Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttaako Escitalopram ahdistukseen, masennukseen, unettomuuteen, ujouteen?

Vierailija
04.01.2018 |

Jos on sinulla auttanut, niin millaisella annostuksella? En ole uskaltanut aloittaa, mutta vointi menee koko ajan huonommaksi. Mies jätti minut, enkä saa mitenkään itseäni koottua, vaikka aikaa on jo mennyt yli vuosi. Tuntuu että kaikki vaan pahenee. Oltiin yhdessä puoli elämää ja hän lähti yhtäkkiä sanomatta mitään.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Escitalopram auttoi viemään seksuaaliset haluni pysyvästi tehdessään genitaaleistani tunnottomat. Lopetuksen jälkeenkin.

Miksi joku alapeukuttaa minun kokemustani vuosien käytöstä nuoresta pitäen ? Ai ettekö usko vai teitä vituttaa että minä olen kokenut näin etten jaa vain positiivisia kokemuksia?

Kerran tuli seksuaalipuolen toiminnon normaalilta tuntuvina takaisin kun lopetin, toisella kerralla ei tullut.

Vierailija
42/54 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin oli vähän skeptinen asenne terapiaan. Oma kokemukseni on että ensin lääkitys, sitten kun mieli ja olo on parempia niin terapiaan. Tuolloin terapiasta saa enemmän hyötyä kun osaa tarkastella ja jäsennellä asioita paremmin ilman liikaa aivokuormaa. On helpompaa analysoida ja keskustella, kun pahin ahdistus on ohi. Osaa ikäänkuin laittaa asioita oikeisiin mittasuhteisiin ja tarkastella niitä realiatisesti.

Mut taas pahimmassa vaiheessa terapia pelasti. Sieltä sain keinot miten pystyn ottamaan tilanteen haltuun kaikista pahimmalla hetkellä. Lääkkeiden vaikutuksen alkaminen kesti ja ilman terapiaa en olisi selvinnyt. Totta tietysti tuo, että taustalla vaikuttaviin asioihin päästään käsiksi vasta, kun pahimmasta vaiheesta on selvitty. Mulla oli kyllä muu lääkityskin, että ehkä kommenttini ei oikeastaan edes kuulu tähän ketjuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Essitalopraami on lääkealan suurin huijaus

Se on. Miten tuo muka korjaa mielialaa esim. pitemmän päälle? Ei mitenkään, se on huijausta. Toki kun vieroittautuu ja on karsea olo saattaa tuntua siltä että lääke toimi.

Ahdistukseen se toimi jonkin verran ja heikensi estoja jonkin verran, mutta myös leikkasi tunne-elämää ja seksuaalipuolen lähes kokonaan käytön aikana pois isommalla annoksella.

Vierailija
44/54 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa vaan että on muka huijaus, mutta itse kyllä huomaan suuren eron aivokemioissani kun söin tuota ja kun en. Lääkkeen kanssa ei ole jatkuvaa ahdistusta, pakkoajatuksia, toivottomuutta enkä stressaa kaikesta kuten muuten teen. Koitan nyt kuitenkin pärjäillä ilman lääkettä koska se myös vie jotenkin mielenkiinnon esim juuri seksistä ja parisuhteista. 

Vierailija
45/54 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaan huvittavaa että nämä mielenterveysaiheet ja erityisesti psyykenlääkkeet on aina aktiivisimpia ketjuja😆🤣😁

Vierailija
46/54 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei auta pms oireiden aikaiseen masennukseen ja vihaisuuteen. Nukahtaminen helpottui ja nopeutui, enää en pyöri tuntikaupalla sängyssä. Myös fyysiset ahdistuksen/tukehtumisen tunteet hävisi lähes 100%, samoin pahimmat paniikkikohtaukset. Olen hiukan rohkeampi ja itsevarmempi, mutta sosiaalisten tilanteiden pelkoa edelleen on, joihin otan tarvittaessa opamoxin tai propralin ja ne auttaa jonkun verran.

Vierailija
47/54 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se vaan huvittavaa että nämä mielenterveysaiheet ja erityisesti psyykenlääkkeet on aina aktiivisimpia ketjuja😆🤣😁

Johtuisiko siitä, että niistä ei yleensä halua puhua ihan kenen kanssa vaan ja kokemuksia ja vertaistukea ei varmaan monenkaan lähipiiristä löydy.

Vierailija
48/54 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin hetkellisesti 10mg. Samalla kiinnitin huomiota muihin asioihin elämässäni, kuten liikuntaan ja liikkumiseen luonnossa yms. Sanotaanko, että lääke auttoi osaltaan kipuamaan taas ylöspöin. MUTTA, kun lopetin ne, päähän alkoi tulemaan ns. sähköiskuja. Sellasia jänniä tuikkauksia jotka tuntui ärsyttävältä. Sitä kesti jonkin aikaa.

Vierailija
49/54 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset pärjää ilman lääkkeitä. Hyvä niin. Kaikki ei pärjää ja silloin oikea lääke auttaa. Itse en olisi hengissä ilman lääkkeitä ja ect-hoitoa. En voi kuvailla huonoa oloa, pelkoja, ahdistusta, unettomuutta jne. Vain saman kokenut tietää...

Vierailija
50/54 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millähän perusteella tämä Essi on ns huijausta?

Vierailija
51/54 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
52/54 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä      et      tiedä     mistä      noita      asioista     kun   tulle      ommale      kohdale       kylä      mietit       sit    et      ihmiset      myös     käytä      niitä      oikesti       oireisiin     et      kiitos       viestistä     

Vierailija
53/54 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tuntuu vihaavan lääkettä ja itse erittäin skeptisesti suhtauduin ja kun aloitin pienellä annoksella heti tuli Lume vaikutus minkä tiesin olevan lumetta (eihän se heti kun syö aloitusannos 5mg tehoa ekana päivänä) vasta kun nostettiin 10mg niin itse huomasin jo toisena päivänä paljon paremman olon. Ne jotka pärjäävät ilman lääkettä niin parempi aina niin. Itsekin ajattelen että pisin pärjännyt mutta koska töihin pitäisi jo pikkuhiljaa palata niin se ei ilman lääkettä kyllä onnistuisi. Itsellä vain hyviä kokemuksia tähän mennessä! Minun oli siis pakko käytännössä jo aloittaa onneksi aloitin oli se niin helvettiä. Ja uskonkin että ei auta kun vain niitä ketkä on oikeasti jo vaikeassa tilanteessa. Voin siis suositella itse kyllä. Vieroittuminen voi olla asia erikseen en jaksa sitä edes ajatella vielä.

Vierailija
54/54 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen lisäten se alun lumevaikutus siis lakkasi ja sitten vasta oikea apu tuli kun nostettiin. Olen kuullut tapauksia missä 5mg on auttanut ja kun annosta nostettu on oireet pahentunut. Onneksi itsellä auttoi. Tosin vasta se 10mg. Eihän se kaikkea vie heti mutta nyt pärjää ja elämästä voi taas jopa nauttia välillä:)