Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa on yli 30000 kokoaikaista työpaikkaa avoinna

Vierailija
03.01.2018 |

Miksi 200000 ahkerasta työttömästä ei löydy näille täyttäjiä? Niin miksi? Teidän logiikallahan näiden pitäisi täyttyä sormia napsauttamalla.

Katsotaan mitä selityksiä nyt keksitään. Joo tiedän, että myös työssä olevat hakevat näitä, mutta jos yksi lähtee, niin yksi paikka vapautuu. Älkää käyttäkö tätä oljenkortta, ei mene läpi.

https://tilastokeskus.fi/til/atp/2017/03/atp_2017_03_2017-11-17_tie_001…

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olen miettinyt itsekin. Tuntuu että ihmiset valittaa vain että näin monta työpaikkaa ja näin paljon työttömiä. Täyttäkää ensin ne entiset ja katsotaan sitten

Vierailija
2/55 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne on piilossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen miettinyt itsekin. Tuntuu että ihmiset valittaa vain että näin monta työpaikkaa ja näin paljon työttömiä. Täyttäkää ensin ne entiset ja katsotaan sitten

Eli pistetään työtön kirvesmies täyttämään hammaslääkärin vapaa työpaikka.

Jos nyt kuitenkin ihan ensin opetellaan ajattelemaan ja katsotaan sitten keskusteluun osallistumista.

Vierailija
4/55 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajat pitävät hakemuksia monta kuukautta pöytälaatikossaan, ennen kuin täyttävät paikan. 

Vierailija
5/55 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on ns. kohtaanto-ongelma. Vaikka kuinka monta it-asiantuntijan paikkaa olisi auki, niin se ei työtöntä kirvesmiestä tai käsitetaiteilijaa auta yhtään.  Haetaan siis se it-henkilö Intiasta - vasemmiston ja ay-liikkeen suureksi kauhuksi.

Vierailija
6/55 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan hakija ei välttämättä kelpaa työnantajille.

Tuossa aika lähelläkin yksi duuni jota olen hakenut, mutta yhä edelleen vain ilmoitetaan auki olevaksi. Toinen samanlainen ilmoitteli itsestään puoisen vuotta, sitten tekijä löytyi.

Yhtä duunia hain kahteen otteeseen, ensimmäisellä kerralla pistivät uudelleen auki, toisella sentään kutsuivat haastatteluun. En paikkaa saanut, mutta ei siitä näköjään enää ilmoitella.

Muuten mitä olen seurannut niin kyllä niihin, joita olen hakenut, kai joku tekijä löytyy, kun eivät jatkuvasti ole haussa. 

Vierailija
7/55 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt kuitenkin ihan ensin opetellaan ajattelemaan ja katsotaan sitten keskusteluun osallistumista.

Niin tai töyten ne hammaslääkärin paikat ensin ja katsotaan miten 30000 uutta veronmaksajaa pkristävät taloutta ja tuovat uusia työpakkkkoja?

Vierailija
8/55 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o, täälläkin ollut oikojahammaslääkärin paikka auki jo toista vuotta! Ihme ettei kukaan työtön hae siihen...

Vierailija
9/55 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä täytetään koko ajan. Opiskelija tai työn vaihtaja on yleensä vahvemmassa asemassa kuin työtön.

Te-keskusksen avoimista paikoista moni on auki monen vuokrafirman kautta.

Suuri osa on provisiopalkkaista puhelinmyyntiä ja nollatuntisopimuspaikkoja joihin otetaan vara- vara duunareita istuskelemaan kotona soittoa odottaen.

Vierailija
10/55 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on ns. kohtaanto-ongelma. Vaikka kuinka monta it-asiantuntijan paikkaa olisi auki, niin se ei työtöntä kirvesmiestä tai käsitetaiteilijaa auta yhtään.  Haetaan siis se it-henkilö Intiasta - vasemmiston ja ay-liikkeen suureksi kauhuksi.

Eipä se auta it-asiantuntijaakaan, jos on asiantuntemus eri teknologioista kuin mitä haettavaan tehtävään halutaan.  Oppiihan sitä uutta joo, mutta työnantajat näköjään haluavat valmista osaajaa. Kummasti ne paikat silti jossakin vaiheessa täyttyy. Ehkä niihin siirtyy joku kilpailevasta firmasta, joka vuorostaan joutuu pistämään paikan hakuun. Ainakin pankkiryhmien välillä kuulemma vaihdetaan SAS-osaajia tällä tavoin.

Vierailija
11/55 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne koko aikaa ole samat 30 000 paikkaa auki. Kun yksi paikka täytetään, toinen aukeaa -yleensä siksi että joku jo töissä oleva sai sen ensimmäisenä auki olevan paikan.

Iso osa töistä alkaa olla sellaisia että monilla ihmisillä ei ole minkäänlaisia edellytyksiä oppia niitä töitä tekemään. Katsos kun puolet porukasta on keskimääräistä tyhmempiä, pelkästään kauppojen kassajärjestelmät ovat sellaisia että esim. pahasti lukihäiriöinen anoppini ei oppisi koskaan niitä hallitsemaan. Sellainen erittäin perustason suoritava työ jota tyhmät ja vaivaiset ennen saattoi tehdä on joko hävinnyt tai sitten sillä ei elä.

Ja ei, en ole itse työtön.

