Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua inhottaa ihmiset, jotka kokevat olevansa parempia ihmisiä kuin muut

Vierailija
04.01.2018 |

vain esim. sillä perusteella, että ovat vaikkapa introverttejä tai eivät käytä meikkiä.

Tällaisia ihmisiä tulee valitettavan paljon vastaan tälläkin keskustelupalstalla.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mutta kun olen parempi ihminen kuin moni muu ja ylpeä siitä! Tein kovan työn kasvattaakseni itsestäni paremman ihmisen :)

Vierailija
2/36 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, mutta kun olen parempi ihminen kuin moni muu ja ylpeä siitä! Tein kovan työn kasvattaakseni itsestäni paremman ihmisen :)

Kerro, mitkä ominaisuutesi tekevät sinusta muita paremman!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko kaikki ihmiset sitten mielestäsi yhtä hyviä?

Vierailija
4/36 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Milloin joku introvertti on tuollaista väittänyt? Eikö yleinen käsitys ole että introvertit ovat huonompia ihmisiä vähintään työelämässä jos muualla ovat tasavertaisia :D

Vierailija
5/36 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikein muistan, hyvän mielenterveyden ehto on se, että kuvittelee olevansa muita parempi.

Ihmisen mieli on vaan sellainen.

Vierailija
6/36 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas inhottaa ihmiset, jotka toitottaa toisille koko ajan omaa erinomaisuuttaan. Mun työkaverina (istuu vieläpä vieressä) on 50-vuotias nainen ("kaikki kyllä luulee, että on 40!"), joka puhuu "natiivitasoista" englantia ja "joka tosiaan ei tarvitse mitään soft skills-koulutksia asiakkaiden tapaamiseen". Jaksaa hehkuttaa omaa erinomaisuuttaan joka päivä saaden mut nykyään aivan kiehumispisteeseen.

Kuvioon kuuluu tietysti myös hänen silminnähtävä kateus, joka ilmenee toisista pahanpuhumisena ja ihmeellisillä katseilla. 

Vierailija
7/36 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kenenkään pitäisi olla parempi kuin toinen? Miksei voisi olla vain hyvä ihminen miettimättä sen kummemmin, onko joku toinen huonompi vai parempi?

Ap

Vierailija
8/36 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas inhottaa ihmiset, jotka hokevat miten kaikki ihmiset ovat yhtä hyviä. Naurettava ajatus! Todellisuudessa tuota käytetään vain lieventämään omatunnontuskia, kun nähdään miten paljon jotkut tekevät toisten ihmisten, eläinten ja luonnon hyväksi, ja itse ei viitsitä tehdä yhtään mitään.

Ei pitäisi olla kenellekään epäselvää, että on olemassa tosi hyviä, hyviä, hyvään pyrkiviä, kohtalaisia, huonohkoja, pahoja ja ihan sysip***koja ihmisiä. Jos et koe olevasi hyvä ihminen, niin tee asialle jotain äläkä esitä, että ihmiset ovat sellaisia kuin ovat ilman omaa valintaansa.

Ja hei please, älä alennu mihinkään "riittävän hyvä" narinaan. Jokainen normaalijärkinen tietää kyllä ihan varmasti seuraako omista valinnoista toisille hyvää vai pahaa, joten toimi ihan sen mukaan ja unohda ne "olen vain ihminen" -tekosyyt!

Vierailija
9/36 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotakuta ärsyttää tänään introvertit. Minun kohdalla se menee niin että minua on haukuttu ja kiusattu koko ikäni luonteeni vuoksi. Ja syrjitty työelämässä.

Ei ole kehuskelua puhua siitä vaan helpotus, nyt siitä asiasta voi puhua ja sitä ymmärretään. Ihana tietää että meitä on muitakin.

Vierailija
10/36 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oikein muistan, hyvän mielenterveyden ehto on se, että kuvittelee olevansa muita parempi.

Minusta hyvä mielenterveys rakentuu niin että ei kuvitella mitään ei nosteta itseään jalustalle vaan tietää omat rajat ja kyvyt. Kykenee tasavertaiseen vuorovaikutukseen ja ottaa muut huomioon.

Vierailija
11/36 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkitset väärin. Introverttiyttä ja meikkaamattomuutta joutuu usein puolustelemaan, koska muut pitävät "huonompana" jos esim. ei meikkaa.

Kun meikkaamaton sanoo ettei halua kuormittaa itseään kemikaaleilla, kyseessä ei ole kehu, vaan hän selittelee meikkaamattomuuttaan etteivät muut pitäisi häntä huonompana.

Vierailija
12/36 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh? Milloin joku introvertti on tuollaista väittänyt? Eikö yleinen käsitys ole että introvertit ovat huonompia ihmisiä vähintään työelämässä jos muualla ovat tasavertaisia :D

Senpä takia introvertit pönkittävätkin omaa egoaan keskustelupalstoilla, jossa pyörii muita introverttejä. Kokevat usein itsensä älykkäämmiksi kuin ns. laumasieluiset ekstrovertit. Voivat toki ollakin älykkäitä, mutta pelkkä introverttiys ei tee ketään automaattisesti älykkääksi (moni introvertti kuitenkin uskoo, että se on todiste älykkyydestä).

T. introvertti, joka ennen kuvitteli itsestään liikoja, kunnes kasvoi pois kyseisestä, naiivista ajattelutavasta

Vierailija
13/36 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kenenkään pitäisi olla parempi kuin toinen? Miksei voisi olla vain hyvä ihminen miettimättä sen kummemmin, onko joku toinen huonompi vai parempi?

