Mitä tarkoitetaan, kun sanotaan, että 43v
on mahdoton tulla hedelmöityshoidoilla raskaaksi, ellei hän voi luomustikaan tulla? Miksi hoitoja sitten annetaan 46v asti yksityisklinikoilla.
Kommentit (66)
Tuskin se huono geenisyys tekee lapsettomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmisten perimää pitää väkisin heikentää laittamalla yli-ikäiset tai epäkelvot lisääntymään keskenään? Jotenkin ymmärrän, että ahneet rikkaat, jotka ovat tottuneet saamaan kaiken, voivat omalla rahallaan tehdä näitä koeputkiharrasteprojekteja, mutta miksi siihen käytetään verorahojakin. Maailma on muutenkin ylikansoitettu. Tärkeämpää olisi vähentää syntyvyyttä kuin keinotekoisesti lisätä sitä
Yli-ikäiset? Ei reilu nelikymppinen ole vanha. Just se yksi yli viisikymppinenkin raskautui hoidoilla ja terve ja jaksaa hoitaa lapsen. Ei tartte olla ahne rikas. Mun äiti tuli iäkkäänä luomusti raskaaksi.
No, täällähän on vallitseva käsitys, että vain se tapa jolla itse toimii on oikea tapa.
Kyllähän tuon ikäinen voi saada lapsen.
Joo, aika moni saa tuossa iässä lapsen.
Itse asiassa tosi harva saa tuon ikäisenä lasta.
Varmasti tarkoitetaan, että harvalla on enää munasoluja ns. varastossa itsellään. Ja jos niitä ei ole niin ei voi hoitojakaan antaa.
Ja esim hedelmöityshoitoihin liittyvien lääkkeiden kelakorvattavuus poistuu tuossa iässä. Oon pari kertaa myynyt kyseisiä lääkkeitä 45 -vuotiaalla asiakkaalle ja summa oli viiden tonnin paikkeilla.. maksettavahan se oli itse jos ei kela/vakuutusyhtiö osallistu
T. Apteekin täti
Niin. Eli jos tuossa kohtaa haluaa lapsen, niin se on joko luomuna saatava tai ei ollenkaan.
Miksi ei voisi ihan luomusti saada? Jos kierto toimii, mikä on esteenä
No, aika pieni todennäköisyys on, että tuossa kohtaa lasta saisi vaikka kuinka yrittäisi.
Mutta miksi sitten ikäraja yksityisillä klinikoilla on 46v.
No, tuskin kukaan siellä enää tuon ikäisenä käy.
Näille taajamalegendaa huutavvikke: vuonna 2013 syntyi 40-44 -vuotiaille naisille yli 1700 vauvaa...
Tuo on vähän verraten minkä verran nuoremmille syntyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttu sai ainoat poikansa 43- ja 45-vuotiaana, luomusti.
Taajamalegendat on luku sinänsä.
Taamajalegenda (lol) täällä odottelee (luomu-)esikoistaan. 43v tänä vuonna.
Tämä. Jos on paskat geenit, ei niitä lapsia ole tulossa. Miksi pitää väkisin huijata luontoa ja alkaa levittämään omia surkeita geenejä.