Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aina loukkannutaan kun joku sanoo että kiusatun tulisi opetella pitämään puoliaan?

Vierailija
03.01.2018 |

Onko se niin vaikeaa käsittää, että jos ei kykene puolustamaan itseään, on loppuiäkseen tuomittu tallattavaksi, koska tämä maailma ei ole mikään naiivin idealistin tasa-arvoinen utopiakupla!

Eikä se tilanne mihinkään muutu aikuisiällä. Aikuiset osaavat vaan lapsia paremmin laskelmoida kuinka hyötyä sinusta samalla pilaten elämäsi.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama syy, miksi köyhille pitää uskotella, että he eivät voi omalle tilanteelleen mitään. Köyhät on pidettävä köyhinä, jotta he äänestäisivät tulevaisuudessakin vasemmistoa.

Samalla tavalla kiusatut pidetään ikuisesti uhreina, jotta he äänestäisivät vasemmistoa, joka teeskentelee olevansa uhrien puolella.

Vierailija
2/30 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivalta kuulostavia valheita preferoidaan aina epämukaviin totuuksiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten 4-vuotias voi opetella pitämään puoliaan vanhemmilta kiusaajilta? Jos minua ei olisi kiusattu päiväkodista asti, olisin varmasti jossain vaiheessa oppinut pitämään puoliani. Jo ala-asteella huomasin, ettei mikään auta: ei opettajille kertominen, ei vastaan sanominen, ei välittämättä oleminen. Että haistapa, ap, paska.

Vierailija
4/30 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se niin vaikeaa käsittää, että jos ei kykene puolustamaan itseään, on loppuiäkseen tuomittu tallattavaksi, koska tämä maailma ei ole mikään naiivin idealistin tasa-arvoinen utopiakupla!

Eikä se tilanne mihinkään muutu aikuisiällä. Aikuiset osaavat vaan lapsia paremmin laskelmoida kuinka hyötyä sinusta samalla pilaten elämäsi.

Kerro mulle miten sä puolustaudut kiusaamista (=väkivaltaa) vastaan? Ex-mieheni kaksi muuta naista otti minua isompi kokoisina matsiakin hänen kanssaan, mutta itse en näin pienikokoisena uskaltanut. Selitin, analysoin ja argumentoin kantaani tiukastikin mutta mitä voi sen jälkeen kun toinen "on päättänyt voittaa" keinoja kaihtamatta? Katsoa kumpi kuolee ensin niinkö? Tiedätkö että kaikki kiusaaminen ei ole vain suunsoittoa vaan kunnon uhkaa tai muutakin haittaa? Mitä sun mielestä silloin pitäisi tehdä?

Vierailija
5/30 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmillaan kehotus puolustautua on paksuinta bullshittiä. Monta yhtä vastaan ja kiusaajia suoraan tai välillisesti tukeva koneisto.

Vierailija
6/30 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten 4-vuotias voi opetella pitämään puoliaan vanhemmilta kiusaajilta? Jos minua ei olisi kiusattu päiväkodista asti, olisin varmasti jossain vaiheessa oppinut pitämään puoliani. Jo ala-asteella huomasin, ettei mikään auta: ei opettajille kertominen, ei vastaan sanominen, ei välittämättä oleminen. Että haistapa, ap, paska.

Tämä. Ja mä olen aikuisena huomannut myös että yksin jäät, ei kuulu kellekään eikä ketään kiinnosta.

Vierailija
7/30 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin koulukiusattu vaikka puolustin itseäni. Jotenkin se että uskalsin olla erilainen oli sekin asia mikä ärsytti. Mutta ei minuun koskettu. Kunhan härnättiin pelkurimaisesti ja yleensä porukalla. Joten en ymmärrä aloitusta.

Vierailija
8/30 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska te puhutte kamelinkakkaa "hyvät hyvin ilkeät ihmiset!"

