Tiesitkö, että Nordean pankkitilin KK-maksu on 2 €/kk, jos et ole kanta- tai avainasiakas?
Tavallisten tilien säästöistä tikittää "negatiivinen" korko, joka on 24 €/vuosi! Tilit siis hupenevat Nordean ahneuteen.
Kommentit (63)
Rovaniemellä on lappu yhden Nordean konttorin ovessa: Emme voi käsitellä täällä rahaa
Nordealla saldon katsominen pankkiautomaatilla maksaa 0,50€. Kiva yllätys viimeisiä senttejään laskevalle.
Vierailija kirjoitti:
Rovaniemellä on lappu yhden Nordean konttorin ovessa: Emme voi käsitellä täällä rahaa
He eivät siis käsitä mitä raha on. :D
Vierailija kirjoitti:
Nordealla saldon katsominen pankkiautomaatilla maksaa 0,50€. Kiva yllätys viimeisiä senttejään laskevalle.
Kannattaisi varmaan ladata mobiilipankki.
Tuostahan tuli kirjeet jo aikapäiviä sitten. Ja tuossa yhteydessä Nordea antoi sulkea tilejä vähän löysemmin kriteerein. Minulla oli esim. luokan yhteinen tili, jota ei enää käytetty 9. luokan jälkeen kun luokka hajosi ja sain sen suljettua ilman todistusta siitä, että minulla on lupa sulkea se. Samaten sain suljettua kuolinpesän tilin, vaikka ei ollut valtakirjoja muilta osakkailta. Näillä tileillä ei ollut rahaa, mutta olisi alkanut nakuttaa tuo 2€/kk jos en olisi saanut suljettua niitä.
Jos on tietotekniikasta ja pankkien järjestelmien vaatimasta tietoturvallisuuden tasosta mitään käryä, niin ymmärtää helposti ettei niiden IT-järjestelmien pyörittäminen ilmaista ole. Sähkönsiirtoyhtiökin laskuttaa perusmaksun vaikket käyttäisi sähköä ollenkaan.
Mä olenkin Premium Banking -asiakas Nordealle.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä noin kannata tehdä, tee niin kuin minä: teet sen noston, jonka haluatkin, pääte ilmoittaa että tilillä ei katetta ja näyttää saldon. Ei maksa mitään.
t. Premium Banking -asiakas
Voiko Nordean tilin sulkea missä Nordean konttorissa tahansa?
Voiko vanhan käyttämättömän tilin sulkea netin kautta vaikkei ole enää mitään pankkitunnuksia Nordeaan?
Asumiskulujen ja vakuutusten jälkeen käytettävissä olevat tulot alle 400 euroa, josta siis vielä ruoka ja mm. puhelimeen kuukaudessa 10 euroa (Telia), vaikka en soittaisikaan ja Danskebankiin vajaat 7 euroa, vaikkei olisi mitään tapahtumia. S-pankkiko ainoa vaihtoehto, entä puhelin kun sitä tarvitsen oikeastaan vain puhelujen vastaanottamiseen ja satunnaisiin puhelinsoittoihin ja tekstiviestien lähettämiseen? Telia (ent. Sonera) on viime vuosina aika reippaasti nostanut kuukausihintaa.
Vierailija kirjoitti:
Mobiilipankki!
Vierailija kirjoitti:
Koetko saavasi tosta palvelusta jotain hyötyä? Muutakin kuin säännöllisiä kahvikutsuja tulla "keskustelemaan" sijoituksistasi so. tyrkytysmyyntiä pankin omiin tuotteisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonkohan se kanta-asiakkuus sitten maksaa? 100€/kk. ;D
Pankkien asiakkuustasoissa on se jippo, että mitä varakkaampi asiakas, sitä vähemmän hän absoluuttisesti maksaa. Köyhälle kaikki on kallista.
Nordean ylin tavistaso eli avainasiakkuus tarkoittaa ilmaisia palveluita...
Toisaalta päästäkseen avainasiakkaaksi, pitää käyttää aika paljon erilaisia palveluita, joista Nordea saa palkkioita joko suoraan tai epäsuorasti. Jos sinulla on vaikkapa ilmainen Nordean luottokortti, niin Nordea saa kuitenkin rahaa kauppiailta, joille maksat ostoksesi luottokortilla.
