Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömiä kadehditaan vapaa-ajasta ja tuista, mutta silti ei jättäydytä työttömäksi

Vierailija
05.01.2018 |

Mites nyt näin? Eikö se viisisataa nettona kuussa olekaan houkutteleva korvaus siitä, että saat maata sohvallasi päivästä toiseen? Muuta tukea et saisi, koska tililläsi on luultavasti säästöjä tai on auto tallissa.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kaksinaamaisuutta.

Vierailija
2/52 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä se,kun ei omistuasuntoon saa niitä isoja asumistukia yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Moni työtön on tehnyt pitkän työuran ja on työssäkäyvä puoliso. On asuntolainaa, auto, tilillä jotain. Tämä tarkoittaa käytännössä, että tuet on tasan sen viissataa. Ei tule asumistukea eikä puhettakaan toimeentulotuesta. Koko perhe elää yhden vanhemman ansioiden varassa. Eikä palkan tarvitse olla edes suurensuuri, kun näin käy.

Eikö kuulosta houkuttelevalta? Että saisit sitä vapaa-aikaa viissatasta vastaan?

Vierailija
4/52 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makea elämä vaaka kupissa houkuttaa suurinta osaa jengistä kuitenkin enemmän kuin köyhänä kotisohvalla makailu ja leipäjonossa jonottaminen.

Työttömällä on vapaampaa suunnitella aikataulunsa, mutta rahan niukkuus kaventaa huomattavasti mahdollisuuksia toteuttaa suunnitelmia, jotka ajan puolesta olisivat mahdollisia.

Vierailija
5/52 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten jaetaan työt! Kaikki pitää saada aktivoitua.

Työlliset kun ovat raataneet niska limassa joka päivä ja kadehtivat työttömiä kattoon syljeskelijöitä.

Otetaan puolet töistä ja puolet palkasta pois. Kaikki alkais tekee 4 h työpäiviä puolella palkalla. Sehän on ihan reilua, eikö vain. Työttömät tekee sen toisen puolikkaan ja heidän tulonsa nousee huomattavasti, eivätkä pääse syrjäytymään.

Näin tilanne on win-win, eikä kenenkään tarvitse kadehtia ketään, työttömät ei enää syljeskele kattoon ja työlliset saa enemmän vapaa-aikaa.

Vierailija
6/52 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistusasuntoonkin voi saada asumistukea ja toimeentulotukea voi saada työssä käyvä. Mä olen saanut molempia yhtäaikaa.

Vierailija
7/52 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin pieni palkka, että yksinhuoltajana kannattaisi ( mm.Sari Essayjahin mukaan)jäädä kotiin. Mutta koska palkka on pieni ei ole säästöjä ja 3kk karenssi on liian pelottava.

Vierailija
8/52 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän järjen jättiläinen tuonkin aloituksen takana on?

En kyllä  tältä istumalta usko, että kukaan rehellisellä työllä elantonsa ansaitseva ja veronsa maksava ihminen kadehtii kenenkään avustuksia. Kyllä pitää olla itsekunnioituksensa täysin menettänyt joka vapaaehtoisesti vaihtaisi työelämän johonkin kortistoon!

Se, mitä minä minä ajattelen on, että kyllä ehdottomasti tuohon pitäisi joku korjaus saada.

Ok, perheet joilla todellinen hätä ovat tietysti oikeutettuja apua saamaan. En vain ymmärrä, miten aikuiset ihmiset pystyy katsomaan itseään peilistä sen jälkeen, kun vaaditaan että palkan on oltava se-ja-se, työmatkan se-ja-se, työn oltava mukavaa ja kivaa. Muuten ei suostuta luitaan liikauttaa. Ja kaikki on tultava jostain ihmeellisesta myllystä joka jauhaa rahaa kotona oleskelusta?! Tätä jatketaan vuodesta toiseen! En tiedä mitään muuta maata, jossa sosiaali- ym tuet eivät olisi määräaikaisia ja harkinnan varaisia. Jopa Norjassa missä rahaa on kuin roskaa, on todella vaikea heittäytyä minkään sosiaalin varaan. Tiedän, koska olen asunut siellä 20 vuotta, nyt muualla. (En Suomessa.)

