Suomen ekassa sukupuolineutraalissa uimahallissa on vain yhteissaunat
Mikä kaupungeista ehtii ensin? Porissa asiaa jo harkitaan :)
Se on ikävää. Minä en tykkää yhteissaunoa.
Kommentit (33)
Eiks Tallinnassa ole kylpylä jossa on yhteinen pesutila?
Meriton Spaassa on ainakin höyrysauna jossa on aina alastomia miehiä ja naisia. Ilman uikkareita siis. Joskus oon kattellut että joku masturboisi mutta voi olla uhan harhaakin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan järkyttävää. Ecerölinen kokoustiloissa yhteiset WC:t naisille ja miehille aja sekin oli todella epämiellyttävää.
Nyt tuntuu, että me ihan tavalliset naiset ja miehet kyllä joudutaan kärsimään tästä sukupuolineutraalisuus-hössötyksestä.
Pitäisköhän tehdä kansalaisuusaloute, että naisten ja miesten saunat ja sosiaalitilat on säilytettävä.
Tuota en ole koskaan ymmärtänyt, että miksi miehille ja naisille pitäisi olla eri vessat. Pisuaaritkin voi tarvittaessa laittaa niin että on näköestettä enemmän, jos ahdistaa (eipä tuo kyllä näy festareilla/muissa yleisötilaisuuksia miehiä ahdistavan lainkaan).
Olen nytkin käynyt siinä vessassa mikä on vapaana ollut. Jos naisten vessaan on vartin jono, niin olen mennyt miestenvessaan.
Menin Tanskassa sukupuolineutraaliin saunaan biginit päällä ja mulle kyllä tirskuttiin ja silmiä pyöriteltiin. Se siitä.
Mauno 150 kg
Vierailija kirjoitti:
Eikö uimahallissa nykyään pitäisi olla kolmet pesutilat? Naisille, miehille ja muunsukupuolisille? Kaikki tietysti yhtä isot!
Ehdotuksesi syrjii muunsukupuolisia. Saunoja tarvitaan satoja, koska sukupuolten kirjo on suunnaton. Joka ikinen sukupuolen ilmenemistapa on otettava tasavertaisesti huomioon.
Keski-Euroopan kylpylöissä (ainakin mitä olen itse käynyt Saksassa ja Alankomaissa) ollut jo iät ja ajat unisex pukkarit ja saunat...ja uimapukua ei saa pitää.
Jos suomeen tulisi sukupuolineutraalit saunat ja suihkut, missä oltaisiin alasti, niin eipä siellä juuri naisia näkyisi. Pikkupervot, keski-ikäiset miehet istuisivat tuntitolkulla lauteilla siinä toivossa, että pääsisi tissit tai pimperon näkemään. Näinhän on käynyt kylpylöissä, joissa yksi toisensa jälkeen luovutaan yhteissaunoista. Ennen oli, oliko se Katinkullassa, kunnon Saunamaailma, missä ilman uikkareita keikisteltiin. Eihän siitä mitään tullut, kun siitä tuli ihan puhdas tirkistely ja häirintämesta. Sama kehitys tapahtui mm. Lappeenrannan Holiday Club Saimaalla. Entinen uikkarikielto vaihtui uikkaripakkoon.
Miehiä kiinnostaa alastomat naiset. Ja isoa osaa vielä niin paljon, että tällaiset yhteissaunat ovat tuhoon tuomittu idea. Saatikka nykyään, kun täällä on iso läjä uudenlaisia miehiä, jotka eivät osaa eivätkä halua himojaan kontrolloida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan järkyttävää. Ecerölinen kokoustiloissa yhteiset WC:t naisille ja miehille aja sekin oli todella epämiellyttävää.
Nyt tuntuu, että me ihan tavalliset naiset ja miehet kyllä joudutaan kärsimään tästä sukupuolineutraalisuus-hössötyksestä.
Pitäisköhän tehdä kansalaisuusaloute, että naisten ja miesten saunat ja sosiaalitilat on säilytettävä.Tuota en ole koskaan ymmärtänyt, että miksi miehille ja naisille pitäisi olla eri vessat. Pisuaaritkin voi tarvittaessa laittaa niin että on näköestettä enemmän, jos ahdistaa (eipä tuo kyllä näy festareilla/muissa yleisötilaisuuksia miehiä ahdistavan lainkaan).
Olen nytkin käynyt siinä vessassa mikä on vapaana ollut. Jos naisten vessaan on vartin jono, niin olen mennyt miestenvessaan.
Totean vaan tässä ohimennen, että niillä festareilla ym. näemme vaan ne miehet, joita ei ahdista tai joilla ei ole henkistä tai fyysistä estettä tyhjentää rakkoaan julkisella paikalla. Emme näe niitä, joille se on ongelma, koska se on vaiettu ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisköhän tehdä kansalaisuusaloute, että naisten ja miesten saunat ja sosiaalitilat on säilytettävä.Tuota en ole koskaan ymmärtänyt, että miksi miehille ja naisille pitäisi olla eri vessat. Pisuaaritkin voi tarvittaessa laittaa niin että on näköestettä enemmän, jos ahdistaa (eipä tuo kyllä näy festareilla/muissa yleisötilaisuuksia miehiä ahdistavan lainkaan).
Olen nytkin käynyt siinä vessassa mikä on vapaana ollut. Jos naisten vessaan on vartin jono, niin olen mennyt miestenvessaan.Totean vaan tässä ohimennen, että niillä festareilla ym. näemme vaan ne miehet, joita ei ahdista tai joilla ei ole henkistä tai fyysistä estettä tyhjentää rakkoaan julkisella paikalla. Emme näe niitä, joille se on ongelma, koska se on vaiettu ongelma.
Tai ne miehet käy siellä bajamajoissa pissalla, kuten naisetkin tekee, eli mitään ongelmaa ei siis ole: Ne jotka pystyy ja haluaa, käyttää pisuaaria (tai lähintä puskaa tai puuta) ja ne jotka ei pysty tai halua, käy pöntöllä. Ei tarvitse eri sukupuolille erillisiä vessoja. Ei me naisetkaan vessassa toistemme nähden pissaa.
Uskaltaisiko mun 14v tyttö istua uimahallin saunassa jonkun 53v Tapion vieressä? Enpä usko. Pysytään vaan vanhassa.
Vierailija kirjoitti:
Esim. Rauhaniemen kansankylpylässä Tampereella on yhteissaunat joissa saunotaan uikkareissa. Peseytymistä varten on ovin varustetut kopit. Pukuhuoneet on miehille ja naisille erikseen. Ei siellä kukaan käpälöi, tuijota tai ahdistele- se joka moista yrittäisi saisi löylykauhalla päähän muilta paikalla olijoilta.
Tanskassa LaLandian vesipuistossa pukutilat ja pesutilat oli molemmille sukupuolille erikseen ja saunat allasosaston puolelle yhteiset ja niissä saunottiin uikkareissa.
En nyt ymmärrä mikä parku tästä taas täytyy nostaa? Johan on aikoja sitten todettu että ei niistä uikkareista mitään myrkkyjä haihdu löylyssä eli jatkossa uimahalleissa varmaan sitten saunotaan uikkareissa tai pyyhe ympärillä jos on sekasaunat.
Minä nyt vaan tykkään saunoa ei-sekasaunassa. Kai minulla saa olla makuasioita? Miksei noita saunoja tehdä sen mukaan kuin asiakkaat haluavat? Nykyisin on tärkeämpää, sukupuoliroolit ym. ja unohdetaan miksi sinne saunaan mennään ja millaisesta saunasta maksava asiakas on valmis maksamaan. Kunnan rahoilla varsinkin tehtävät investoinnit kuuluisivat palvella ja miellyttää sen maksajaa. Eli kuntalaisia.
Höpö höpö, Porissa mitään yhteissaunaa harkita. Siellä on uusi uimahalli, ehkä 5 v vanha. Olisiko sinne muka uusi tulossa? Maauimala on kunnossa, ei sinnekään. Voihan näitä juttuja keksiä, mut jotain rajaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö uimahallissa nykyään pitäisi olla kolmet pesutilat? Naisille, miehille ja muunsukupuolisille? Kaikki tietysti yhtä isot!
eiku neljät, täytyy olla myös perhetilat johon ylikäiset lapset(jotka ei pärjää omillaan) menee vanhempansa kanssa
Mitä miehiä tarkoitat? Sukupuolia on kymmeniä