Minä olen monesti miettinyt, että ollaan vähän huonoja asiakkaita kun meillä on Nordeassa vain asuntolainat ja sijoitukset on muualla. (No nyt tänä vuonna siirrettiin lapsen sijoitukset Nordeaan ja mieskin on avannut sinne sijoitussalkun muualla olevien salkkujen lisäksi.) Mutta meillä on Nordeasta myös luottokortti (+ rinnakkaiskortti) jonka vuosimaksut on yli 100€ ja keskimääräiset ostot luottokortilla on yli 3000€/kk, joten Nordea saa kauppiailta aika hyvät rahat meidän luottokortin käytöstä.
Jos tarvitsee vain ihan peruspalvelut eikä mitään asuntolainoja tai sijoituksia, niin siihen S-Pankki on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Asumiskulujen ja vakuutusten jälkeen käytettävissä olevat tulot alle 400 euroa, josta siis vielä ruoka ja mm. puhelimeen kuukaudessa 10 euroa (Telia), vaikka en soittaisikaan ja Danskebankiin vajaat 7 euroa, vaikkei olisi mitään tapahtumia. S-pankkiko ainoa vaihtoehto, entä puhelin kun sitä tarvitsen oikeastaan vain puhelujen vastaanottamiseen ja satunnaisiin puhelinsoittoihin ja tekstiviestien lähettämiseen? Telia (ent. Sonera) on viime vuosina aika reippaasti nostanut kuukausihintaa.
Moi -liittymä :-)
Vierailija kirjoitti:
Voiko Nordean tilin sulkea missä Nordean konttorissa tahansa?
Voiko vanhan käyttämättömän tilin sulkea netin kautta vaikkei ole enää mitään pankkitunnuksia Nordeaan?
Nordea.fi:ltä löytyy chat, jossa voi tunnistautua myös toisten pankkien tunnuksilla. Sen kautta onnistuu varmasti esim. tilin lopetus.
Siis hetkinen. Jos lapsella on Electron ja hänen käyttötilillään vain muutamia euroja, maksaako saldon tarkistus automaatilla todella? Ei siis tiliote.
Pankki Nordea, äiti avainasiakas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja avain-asiakas ei maksa mitään kuukausi/vuosi maksuja tilin hoidosta. Jännä juttu miten köyhiltä ihmisiltä näitä vaaditaan, mutta rikkailta ei, vaikka eikö sen pitäisi olla juuri toisin päin ?
Pankit eivät taas ajattele köyhiä, ja heille on tärkeämpää tehdä heistä entistäkin köyhempiä.
Pankki on liiketoimintayksikkö, ei mikään hyväntekeväisyyslaitos. Kun järjenjuoksu on tolla tasolla niin ei ihmekään, että olet köyhä.
Itse olen nykyään avain asiakas. Ihmetytti vain sen saadessani että ennen köyhänä opiskelijana minulta veloitettiin 5e/kk, alle 600e tuloista. Ja nyt varakkaana ei pennin latia. Tämä onkin se ongelman ydin. Ne joilla on otettu velkaa tai omaisuutta ei siitä veloiteta, vaan nämä palvelumaksut joutuvat maksamaan köyhät, eli opiskelijat ja vanhukset pienistä tuloistaan. Heille tuo 110e/vuosi tuntuu paljon enemmän kuin näin varakkaana.
Luulisi että rikkailta veloitetaan enemmän koska heillä on enemmän omaisuuttakin mistä pitää huolehtia ja mikä vaatii enemmän palveluita ja aikaa henkilöstöltä. Mutta tämä on juuri päinvastoin, että rikkailta ei veloiteta pennin latia mistään palvelusta, ja köyhät maksavat jokaisesta laskustakin ylimääräistä jonka maksavat.
Tämä on lyhykäisyydessään se nyky-yhteiskynnan suuri ongelma, jossa ei tasa-arvosta ole tietoakaan. Ja köyhät laitetaan maksamaan rikkaiden omaisuuden hoito palvelut. Ei se pankki tienaa siitä pennin latia että pitää omaisuuttani tileillään, vaikka se minulle onkin 100% täysin ilmaista, ja uusia palveluita ja varainhoito palveluja yritetään tyrkyttää puoli väkisin. Luulisi että noiden palvelujen tyrkyttäjät ei sitä ilmaiseksi tee, ja se maksatetaan köyhien kuukausi maksuilla joita ei varallisilta peritä lainkaan.
Jos on huono asiakas, niin miksi pankki palvelisi ilmaiseksi? Ei se pankin pitäminen mitään hyväntekeväisyyttä ole...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja avain-asiakas ei maksa mitään kuukausi/vuosi maksuja tilin hoidosta. Jännä juttu miten köyhiltä ihmisiltä näitä vaaditaan, mutta rikkailta ei, vaikka eikö sen pitäisi olla juuri toisin päin ?
Pankit eivät taas ajattele köyhiä, ja heille on tärkeämpää tehdä heistä entistäkin köyhempiä.
Pankki on liiketoimintayksikkö, ei mikään hyväntekeväisyyslaitos. Kun järjenjuoksu on tolla tasolla niin ei ihmekään, että olet köyhä.
Itse olen nykyään avain asiakas. Ihmetytti vain sen saadessani että ennen köyhänä opiskelijana minulta veloitettiin 5e/kk, alle 600e tuloista. Ja nyt varakkaana ei pennin latia. Tämä onkin se ongelman ydin. Ne joilla on otettu velkaa tai omaisuutta ei siitä veloiteta, vaan nämä palvelumaksut joutuvat maksamaan köyhät, eli opiskelijat ja vanhukset pienistä tuloistaan. Heille tuo 110e/vuosi tuntuu paljon enemmän kuin näin varakkaana.
Luulisi että rikkailta veloitetaan enemmän koska heillä on enemmän omaisuuttakin mistä pitää huolehtia ja mikä vaatii enemmän palveluita ja aikaa henkilöstöltä. Mutta tämä on juuri päinvastoin, että rikkailta ei veloiteta pennin latia mistään palvelusta, ja köyhät maksavat jokaisesta laskustakin ylimääräistä jonka maksavat.
Tämä on lyhykäisyydessään se nyky-yhteiskynnan suuri ongelma, jossa ei tasa-arvosta ole tietoakaan. Ja köyhät laitetaan maksamaan rikkaiden omaisuuden hoito palvelut. Ei se pankki tienaa siitä pennin latia että pitää omaisuuttani tileillään, vaikka se minulle onkin 100% täysin ilmaista, ja uusia palveluita ja varainhoito palveluja yritetään tyrkyttää puoli väkisin. Luulisi että noiden palvelujen tyrkyttäjät ei sitä ilmaiseksi tee, ja se maksatetaan köyhien kuukausi maksuilla joita ei varallisilta peritä lainkaan.
Totta kai se on halvempaa, jos lainat ja säästöt ovat pankissa. Pankkihan hyötyy siitä.
Kyllähän nyt jokaisen tämä pitäisi ymmärtää.
Saathan sinä vessapaperiakin halvemmalla, jos ostat paljon kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koetko saavasi tosta palvelusta jotain hyötyä? Muutakin kuin säännöllisiä kahvikutsuja tulla "keskustelemaan" sijoituksistasi so. tyrkytysmyyntiä pankin omiin tuotteisiin?
No en saa itseasiassa onneksi noita kahvikutsuja. Siitä on eniten hyötyä parempihintaisena palveluna. Lisäksi aiempi pankkineuvojani ei osannut mitään, olin jo aikeissa vaihtaa hänet jokatapauksessa, kun tyyppi vaihtuikin, koska olen Premium-asiakas. Ihkaensimmäinen oma pankkineuvojani oli tosin pätevä tyyppi, joten ehkei sekään korreloi asiakkuustason kanssa.
Eli enpä oikeastaan koe, on vastaus. Koitan toki neuvotella marginaalit aina mahdollisimman alas ym. koska mulla onnaina vakuudet lainoihin, mutta se olisi varmaan mahdollista ilman Nordean minulle antamaa "nimikettäkin".
Mutta palvelumaksut ovat suolaiset. Jos esim. verkkopankkitunnukset lukkiutuvat, avaus maksaa 5 €.