En tajua, miten Suomella voi olla varaa jatkaa tuohon tapaan? Mistä sitä rahaa aletaan ottaa? Kukaan ei halua osallistua mihinkään. Kaikki ehdotukset ja mallit tyrmätään, mutta kenelläkään ei ole vaihtoehtoa tilalle! Olisiko se sitten vanha Neuvostoliiton malli, kolhoosit Suomeen! Sitten kukaan ei omista mitään ja kaikki on yhteistä. Ja työtä on tehtävä, siellä kolhooseissa.

On pelottava katsella miten Suomi repeää kahteen jos ei useampaan leiriin. Viha kasvaa leirien välillä. Mihin se johtaa? Onneksi en ole siellä!

Vierailija
9/52 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin ihan kivasti ansiosidonnaisella, mutta ei ole varaa irtisanoutumisen jälkeiseen karenssiin. Lisää tyhmiä kysymyksiä?

Vierailija
10/52 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten jaetaan työt! Kaikki pitää saada aktivoitua.

Työlliset kun ovat raataneet niska limassa joka päivä ja kadehtivat työttömiä kattoon syljeskelijöitä.

Otetaan puolet töistä ja puolet palkasta pois. Kaikki alkais tekee 4 h työpäiviä puolella palkalla. Sehän on ihan reilua, eikö vain. Työttömät tekee sen toisen puolikkaan ja heidän tulonsa nousee huomattavasti, eivätkä pääse syrjäytymään.

Näin tilanne on win-win, eikä kenenkään tarvitse kadehtia ketään, työttömät ei enää syljeskele kattoon ja työlliset saa enemmän vapaa-aikaa.

Ei kaikkien työ ole liukuhihnatyötä jonka voi jakaa tuosta vaan jonkun työttömän kanssa!

Minun työni on suurimmaksi osaksi minun pääni sisällä, se on suunnittelua, tutkimusta yms. ja sitä ei todellakaan voi puolittaa kenenkään kanssa.

Vierailija
11/52 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä  tältä istumalta usko, että kukaan rehellisellä työllä elantonsa ansaitseva ja veronsa maksava ihminen kadehtii kenenkään avustuksia. Kyllä pitää olla itsekunnioituksensa täysin menettänyt joka vapaaehtoisesti vaihtaisi työelämän johonkin kortistoon!

Se, mitä minä minä ajattelen on, että kyllä ehdottomasti tuohon pitäisi joku korjaus saada.

Ok, perheet joilla todellinen hätä ovat tietysti oikeutettuja apua saamaan. En vain ymmärrä, miten aikuiset ihmiset pystyy katsomaan itseään peilistä sen jälkeen, kun vaaditaan että palkan on oltava se-ja-se, työmatkan se-ja-se, työn oltava mukavaa ja kivaa. Muuten ei suostuta luitaan liikauttaa. Ja kaikki on tultava jostain ihmeellisesta myllystä joka jauhaa rahaa kotona oleskelusta?! Tätä jatketaan vuodesta toiseen! En tiedä mitään muuta maata, jossa sosiaali- ym tuet eivät olisi määräaikaisia ja harkinnan varaisia. Jopa Norjassa missä rahaa on kuin roskaa, on todella vaikea heittäytyä minkään sosiaalin varaan. Tiedän, koska olen asunut siellä 20 vuotta, nyt muualla. (En Suomessa.)

En tajua, miten Suomella voi olla varaa jatkaa tuohon tapaan? Mistä sitä rahaa aletaan ottaa? Kukaan ei halua osallistua mihinkään. Kaikki ehdotukset ja mallit tyrmätään, mutta kenelläkään ei ole vaihtoehtoa tilalle! Olisiko se sitten vanha Neuvostoliiton malli, kolhoosit Suomeen! Sitten kukaan ei omista mitään ja kaikki on yhteistä. Ja työtä on tehtävä, siellä kolhooseissa.

