Jos luonto haluaa että vauvoista pidetään huolta, miksi ne ovat niin rumia?
Kommentit (30)
Ap taitaa olla ikänsä lapseton, koska vauvathan ovat suloisia. Se on niiden koko pointti. Aivan kuten eläinten poikasetkin. Juuri vauvojen suloisuuden takia ihmiset hankkiutuvat raskaaksi, sen yhden vauvavuoden saadakseen. Sen jälkeen sitten katuvat lasten hankkimista.
Kaikki vauvat ovat erittäin rumia.
Kysy vanhemmiltasi. Tai älä kysykään. Heitä saattaisi ällöttää muistella rumaa lastaan.
Tämä on asia, jota lapseton ei vaan tiedä :)
Mietin tätä myös ennen esikoisen syntymää. Muiden vauvat oli punakylkirastas räätäleitä, ja ajattelin, että vanhemmat kehuvat niitä vain, koska niiden oli pakko.
Mutta kun esikoinen syntyi, hän oli erilainen kuin kaikki maailman vauvat. Kaunis. Täydellinen. Ei punakka rääpäle, eikä kaunis vain siksi, että piti niin sanoa, vaan oikeasti ja aidosti ihmeellinen ja rakas. Nyt jo aikuinen mies, ja komea kuin mikä edelleen.
En uskoisi tuota, jos en olisi kokenut itse. Kyllä hoivaan on suunniteltu erinomaiset mekanismit ihmisaivoihin.
Minun mielestäni aika monenkin eläimen poikaset ovat rumia vastasyntyneenä, kun niillä ei ole vielä turkkia. Suloisia ne ovat yleensä vasta parin-kolmen viikon kuluttua.
ihmisvauvat näyttävät alieneilta. jopa hiiren poikasetkin näyttää paremman näköisiltä, vaikka jyrsijöitä pitetään saastaisina.
Vierailija kirjoitti:
Mietin tätä myös ennen esikoisen syntymää. Muiden vauvat oli punakylkirastas räätäleitä, ja ajattelin, että vanhemmat kehuvat niitä vain, koska niiden oli pakko.
Mutta kun esikoinen syntyi, hän oli erilainen kuin kaikki maailman vauvat. Kaunis. Täydellinen. Ei punakka rääpäle, eikä kaunis vain siksi, että piti niin sanoa, vaan oikeasti ja aidosti ihmeellinen ja rakas. Nyt jo aikuinen mies, ja komea kuin mikä edelleen.
En uskoisi tuota, jos en olisi kokenut itse. Kyllä hoivaan on suunniteltu erinomaiset mekanismit ihmisaivoihin.
Punakylkirastas räätäleitä? Mitä ihmettä? Eikä oma vauva näytä yhtään sen erilaisemmalta kuin muutkaan vauvat.
Samaa mieltä. Karvattomia, naama kurtussa, pullottavat silmät, vastenmielisesti sätkiviä. Ja niiden tapa nipistää kipeästi sormillaan mistä vain kiinni saavat. Pisteenä iin päälle rääkyvä ääni.
Olen aina ollut sitä mieltä, että vauvojen ihastelu on teeskentelyä. Eivät vauvat toki mitään olemukselleen voi ja pakkohan niitä on hoitaa. Mutta ei kai tarvitse valehdella että ne on kauniita.
Suunnilleen nelivuotiaana alkaa näkyä, tuleeko ihmisestä kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punakylkirastas räätäleitä? Mitä ihmettä? Eikä oma vauva näytä yhtään sen erilaisemmalta kuin muutkaan vauvat.
Oho. Piti kirjoittaa punakoita rääpäleitä.
Eihän niitä vauvoja niin tarkasti tule katsottua jos on joku hätätilanne ja näkee pienen käärön siellä. Esim. etkö auttaisi jos pystyisit?
http://dujye7n3e5wjl.cloudfront.net/photographs/1080-tall/time-100-infl…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho. Piti kirjoittaa punakoita rääpäleitä.
Hauska toi ennakoiva teksti😂
No on kyllä totta että kaikki vauvat eivät ole kauniita. Sekin riippuu geeneistä.
Vierailija kirjoitti:
Eivät kaikki vauvat ole rumia.
Eivät todellakaan. Omani ovat olleet maailman suloisimmat olennot ja ovat edelleen.
Ei ole mitään niin hellyttävää ja hurmaavaa kuin oma punakka rääpäle, kurttunaama minisormi.
Ihania olentoja. Muiden vauvat ovat samanlaisia, mutta eivät niinkään herätä valtavaa positiivisten tunteiden myrskyä. Kaksi kertaa sain tämän kokea ja hellin mielessäni muistoja vauvojeni ylpeänä emona.
Kaikille empiville voisin sanoa, että kyllä luonto hoitaa meistä ihan tavallisista ihmisistä aivan kelpo vanhempia. Lapset tekivät minusta onnellisen ihmisen.
Luin jostain, että vauvat näyttävät pari ensimmäistä vuotta isiltään, jotta isä pysyy "pesässä".
Mä oon miettinyt pienestä pitäen samaa, kun joskus 5v näki jonkun vauvan ja kaikki oli, että "oikun se on söpö" ei muuten ole! 4-viikkonen kissanpentu on söpö., Muutenkin ihmislapsi on ehkä avuttomin eläin tällä pallolla.
Koska aikuiset ihmisetkin on rumia. Esim. lihava keski-ikäinen alaston mies vs. pandakarhu.
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan vanhempien mielestä oma vauva ei ole ruma.