Ap

Oletko tosissasi?

Ihmisissä on pedofiilejä, eläinrääkkääjiä, sarjamurhaajia, kiduttajia, orjakauppiaita, riistäjiä, varkaita, pettäjiä, hyväksikäyttäjiä ja vaikka mitä, ja sinusta kukaan ei ole parempi kuin toinen? Eikä noita "pikkuvikoja" pitäisi sen enempää miettiä, kun pitäisi vaan ajatella kaikki ihmisinä, välittämättä siitä onko joku parempi vai huonompi kuin toinen!?

Ihmisten pitäisi ehdottomasti verrata omaa toimintaansa paitsi yleiseen normiin, myös niihin ihmisiin joiden kokee olevan hyviä ihmisiä, ja sitten pyrkiä parantamaan omaa toimintaansa!

Vierailija
14/36 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oletko tosissasi?

Ihmisissä on pedofiilejä, eläinrääkkääjiä, sarjamurhaajia, kiduttajia, orjakauppiaita, riistäjiä, varkaita, pettäjiä, hyväksikäyttäjiä ja vaikka mitä, ja sinusta kukaan ei ole parempi kuin toinen? Eikä noita "pikkuvikoja" pitäisi sen enempää miettiä, kun pitäisi vaan ajatella kaikki ihmisinä, välittämättä siitä onko joku parempi vai huonompi kuin toinen!?

Ihmisten pitäisi ehdottomasti verrata omaa toimintaansa paitsi yleiseen normiin, myös niihin ihmisiin joiden kokee olevan hyviä ihmisiä, ja sitten pyrkiä parantamaan omaa toimintaansa!

Kuten jo aloitusviestissä huomautin, niin en ymmärrä, miksi kukaan kokee olevansa parempi ihminen VAIN siksi, että on esim. introvertti, mikä ei ole millään lailla sidoksissa hyvyyteen tai pahuuteen.

Ap

Vierailija
15/36 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhua voi paljon, mutta harvempi on oikeasti kova tekijä.

Vierailija
16/36 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta hyvä mielenterveys rakentuu niin että ei kuvitella mitään ei nosteta itseään jalustalle vaan tietää omat rajat ja kyvyt. Kykenee tasavertaiseen vuorovaikutukseen ja ottaa muut huomioon.

Katso linkistä kohta 2. Positiiviset harhakuvitelmat

https://www.studio55.fi/tastapuhutaan/article/yleisimmat-ajatteluvirhee…

Mielenkiintoinen ajatus.

Vierailija
17/36 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Totta miksi urheilla tai kilpailla missään. Ylistäkää keskinkertaisuutta

Vierailija
18/36 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua taas inhottaa ihmiset, jotka hokevat miten kaikki ihmiset ovat yhtä hyviä. Naurettava ajatus! Todellisuudessa tuota käytetään vain lieventämään omatunnontuskia, kun nähdään miten paljon jotkut tekevät toisten ihmisten, eläinten ja luonnon hyväksi, ja itse ei viitsitä tehdä yhtään mitään.

Ei pitäisi olla kenellekään epäselvää, että on olemassa tosi hyviä, hyviä, hyvään pyrkiviä, kohtalaisia, huonohkoja, pahoja ja ihan sysip***koja ihmisiä. Jos et koe olevasi hyvä ihminen, niin tee asialle jotain äläkä esitä, että ihmiset ovat sellaisia kuin ovat ilman omaa valintaansa.

Ja hei please, älä alennu mihinkään "riittävän hyvä" narinaan. Jokainen normaalijärkinen tietää kyllä ihan varmasti seuraako omista valinnoista toisille hyvää vai pahaa, joten toimi ihan sen mukaan ja unohda ne "olen vain ihminen" -tekosyyt!

Tämä! Kiitos! Olen myös huomannut että usein ne,  jotka luulevat toisten "pitävän itseään parempina" , potevat kaiketi jostain huonoa omatuntoa.  "Mikä sekin luulee olevansa, syö vain kasviksia ja ajaa polkupyörällä." :D

Vierailija
19/36 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Totta miksi urheilla tai kilpailla missään. Ylistäkää keskinkertaisuutta

Puhuttiin ihmisen hyvyydestä. Ei mistään urheilullisista saavutuksista tai siitä, osaako joku laulaa tai kirjoittaa tarinoita paremmin kuin toinen.

Ap

Vierailija
20/36 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin oikeassa elämässä kukaan introvertti tai meikkaamaton pitää itseään parempana. Minuakin toki kyllä inhottaa ihmiset jotka pitävät itseään parempana. Oikeassa elämässä nämä ihmiset ovat yleensä vain jotain rikkaiden lapsia tai korkeasti koulutettujen lapsia, ihmisiä jotka opiskelevat suosittuilla aloille (kauppis, oikis, lääkis) tai ovat valmistuneet niiltä. Sitten on toki myös pelkkää ulkonäkööön perustuvaa paremmuuden tunnetta eli jos on kaunis tai hyvännäköinen naama, niin kuvittelee sillä perustein olevansa parempi. Sitten olen myös tavannut ihmisiä jotka kuvittelevat olevansa parempia, koska ovat pitkiä. Vaikka naamakin ois ruma ja kroppa kamala ja luonne aivan paska, niin pituus vaan tekee heistä omasta mielestään muita paremman.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi