveljeni on sattumoisin se ainoa mies joka mua koskaan on pahoinpidellyt.