Teette tyhmiä tarinoita täällä varastamisella. Osaatte nähdä syömällä eteenpäin ette ole lähellekkään niin vahvoja mitä näytitte!

Vierailija
9/30 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helppo pitää puoliaan, jos on olemassa tukipilareita todistamassa, että kiusaajat ovat väärässä. Mutta jos niitä ei ole? Ei vanhempien vakuuttelu siitä, että lapsi on hyvä ja kiusaaminen on väärin, olen lapsen maailmassa mikään totuus. Jos sinunkin työpaikallasi työkaverit haukkuisivat sinua, sanoisivat, että heitä hävettää olla samassa työpaikassa kanssasi, et osaa mitään, vaatteesi haisevat pahalta ja pomokaan ei puuttuisi asiaan, uskoisitko heidän kaikkien olevan väärässä? Kuinka pitkään uskoisit heidän kaikkien olevan väärässä? Työpaikan pihalla tulisi ilkeilemään vielä joku naapurifirmankin työntekijä kuultuaan, miten surkea tapaus olet.

Vierailija
10/30 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on monesti neuvonut lapsiamme, että jos se haukkuminen yms. ei ota loppuakseen, niin sitten pitää vetää turpiin. Jo hiljenee.

Häntä oli kiusattu ala-asteella siihen saakka kunnes hermo meni ja veti jotain nälvijää turpiin. Ei tullut seuraamuksia kuin se, että saipa olla sen jälkeen rauhassa.

Vaikka voihan ne tilanteet mennä pahemmiksikin. Porukalla tullaan päälle paljon herkemmin ja kaikki tietty kuvataan.

Mä vaan toivon, ettei lapsia alettais kiusaamaan, eikä ne ainakaan puolustaisi itseään nyrkein - koskaan. Itseään pitäisi osata puolustaa verbaalisesti tai välinpitämättömyydellä.

Tiedän, että aika yli-ihminen saa olla, jos ei haukkuminen joskus sattuisi. Mutta kun kaikki ei ole verbaalisesti nokkelia. Esim meidän esikoinen ja sitten taas kuopus osaa viiltävä kielestään, ehkä toisinaan liikaakin... ettei käänny itseään vastaan jo.

Vierailija
11/30 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina siihen ei yksin kykene.

Vierailija
12/30 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo "kiusatun tulisi opetella pitämään puoliaan" vain kääntää koko tilanteen niin, että kiusattu on muka jotenkin itse vastuussa siitä, että häntä kiusataan eikä hän saa tilannetta omin avuin, ilman ulkopuolista apua loppumaan. Todellisuudessa vika on kiusaajissa, joiden toiminta on yksiselitteisesti väärin. Mikään ei oikeuta kiusaamista, ei hiekkalaatikkoiässä, ei peruskoulussa, ei työpaikalla, eikä parisuhteessa.

Ja sitten kaikkien kiusaajien alapeukutuksia odottelemaan. 

Vierailija
13/30 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo puolustaudu siinä kun viisi ääliötä käy päälle.

Vierailija
14/30 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on monesti neuvonut lapsiamme, että jos se haukkuminen yms. ei ota loppuakseen, niin sitten pitää vetää turpiin. Jo hiljenee.

Häntä oli kiusattu ala-asteella siihen saakka kunnes hermo meni ja veti jotain nälvijää turpiin. Ei tullut seuraamuksia kuin se, että saipa olla sen jälkeen rauhassa.

Vaikka voihan ne tilanteet mennä pahemmiksikin. Porukalla tullaan päälle paljon herkemmin ja kaikki tietty kuvataan.

Mä vaan toivon, ettei lapsia alettais kiusaamaan, eikä ne ainakaan puolustaisi itseään nyrkein - koskaan. Itseään pitäisi osata puolustaa verbaalisesti tai välinpitämättömyydellä.

Tiedän, että aika yli-ihminen saa olla, jos ei haukkuminen joskus sattuisi. Mutta kun kaikki ei ole verbaalisesti nokkelia. Esim meidän esikoinen ja sitten taas kuopus osaa viiltävä kielestään, ehkä toisinaan liikaakin... ettei käänny itseään vastaan jo.

Mä olin ulkoisesti välinpitämätön. Ei auttanut. Kiusattiin silti. Ja kyllä se kiusaaminen sattui, ihan yhtä paljon kuin jos olis huutanu niille vastaan tai antanut turpiin. On aika naiivia kuvitella, että se ainainen "älä välitä ja ole kuin et kuulis mitään" neuvo toimis oikeassa elämässä. Kiusaajalle ei ole mikään ongelma huudella tai nauraa kiusatulle ohi mennessään, kyllä se tietää että se sattuu kiusattuun vaikka tämä ei sitä päällepäin näyttäis. Ei lapset tai nuoret ole tyhmiä. Eikä se verbaalinenkaan puolustaminen auta, siitähän ne vasta innostuukin. Nykyään vielä kuvaavat ja tekevät kaikenlaisia kivoja videoita. Että puolustaudu siinä sitten verbaalisesti ja ole kohta youtubessa kivasti editoituna klippinä. Kaiken kansan naurettavana.

Vierailija
15/30 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajat ovat ns. järjestäytyneitä. Ryhmässä on voimaa.

Vierailija
16/30 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaajat ovat ns. järjestäytyneitä. Ryhmässä on voimaa.

Koulukiusaajajengit tulisi kieltää lailla.

Vierailija
17/30 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poikaa kiusataan ala-asteella "näkymättömästi" eli opettajien katsellessa sormien läpi. Hän tällä hetkellä treenaa rajusti lihasta kroppaansa ja tiedän että ennen yläastetta pääkiusaaja saattaa saada nenän aika rajusti kipeäksi. Katson sormien läpi minäkin.

Vierailija
18/30 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap:n kanssa samaa mieltä, ikävä kyllä. Kaikkia puolustautuminen ei auta, mutta joitakin auttaa.

Oman poikani pärjäämisen seuraaminen poikien maailmassa on ollut järkyttävää, ja olen todellakin oppinut, että 1. joskus auttaa kunnon tappelu, 2. joskus auttaa fyysisen voiman kehittäminen ja osoittaminen, 3. joskus auttaa oman käyttäytymisen tarkkaileminen ja muuttaminen, 4. usein auttaa huumorintajun kehittäminen, 5. joskus auttaa oikeaan kaveriporukkaan suuntautuminen ja 6. joskus ei auta mikään.

Vierailija
19/30 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen ajattelu paljastaa kiusaamisen oikeutuksen. Näiden mielestä on oikein 'polkea toisia jalkoihinsa'. Heille sellainen maailma, jossa ei ole tarvetta kiusata ketään, on täysin utopistinen, koska mitä hauskaa sellaisessa maailmassa olisi? Kaikki mielenkiintoinen, kiihottava ja hauska kielletään, kuten esimerkiksi toisten kiusaaminen ja rääkkääminen. 

Jos lapsi on esimerkiksi kiltti introvertti, jota ei muut ihmiset kiinnosta niin paljon, että heitä pitäisi oikein alkaa kiusaamaan, hänen täytyy muuttua. Sellainen ei yksinkertaisesti saa olla. Pitää liittyä kiusaajien joukkoon, sillä muuten joutuu itse kiusatuksi, ja se on silloin ihan oma vika. Muutu hyeenaksi. Sellaiseksi joukolla raatelijaksi. Yhdessä ne voivat tappaa vaikka leijonan, mahtavaa, upeaa tosi hienoa, yksin ne ei pärjää alkuukaan, vaan piiloutuvat mieluiten pusikkoon.

Vierailija
20/30 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sama kun sanoisi "raiskatun tulisi opetella pitämään puoliaan".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan