Työkaveri saikuttaa aina kun muut olleet lomalla.
Itse ei pidä lomaa ja kun muut palaavat töihin vuoronperään, niin painuu tää tyyppi lekuriin ja hakee saikkua.
Eli heti kun on ollut vajaamiehitys niin sen jälkeen saikuttaa.
Tää on nyt toistunut vuoden mun loman jälkeen. Aina saikulla 3-7päivää. Milloin selkä kipee ja milloin olkapää.
Jumppaa ei tietenkään voi. Popsii särkylääkkeitä vaan.
Lievästi läpinäkyvää touhua.
Kommentit (29)
Meiltä on saanut aika moni kenkää saikuttelun takia. Intrassa vain lukee että on ottanut lopputilin. Oikeasti ollaan tarjottu pakettia tai kenkää, valitse itse. Työilmapiirille tekee hyvää ettei kukaan ole saikulla ilman syytä.
Vierailija kirjoitti:
Itse ei pidä lomaa
Miten niin ei pidä lomaa? Ottaa rahana? Minä luulin että työnantaja voi määrätä ettei loma oteta vain rahana.
Jostain ne kikyt on otettava takaisin. Tehdään sitten näin.
Joo, lähdinkin piiitkälle saikulle ja ihan oikeasta syystä! Ei tosiaan ole ikävä teitä kitiseviä pissiksiä. Joidenkin työpäivän sisältö kun on enimmäkseen juoruilua ja kyttäämistä vaikkei olisikaan koskaan poissa töistä. Ehkä paskanjauhaja jaksaa paremmin.
Minulla on muutama työkaveri joilla toistuu vähän väliä sama kaava: Ensin ruikutetaan ja sitten saikutetaan. Menisivät muualle töihin jos kaikki on niin helvetin hankalaa.
Saikutan kerran kuussa ja esimies tietää syyn. Työkaveri on juuri ap kaltainen pahan ilman lintu joka pilaa työpaikan ilmapiirin. Työkaveri saa lähteä seuraavissa YT-kierroksissa.
Kuukautisen on sen verran rankat että yksi päivä on minimi poissa olo kuukaudessa. Esimiehellä tämä on ok, koska suoriuduin töistäni keskivertoa nopeammin.
Meillä aloitti nuorimmainen päiväkodin syksyllä ja voi jee että sairastettiin ensimmäiset kuukaudet, vähintään 1-2 flunssa/kuume/mahatauti/lapsella korvatulehdus tai muu tulehdus ettei voi mennä päiväkotiin... Kyseessä pienten ryhmä, jossa taaperot jakelee toisilleen kaikki pöpöt. Eikä se että pienin lapsi sairastaa mutta kun sekä me vanhemmat että isosisarukset sairastimme aina myös vuoronperään saman taudin, pienellä viiveellä. Ei ne pienet koululaisetkaan voi jäädä kotiin 39 asteen kuumeessa.
En todellakaan jätä töihin menemättä jos kunto sen sallii, minulla on korkea työmoraali ja rakastan oikeasti työtä, jota teen. Pieni nuha tai yskä ei haittaa, jään pois töistä vain jos tulee kuume. Töissäkin tällöin otan aina ensin särkylääkkeen (mikäli lämpö nousee töissä) ja koitan olla työpäivän loppuun asti. Mutta lapsien kohdalla en tingi, he menevät päivähoitoon oikeasti kun ovat sen kuntoisia että jaksavat ulkoilla sen 1,5 - 2 h ja olla mukana päiväkodin/koulun toiminnassa.
Eikös lomat ole pakko pitää? Ei kai joku voi kaiken aikaa tehdä sitä, että ottaa vaan lomat rahana? Meillä ainakin (kuntatyönantajalla) ei ole mahdollisuutta ottaa lomaa rahana, ainoastaan joissakin erityistapauksissa vain ja sekin yleensä sitten palvelee jollain lailla työnantajaa.
Meillä on kans yksi jonka saikkukuviot voi arvata lähes päivälleen joka kuukausi, tiedä siis jo etukäteen viikon tarkkuudella milloin jää saikulle: jos kuukauden aikana ei ole yhtään lomapäivää niin niinä kuukausina on aina vähintään päivä tai kaksi saikkua, niin saa pitkän viikonlopun vapaata. Niinä kuukausina joina on palkallisia lomapäiviä, ei juurikaan saikuta. Typpi on kyllä lukuisten poissaolojensa takia jo seurannassa mutta on keksinyt itselleen vaivan joka on vain subjektiivisesti koettavissa eikä tutkimuksin tosennettavisda ja ilm. työterveyshuolto ei pääse siihen kiinni että lusmuilu voitaisiin todistaa.