Vierailija
12/55 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurimmat sektorit ovat:

-Teollisuus, Kaivostoiminta, Muu teollinen toiminta

-Kauppa, Kuljetus ja varastointi, Majoitus- ja ravitsemistoiminta

-Ammatillinen, tieteellinen ja tekninen toiminta, Hallinto- ja tukipalvelutoiminta

Neljäntenä tulee  sitten: Julkinen hallinto, Koulutus, Terveys- ja sosiaalipalvelut

Vierailija
13/55 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voi hakea luokanopettajaksi, hammaslääkäriksi, kirvesmieheksi, kielenkääntäjäksi, sairaanhoitajaksi, maanmittauslaitoksen insinööriksi, teollisuusyrityksen toimistusjohtajaksi, tullilaborantiksi, rekkakuskiksi, kokiksi, puheterapeutiksi, koodaajaksi tai papiksi. Ai miksen voi, vaikka nuo tehtävät olisivat avoinna? No kun ei ole koulutusta!

Minä olen yliopistosta valmistunut nainen, jolla on liian paljon työkokemusta ja koulutusta esimerkiksi siivous-/tarjoilu-/hampurilaisravintolatöihin. Kyllä, olen hakenut. Useimmista en ole saanut edes kutsua haastatteluun ja niistä kahdesta, joista sain, sanottiin suoraan, että ymmärrät varmaan, kun ei oteta 35-vuotiasta maisteria siivoamaan laivaa tai edes Postin kiireapulaiseksi. No en ymmärrä!

Koulutus ja vapaana oleva työ ei kohtaa aika monella. Ymmärrän, ettei ilman koulutusta voida palkata sairaanhoitajaksi tai kielenkääntäjäksi, mutta etten sitten kelpaa edes tarjoilijaksi tai siivoojaksi - sitä en ymmärrä.

Vierailija
14/55 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinusta noista kaikki hämärät puhelinmyyntihommat pois. Harvat niistä on sopivia ihmiselle, jolla on tarkoitus elättää itsensä työllä.

T.Opiskeluaikana näitä töitä tehnyt

Vierailija
15/55 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedäthän, että tilastokeskus ei tee eroa "työpaikan" ja työpaikan välillä?

Eli siellä on puhelinmyyntiä, 0-40h/vk myyjät (lasketaan kokoaikaisiksi), pölyimurikauppiaat sulassa sovussa niiden oikeiden työpaikkojen seassa, joista niistäkin suurin osa on vuokrafirmojen ilmoituksia. Ne taas pitävät tiettyjä hakuja kuukausiakin auki vain mainostuksen vuoksi.

Todennäköisesti noista 30 000 on vain 20 000 ihan varteenotettavia ilmoituksia. Jos edes sitäkään.

Älä huoli. Olen töissä. Vielä.

Vierailija
16/55 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne koko aikaa ole samat 30 000 paikkaa auki. Kun yksi paikka täytetään, toinen aukeaa -yleensä siksi että joku jo töissä oleva sai sen ensimmäisenä auki olevan paikan.

Iso osa töistä alkaa olla sellaisia että monilla ihmisillä ei ole minkäänlaisia edellytyksiä oppia niitä töitä tekemään. Katsos kun puolet porukasta on keskimääräistä tyhmempiä, pelkästään kauppojen kassajärjestelmät ovat sellaisia että esim. pahasti lukihäiriöinen anoppini ei oppisi koskaan niitä hallitsemaan. Sellainen erittäin perustason suoritava työ jota tyhmät ja vaivaiset ennen saattoi tehdä on joko hävinnyt tai sitten sillä ei elä.

Ja ei, en ole itse työtön.

No fiksumpihan nämä on sitten työttömänä pitää. Halvemmaksi se tulee kuin tehdä jotain tuottamatonta suorittavaa työtä. Onko Suomessa vielä paljonkin tällaisia ihmisiä töissä? Jos on, niin työttömyysastetta pitää nostaa tai perustaa halpatyövoimamarkkinat.

Vierailija
17/55 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä voi olla esim. julkisen sektorin paikkoja, jotka muodon vuoksi laitetaan hakuun, mutta joihin on käytännössä jo valittu työntekijä.

Vierailija
18/55 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko sä ap että noi paikat on jotenkin staattisesti auki, jatkuvasti samat?

Katsos kun se työpaikka on avoinna vaikka kolme viikkoa, jonka aikana siihen haetaan. Sitten se työpaikka sulkeutuu ja siihen valitaan vaikkapa seuraavan kahden-kolmen viikon kuluttua joku. Ehkä sen jonkun työpaikka sitten vuorostaan avautuu hakuun ja on taas avoinna sen muutaman viikon. Ehkä se ei koskaan avaudu, mutta johonkin toiseen firmaan tulee haettaavksi paikka.

Meinaatko todella, että kokopäiväisiä paikkoja, joista maksetaan TES;n mukainen palkka jäisi jotenkin kovinkin paljon täyttämättä? Kun noihin paikkoihin on yleensä se 100 hakijaa ja vain yksi sen paikan saa.

Läääkärin pestejä on toki vapaana, mutta se ei varmaan työttömiä aktivoimalla parane. Lääkäreitä ei sankoin joukoin taida olla työttömänä,

Vierailija
19/55 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi 200000 ahkerasta työttömästä ei löydy näille täyttäjiä? Niin miksi? Teidän logiikallahan näiden pitäisi täyttyä sormia napsauttamalla.

Anteeksi mitä, siis miten niin meidän logiikalla?

Kyllähän niistä paikoista suurin osa täyttyy. Poimi sieltä satunnaisesti vaikkapa 50 paikkaa, ja katso, kuinka pitkään ovat täyttymättä, ja hämmästy.

Mutta en minä sitä usko, että enimmissä täyttäjänä olisi joku työtön.  Minun logiikkani mukaan myös työnantajalla on sanomista siihen, kenet paikkaan ottaa. Eli ei sitä voi työtön noin vain mennä täyttämään vaikka haluaisikin.

Vierailija
20/55 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus-joukot käyvät todella epätoivoisiksi. Se on myöhäistä nyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän