Laiha! Mitä syöt?
Mitä syöt päivisin ja miten liikut? Olen lihonut normaalipainosta 15 kg vuoden aikana enkä tiedä mitä teen väärin, sillä syön suhteellisen vähän.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Ikä myös vaikuttaa. Nuorempana olin aina laiha, enkä miettinyt mitä syön. Söin isoja annoksia, en lihonut.
Nyt 40-vuotiaana on koko isontunut, eikä enää lähekkään pois.
Ikä vaikuttaa siten, että silloin ruokailua pitää järkeistää eikä syödä samoin kuin nuorena ja sitten vinkua kun lihoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikä myös vaikuttaa. Nuorempana olin aina laiha, enkä miettinyt mitä syön. Söin isoja annoksia, en lihonut.
Nyt 40-vuotiaana on koko isontunut, eikä enää lähekkään pois.Ikä vaikuttaa siten, että silloin ruokailua pitää järkeistää eikä syödä samoin kuin nuorena ja sitten vinkua kun lihoo.
Muistaakseni noin 5kg on luettavissa vanhemman iän lihomiseen kun aineenvaihdunta hidastuu. Ei esim 30kg.
syön melkein mitä vaan ruokaa. En juurikaan liiku. En ryyppää (pahemmin)
N32, 163cm / 49kg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt 40-vuotiaana on koko isontunut, eikä enää lähekkään pois.Ikä vaikuttaa siten, että silloin ruokailua pitää järkeistää eikä syödä samoin kuin nuorena ja sitten vinkua kun lihoo.
Muistaakseni noin 5kg on luettavissa vanhemman iän lihomiseen kun aineenvaihdunta hidastuu. Ei esim 30kg.
Kalorien tarpeen vähentyessä jos jatkaa syömistä vanhaan malliin niin lihoaminen jatkuu ja jatkuu aina vaan. Ei elimistö lopeta vararavinnon keräämistä mahamakkaroihin millään muulla tavalla kuin rajoittamalla syömisen vastaamaan kulutusta. Jos ei liiku ja lappaa ruokaa kitaansa kuin urheilijanuorukainen niin kyllä sitä elopainoa vaan kasaantuu. Tarpeeksi kun syöt niin tulee vaikka sata kiloa lisää painoa.
Monella kun tulee ikää lisää niin aineenvaihdunta hidastuu ihan luonnostaan. Samaan aikaan elintavat muuttuu passiivisemmiksi. Harrastetaan vähemmän urheilua muuta liikuntaa. Kuljetaan autolla joka paikkaan. Kalorien tarve vähenee radikaalisti nuoruusvuosiin verrattuna. Silloin pitää muuttaa myös ruokavaliota vastaamaan uutta tilannetta.
Kaikkea paitsi lihaa. Kävelen kaikkialle, mulla on koira enkä omista autoa. Laihana oon pysynyt, ikää 37v.
170cm/57kg
Yleensä näin:
Aamu: mysliä/muromysliä/jugurttia/hedelmä/(harvoin leipää)
Päivä: normaalia kotiruokaa, yleensä kasvispainotteista. Harvoin syön punaista lihaa
Iltapäivä: herkkuhetki! muutama keksi (2-6kpl)/karkkia/tms. muuta makeaa. Kahvia/teetä
Ilta: Kuten aamu mutta usein lisänä leipää/karjalanpiirakkaa tms. Leivässä päällä vain oivariinia.
Juomana vettä aina. Joskus ostan limua tai mehua mutta harvemmin. Jos syön joku päivä esim. mäkissä, pizzaa tms, niin se on päivän ainoa ruoka aamiaisen lisäksi. Aamuisin syön AINA.