On pelottava katsella miten Suomi repeää kahteen jos ei useampaan leiriin. Viha kasvaa leirien välillä. Mihin se johtaa? Onneksi en ole siellä!

Pysyitkös nyt aiheessa ?

Vierailija
12/52 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistusasuntoonkin voi saada asumistukea ja toimeentulotukea voi saada työssä käyvä. Mä olen saanut molempia yhtäaikaa.

Me ei saada. Meillä asuntolainaa, kova yhtiövastike. Kaikki otettiin, kun painettiin 15 vuotta töissä. Nyt minä työtön, puoliso jatkaa työn painamista. Lapsia on.

Ei tule kuin se viissatanen pienellä lapsikorotuksella. Saisin mitä tahansa hommaa vaikka tunniksi, se nostaisi tulojani. Tässä tilanteessa ei ole mitään kannustinloukkoja. On vain työn puute. Töitä ei riitä kaikille! Se on suurin ongelma.

Eihän toimeentulotukea voi saada, jos säästötilillä on jotain, tai maksaa asuntolainaa pois tai on auto?

Vierailija
13/52 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin vastikkeeseen ehkä,muttei lainoihin.

Vierailija
14/52 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pärjäisin ihan kivasti ansiosidonnaisella, mutta ei ole varaa irtisanoutumisen jälkeiseen karenssiin. Lisää tyhmiä kysymyksiä?

Oletko silti kateellinen köyhille?

Vierailija
15/52 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa? Voinko siis saada 500€, vaikka puoliso on töissä?

Minulla nykyinen työsopimus päättyy maaliskuussa, koska se on äitiysloman sijaisuus. Katson kyllä avoimia työpaikkoja, mutta onhan tuokin oikein kiva tarjous. Työni on todella uuvuttavaa. Voisin siis saada 500€ tyhjästä?

En ole koskaan elämässäni hakenut tai saanut tukia työkkäristä.

Vierailija
16/52 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netti on pullollaan näitä työstänsä vinkujia, joita vituttaa mennä aamulla töihin, kun työttömät samaan aikaan kääntävät kylkeä sängyssään. Eli kyllä, työttömiä kadehditaan Suomessa, usko pois. Ja se ilmenee työttömien järjestelmällisenä haukkumisena ja kyykyttämisenä.

Vierailija
17/52 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajat pitäisi velvoittaa sakon uhalla ottamaan uusi työntekijä irtisanoutuneiden tilalle. Muuten ei irtisanoumtumisella ole työllistävää vaikutusta.

Vierailija
18/52 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen paljon ihmisiä, jotka ovat jättäytyneet työttömäksi. Meillä on itse asiassa töissäkin 3 sellaista kausityöntekijää, jotka käyvät säännöllisesti etelässä täyttämässä työssäoloehtonsa ja nollaamassa ansiosidonnaisen ja palaavat sitten 1-2 vuodeksi kotiinsa pohjoiseen työttömäksi. Etelässä asuvat kimppakämpässä ja Kainuussa tai Lapissa on sitten omakotitalot järven rannalla. Siellä voi metsästää, kalastaa ja lasketella sen työttömyyden ajan eikä kukaan huutele perään.

Vierailija
19/52 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko silti kateellinen köyhille?

En. Työttömille kyllä heidän vapaudestaan.

Vierailija
20/52 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netti on pullollaan näitä työstänsä vinkujia, joita vituttaa mennä aamulla töihin, kun työttömät samaan aikaan kääntävät kylkeä sängyssään. Eli kyllä, työttömiä kadehditaan Suomessa, usko pois. Ja se ilmenee työttömien järjestelmällisenä haukkumisena ja kyykyttämisenä.

Jo tämä palsta on täynnä näitä työstään vinkujia. Ei tarvitse etsiä kovin kaukaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi