Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi minä en saa päättää että maksan lainastani pääomaa pois enkä korkoja?

Vierailija
04.01.2018 |

Kun teen ylimääräisen maksun silloin kun ei ole laskun eräpäivä, miksi en saa itse päättää että se summa menee lainan pääoman lyhennykseen?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meneekö siitä muka korkoa?

Vierailija
2/10 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se nyt vaan ei ole teknisesti mahdollista. Ei siinä ketään haluta kiusata. Ja edessähän se kasvanut korko kuitenkin olisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

??? Jos se on kerran ylimääräinen lyhennys, eikö se silloin nimenomaan lyhennä pääomaa? Näin minä olen asian käsittänyt...

Vierailija
4/10 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin.

Vierailija
5/10 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö se sitten mene... ja varsinaisena lyhennyspäivänä maksetaan ne edellisen kk (pienentyneet) korot. Näin ainakin mun molemmissa lainoissa.

Vierailija
6/10 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän varmaan riippuu siitä mitä on sovittu. Lähtökohtaisesti lainaaminen on kuitenkin pankille bisnestä ja sen bisneksen tuotto tulee koroista. Pankki on laskenut saavansa tietyn voiton ja sillä perusteella tehnyt lainasopimuksen. Eri ehdoilla korkoprosenttikin olisi kenties ollut erilainen. Näin siis periaatteessa. Käytännössä tietysti kuvittelisi ja toivoisi, että jos silloin tällöin pystyy ylimääräisen maksun tekemään, sen voisi ilman neuvotteluja tehdä ja se lyhentäisi pääomaa.

Vierailija
7/10 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska lainanantaja sanelee säännöt.

Sinä tässä rahoitusta tarvitsit. Rahalla on hintansa ja se on korko.

Vierailija
8/10 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lainatyypistä. Minulla oli kerran joku kulutusluotto ja sen ylimääräinen lyhennys ainoastaan pienensi seuraavaa erää.

Seuraava laina oli sellainen, että pääoma pieneni ylimääräisen lyhennyksen verran.

Vierailija
9/10 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu lainatyypistä. Minulla oli kerran joku kulutusluotto ja sen ylimääräinen lyhennys ainoastaan pienensi seuraavaa erää.

Seuraava laina oli sellainen, että pääoma pieneni ylimääräisen lyhennyksen verran.

Eivätkö nämä ole sama asia? Eihän se ylimääräinen lyhennys taivaan tuulin häviä?

Vierailija
10/10 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivätkö nämä ole sama asia? Eihän se ylimääräinen lyhennys taivaan tuulin häviä?

Ei ole sama asia, eka lainan kustannukset olisivat pysyneet muuttumattomina, vaikka sen olisi maksanut kerralla pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan