Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anopit elkää ikinä hoitako lapsenlapsia

Vierailija
04.01.2018 |

Et saa muuta kuin pahaa mieltä itsellesi. Hoidin 2 lapsenlasta 7 vuotta yötä päivää, valvoin, iltapesut, ruokin, käytin lääkärissä ja itse äiti tuli 8 aikaan illalla shoppailemasta. Olisi ollut melkein lasun paikka. Enpä silloin hoksannut soittaa, etten anoppina jaksa 12h hoitaa, kun jalkakin oli vasta leikattu. Tänä päivänä minut anoppi on unohdettu ja oma äiti onkin maaliman tärkein ihminen, vaikka hän ei ollut hoitanut lapsia kuin 3 viikonloppua. Nyt minua ja ukkia ei koskaan pyydetä käymään ja miniän äiti on heillä monta viikkoa vuodessa, Jouluna , Uutena Vuotena, syntymäpäivinä. Pojallemmekin olemme sanoneet, että olet anopin perseennuolija. Ukkikin on omalta osaltaan tehnyt heille niin paljon töitä, eikä saunailtaan ole pyydetty kertaakaan, vaikka ovat asuneet omakotitalossa jo 3v. Meillä on parikin ystävää, jotka eivät ala moiseen urakkaan, kun ovat kuulleet tarinamme.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köh... ap värittää nyt erittäin vahvasti stooriaan, voi olla suoraan jopa Porvoosta.

Mutta jos nyt itse asiasta eli anopin avunannosta ja siitä saatavasta kiitoksesta puhutaan, niin totta kai voi olla niin, että lapset eivät ole tarpeeksi kiitollisia saamastaan avusta. On se sitten hoitoapua tai vaikka rahallista apua tai omakotitalon rakennusapua.

Voi myös olla niin, että kiitollisia ollaan, mutta vanhemmille tai anopille ei mikään riitä. Heitä ei kanneta kuin kukkaa kämmenellä eikä kutsuta viikottain valmiiseen pöytään keskittäväksi.

Kaikki inhimillinen kanssakäyminen on altista kommunikaatio-ongelmille. Niin appivanhempien ja lastenkin.

Appivanhemmilta toivoisin suoruutta. Älkää auttako kestokyvyn ylärajoilla ja heittäytykö asian suhteen marttyyriksi. Sanokaa suoraan, minkäasteinen apu on teille itsellenne mielekästä, ja pitäytykää siinä. Mielellään voitte myös jo isomman projektin alkaessa sopia, mitä toivotte vastalahjaksi. Jos autatte omakotitalon rakentamisessa, vävyn perhe saa luvan auttaa kesämökin saunan teossa.

Lapsilta taas toivoisin sen ymmärtämistä, että mitään apua ei saa pitää itsestäänselvyytenä, vaan kaikesta pitää muistaa kiittää ja vastavuoroisesti auttaa vanhempia/appivanhempia! Miettikää itse, kehtaisitteko vaatia vaikkapa lapsenhoitoapua ystäviltänne ja jättää sitten kiittämättä ja vastavuoroisesti auttamatta heitä? No tuskin kehtaisitte - ja samaa vastavuoroisuutta kuuluu harrastaa omia vanhempia ja appivanhempiakin kohtaan, vaikka he eivät itse vaatisikaan vastapalveluksia.

Ihan liikaa oletetaan ja pidetään itsestäänselvänä tässä maailmassa. PUHUKAA toiveenne ja odotuksenne ääneen!

Vierailija
22/48 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä oli yötöissä ja äiti (tiedän kuka olet) päivätöissä, joten valvoin lapsenlapsia aamu klo 8-20 asti. Etkö osaa rivien välistä lukea, kun kerroin, että lapsia oli 2. Poikani nukkui päivällä vaivaset 4 tuntia, jolloin olin vauvan kanssa ulkona (eli 4h ulkona mummi pihalla), jolloin yrittäjä poikani taas töihin. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isä oli yötöissä ja äiti (tiedän kuka olet) päivätöissä, joten valvoin lapsenlapsia aamu klo 8-20 asti. Etkö osaa rivien välistä lukea, kun kerroin, että lapsia oli 2. Poikani nukkui päivällä vaivaset 4 tuntia, jolloin olin vauvan kanssa ulkona (eli 4h ulkona mummi pihalla), jolloin yrittäjä poikani taas töihin. Ap

Mitä pitäisi osata lukea sekavan sopertelusi rivien välistä? Kyllä se on sinun omalla vastuullasi kirjoittaa selkeästi ja ymmärrettävästi.

SINÄ sanoit hoitaneesi lapsenlapsiasi YÖTÄ PÄIVÄÄ SEITSEMÄN VUOTTA. Siis putkeen, koko ajan. Joka päivä.

Nyt se sitten olikin klo 8-20.

Ja kun vähän kaivelet muistiasi, niin se ei ollutkaan joka jumalan päivä, vaan silloin tällöin seitsemän vuoden aikana.

Oletko ap maajanmuuttaja vai hemmetin huonosti koulutettu, kun tuo sinun kirjallinen ilmaisusi on noin luokatonta?

Vierailija
24/48 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tiedät kuka miniäsi on?

Vierailija
25/48 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä varmaan kaikki olettikin, että tiedät kuka on lapsenlastesi äiti.

Vierailija
26/48 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jätit vanhemman lapsen heitteille neljäksi tunniksi joka päivä?

Vierailija
27/48 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kuule kyllä se anoppi on ihan viimeinen henkilö, jolle antaisin lapseni hoidettavaksi.

Miksi olet valinnut niin ääliön miehen? Hänkin on anopin hoitama. Vai etkö muuta saanut?

Vierailija
28/48 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se päivätöissä oleva miniä shoppasi ihan joka päivä iltakasiin?

Vierailija
29/48 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummi on kyllä tosiaan nyt pihalla.

Vierailija
30/48 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teille kannata kirjoittaa huolia, kun ette kuitenkaan ymmärrä. MUTTA KUITENKIN !!! ANOPIT ÄLÄKÄÄ HOITAKO IKINÄ LAPSENLAPSIANNE, VAIKKA HEITÄ RAKASTATTEKIN, KOSKA MINIÄT KÄYTTÄVÄT TEITÄ HYVÄKSI.

Vierailija
31/48 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pitäisi osata lukea sekavan sopertelusi rivien välistä? Kyllä se on sinun omalla vastuullasi kirjoittaa selkeästi ja ymmärrettävästi.

SINÄ sanoit hoitaneesi lapsenlapsiasi YÖTÄ PÄIVÄÄ SEITSEMÄN VUOTTA. Siis putkeen, koko ajan. Joka päivä.

Nyt se sitten olikin klo 8-20.

Ja kun vähän kaivelet muistiasi, niin se ei ollutkaan joka jumalan päivä, vaan silloin tällöin seitsemän vuoden aikana.

Oletko ap maajanmuuttaja vai hemmetin huonosti koulutettu, kun tuo sinun kirjallinen ilmaisusi on noin luokatonta?

Etkö näe, että ap on valehtelija? Siksi hän ei saa selkeää lausetta ulos eikä kirjoituksessa ole päätä eikä häntää. Luokatonta tosiaan.

Vierailija
32/48 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko sä vetänyt päiväkännit?

Vierailija
33/48 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei teille kannata kirjoittaa huolia, kun ette kuitenkaan ymmärrä. MUTTA KUITENKIN !!! ANOPIT ÄLÄKÄÄ HOITAKO IKINÄ LAPSENLAPSIANNE, VAIKKA HEITÄ RAKASTATTEKIN, KOSKA MINIÄT KÄYTTÄVÄT TEITÄ HYVÄKSI.

Miten se oli just miniä, se hyväksikäyttäjä, mutta ei poikasi?

Vierailija
34/48 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos sillä anopilla onkin vaan vävy? Silloinko voi hoitaa ilman, että se on hyväksikäyttöä?

Vierailija
35/48 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylettävä tuo ap tämän ketjun perusteella.

Vierailija
36/48 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex-anoppini on minulle kuin toinen äiti edelleen vaikka hunsvottipoikansa kanssa mulla menikin ns. "Kattilat jakoon" lasten ollessa pieniä.

Yhdessä ex-anoppini kanssa yritimme lasteni isää auttaa (ja ohjata hoitoon) ja mummina hän paikkaili isän poissaoloa perheemme arjesta. Korvaamaton apu ja tätä olen kiitellyt.

Vastavuoroisesti teemme mummin lumityöt, kokoamme yhdessä kalusteet ja käymme kaupoilla (asumme lähekkäin). Vaihdoinpa talvirenkaatkin ex-anopilleni kun poikansa lupauksista huolimatta niitä ei tullut vaihtamaan ja talvikin meinasi yllättää. Joulun laitoin mummilassa ja välillä hoidan koirat että ex-anoppini voi käydä miesystävänsä kanssa kylpylässä jne.

Uskon että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Kunnioitan lasteni mummia ja hän minua. Ex-anoppini on myös luokattoman mukavaa seuraa :) (hän lukee palstaa, terkut :D)

Vierailija
37/48 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää, anoppi dearest. Lapseni saat hoitoosi vasta siinä vaiheessa, kun olet maailman viimeinen elossa oleva aikuinen. Sitä ennen on ihan kuka tahansa parempi vaihtoehto kuin sinä. Valitettavasti näin on.

ps. Poikasi toi sinulle joulukukan ihan yksin tänä vuonna, viipyi reissullaan vartin. Se oli ihan hänen valintansa. Hän ei halua tuoda perhettään luoksesi, ei ole lapsille hyvä, että istut ylväänä ja keksit jatkuvasti uutta haukkumista miniästäsi.  Ei muuten ole ollut yhtään ikävä. Toivon sinulle oikein pitkää, kivuliasta ja todella yksinäistä loppuelämää. Olet sen ansainnut!

Vierailija
38/48 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olisi ilmeisesti kannattanut tehdä vähän enemmän TÖITÄ lapsenkasvatuksessa kun poikasi oli pieni eikä mennä helpoimman kautta passaten. Kuulostat passanneen hänet avuttomaksi kun aikuisena sitten teettänyt arjen pyörityksen sinulla.

Miniä tässä ei ole se ongelma vaan äidin ja pojan välinen sairaalloinen, kietoutunut suhde.

Vierailija
39/48 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, olisi ilmeisesti kannattanut tehdä vähän enemmän TÖITÄ lapsenkasvatuksessa kun poikasi oli pieni eikä mennä helpoimman kautta passaten. Kuulostat passanneen hänet avuttomaksi kun aikuisena sitten teettänyt arjen pyörityksen sinulla.

Miniä tässä ei ole se ongelma vaan äidin ja pojan välinen sairaalloinen, kietoutunut suhde.

Ymmärrän jopa miniän mahdollisen ajoittaisen viipymisen sillä tuohon kietoutuneeseen väliin joka yrittää on väistämättä vihollinen ja syyllinen kaikkeen.

Vierailija
40/48 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli lasten äiti oli töissä ja poikasi pyysi, että hoidat vauvaa, mutta tämä oli silti miniän syytä? Koska kävi töissä vai ihan vain koska on kimpassa poikasi kanssa?