Pitäisikö ylipainoisille luoda oma aktiivimalli?
Moni ylipainoinen tarvitsee elämänhallintaan apuja ja pientä tuuppausta pyllylle, kuten työtönkin. Ylipainoisille voitaisiin mielestäni luoda oma aktiivimalli. Nykyään kun on helppo elektronisesti toteuttaa seuranta, niin herkkuja saisi kaupasta sen perusteella, kuinka paljon on liikkunut viikon aikana. Tuo voisi auttaa monia pääsemään alkuun painon pudotuksessa ja varmasti olisi hyödyllinen kokeilu ihan kansanterveydenkin kannalta.
Kommentit (10)
Ylipainoinen ei ainakaan voi kitistä että kuolee nälkään jos saa kolmekymppiä kuussa vähemmän rahaa.
Pitäiskö nettipalstoille idioottimaisuuksia kirjoittaville luoda oma aktiivimalli? Muiden sheimaus -addiktion asteen vakavuudesta riippuen voitaisiin luoda malli, jossa sheimaaja ei enää kokisi elämälleen tarpeelliseksi minkäänlaista muiden mollaamista netissä. Se olisi kansantaloudellisesti merkityksellistä koska mielenterveyspalveluiden tarve vähenisi merkittävästi.
hunajabeibe kirjoitti:
Moni ylipainoinen tarvitsee elämänhallintaan apuja ja pientä tuuppausta pyllylle, kuten työtönkin. Ylipainoisille voitaisiin mielestäni luoda oma aktiivimalli. Nykyään kun on helppo elektronisesti toteuttaa seuranta, niin herkkuja saisi kaupasta sen perusteella, kuinka paljon on liikkunut viikon aikana. Tuo voisi auttaa monia pääsemään alkuun painon pudotuksessa ja varmasti olisi hyödyllinen kokeilu ihan kansanterveydenkin kannalta.
Sulle voitaisiin myös luoda oma aktiivimalli, jonka myötä löytäisit merkityksellistä sisältöä elämääsi. Tällä hetkellä vaikuttaisi siltä, että olisit tämän kaltaisen aktiovinnin tarpeessa.
hunajabeibe kirjoitti:
Tosin jos ihan oikeasti kansanterveyden kannalta ajatellaan tätä asiaa, niin tuo seuranta olisi hyvä ihan jokaiselle. 😉 Ei se sokerimössö kenenkään sisuksille hyvää tee, vaikkei se ulkonäössä (vielä) näkyisikään.
Mitä määrittelisit herkuiksi? Kuinka kontrolloisit sitä, että ylipainoinen ei itse valmista herkkujaan tai pyydä normaalipainoista puolisoaan, naapuriaan, kaveriaan, lastaan yms. ostamaan niitä herkkuja?
Vierailija kirjoitti:
Pitäiskö nettipalstoille idioottimaisuuksia kirjoittaville luoda oma aktiivimalli? Muiden sheimaus -addiktion asteen vakavuudesta riippuen voitaisiin luoda malli, jossa sheimaaja ei enää kokisi elämälleen tarpeelliseksi minkäänlaista muiden mollaamista netissä. Se olisi kansantaloudellisesti merkityksellistä koska mielenterveyspalveluiden tarve vähenisi merkittävästi.
Kannatan! Tästä hyötyisivät melkein kaikki, sheimaajat ja sheimatut ja me, jotka enimmäkseen katselemme sivusta pahoin mielin.
Kannatan aktiivisuusmallia ylipainoisille! Säästyy terveydenhuollon kustannuksia!
Vierailija kirjoitti:
Kannatan aktiivisuusmallia ylipainoisille! Säästyy terveydenhuollon kustannuksia!
Perustetaanko samalla aktiivimalli alkoholinkäyttäjille ja tupakoitsijoille?
Olen itse ylipainoinen ja olen kaivannut jonkinlaista ryhmää, jossa vähän niinkuin telkkarissa valmennettaisiin, kannustettaisiin ja vähän vahdittaisiinkin meitä, jotka tosissaan haluaisivat pudottaa painoaan. Mutta vaikka kuinka hoetaan, miten paljon meitä on ja millaisia kustannuksia meistä voi aiheutua, ei ainkaan minun kaupunkini liikuntaihmisiltä tullut mitään kovin positiivista viestiä tällaisen ryhmän perusamisesta. Kun se kysyy sitä rahaa, jota sitten taas ei ole.
Kyllähän näitä varmaan on yksityisillä toimijoilla, mutta ne maksavat liikaa ainakin eläkeläiselle.
En tarvitse sitten täältä neuvoja ruokavalioon, osaan monien ruokien kalorit ihan ulkoa, ainakin suurinpiirtein. Olin joskus terveyskeskuksen ryhmässä ja laihduinkin 8 kiloa 2 kuukaudessa. Tiedän, että pitäisi liikkua, mutta selkäni takia en pysty kävelemäänkään. Salille minua ei saa, ellei siellä ole vertaisryhmää eikä näitä fitnessbeibejä. Tarvitsisin laitteisiin myös opastusta, etten lisää selkävammaani.
Joku aktiivimalli pitäisi kehittää myös näille vauvapalstalla roikkuville idiooteille, joilla ei löydy korvien välistä yhtään mitään kuten Ap.