Onko 54 kg 157 senttiselle liikaa? En osaa päättää olenko pullea vai en!
Paino ei koskaan ole ollut näin korkea (paitsi raskauksissa, mutta silloinkin ylimmillään 60 kg). Parissa vuodessa pullahdin, ehkä iän vuoksi. Paino tuntuisi nyt pysyttelevän tässä, mutta en osaa päättää pitäisikö laihduttaa. Laiskottaa, mutta välillä oma peilikuva kyllä ällöttää. Harrastan päivittäin jotain liikuntaa, mutta en ole mikään lihaskimppu vaan enemmänkin sellainen pehmeä täti. Mitäs miettisitte itse tilanteessa?
Kommentit (22)
Et ole pullea, korkeintaan pehmeä.
Sata pistettä verbistä "pullahdin" 😂
Vierailija kirjoitti:
Olet laiheliini
No ei nyt sentään, mutta ei lihavakaan.
Olet millä hyvänsä mittapuulla hoikka.
Jos et pullea, niin ainakin urpo. Eihän nuilla mitoilla kukaan kuin kerskaillakseen kysy ja aiheuttaakseen oikeasti pulleille pahan mielen. Great job!
Omasta mielestäni se on liikaa. Olen samanpituinen ja painan nyt 49 kg. Muutama vuosi sitten lihoin pari kiloa enkä saa sitä pois kuin ihan hirmu tiukalla ruokavaliolla (urheilen 6 krt/ vko). Tyytyväisempi olisin vatsaani ja reisiini jos saisin tuon pari kiloa pois mutta olen laiska ja liian herkkusuu alkaakseni miettiä syömisiä.
Vierailija kirjoitti:
Omasta mielestäni se on liikaa. Olen samanpituinen ja painan nyt 49 kg. Muutama vuosi sitten lihoin pari kiloa enkä saa sitä pois kuin ihan hirmu tiukalla ruokavaliolla (urheilen 6 krt/ vko). Tyytyväisempi olisin vatsaani ja reisiini jos saisin tuon pari kiloa pois mutta olen laiska ja liian herkkusuu alkaakseni miettiä syömisiä.
No siis ei saatana :D Ethän sä tuota URHEILULLA saa pois. Urheilu (sellainen oikea, ei miinuskaloreilla bodypumppaaminen) todennäköisesti nostaa kiloja tuon kokoisella naisella. Ihan perus fysiikkaa.
Opetelkaa katsomaan peiliin, älkääkä vaakaan. Se vaaka todennäköisesti ei kerro urheilijalle mitään.
Tietenkin sinulle pitäisi sanoa, että olet normaalipainoinen. Sitähän sä kysyit?
Turpo kirjoitti:
Jos et pullea, niin ainakin urpo. Eihän nuilla mitoilla kukaan kuin kerskaillakseen kysy ja aiheuttaakseen oikeasti pulleille pahan mielen. Great job!
No ei todellakaan ollut tarkoitus aiheuttaa pahaa mieltä. Sori jos siltä tuntuu. Kaikki on kuitenkin niin suhteellista. Jos tuollainen viisikin kiloa tulee aika pian, niin ei se ainakaan minulla mitään lihasta ole vaan pehmeää massaa. Kyllä siinä on peilikuvaan totuttelemista. Kysymykseni on lähinnä se, että kannattaako tuota vastaan alkaa taistelemaan vai pitäisikö vaan tyytyä tähän uudistuneeseen ulkomuotoon...
Aloituksesta kuvittelin että joku teini- ikäinen täällä tuskailee...Olisi pitänyt tajuta että nukkuvat vielä tähän aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin sinulle pitäisi sanoa, että olet normaalipainoinen. Sitähän sä kysyit?
Pitää sanoa, jos ei itse tajua, kyllä.
Taistoon vaan jos et ole tyytyväinen. Ruokavalio kuntoon!
54 kg kuulostaa vähältä, mutta se on ihan tuhti paino alle 160 cm pitkälle!
Vierailija kirjoitti:
No entä sitten vaikka on normaalipainoinen? Ei vain välttämättä ole tyytyväinen ulkomuotoonsa esim. löysään mahaan. Normaalipainoisuus ei tarkoita että olisi hyvä kroppa.
54kg on pituisellesi lapselle aivan hyvä paino. Älä ole huolissasi
Turpo kirjoitti:
Tässä taas yksi etuoikeus joita vain oikeasti lihavilla saa olla.
Itse olen ap:ta 9cm pitempi ja painan kilon verran vähemmän. Siitä huolimatta näen ja koen itseni varsin usein valtavaksi. Sitä sanotaan vääristyneen kehonkuvan häiriöksi, ja se voi olla todellakin tuskallista! Järki ja psyyke taistelevat; näet peilistä sotanorsun, vaaka, vaatekoko, ympäristö lyö hälytysmerkkiä alipainon takia. Psyyke huutaa lihava, läski, kelvoton, laihduta!
Lievemmässä muodossa varsin tavallinen ihmisillä jotka oikeasti ovat olleet lihavia, ja sitten pudottaneet reilusti painoa. Oma olemus on vieras. Ei osata käsittää, että mahtuu paljon pienempiin vaatteisiin kuin ennen, jne.
Vierailija kirjoitti:
54 kg kuulostaa vähältä, mutta se on ihan tuhti paino alle 160 cm pitkälle!
Haluaisin tietää mistä kohtaa olisit ottanut minulta pois "läskiä" kun painoin alle 55 kg :D Ei ollut rintoja eikä persustakaan.
Missään nimessä kukaan ei ole noilla mitoilla läski, vaan normaalivartaloinen tai jopa hoikka, riippuu niin paljon ruumiinrakenteesta yms. miltä näyttää. Mitään kitukuuria en todellakaan suosittele, mutta jos oma olo tuntuu turpealta ja raskaalta, niin lisää hieman liikuntaa ja karsi turhaa höttöä ruokavaliosta.
Olet laiheliini