Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihavuus - uusi kansantauti. Lääkärien oltava jämäkämpiä.

Vierailija
03.01.2018 |

Lihavuudesta aiheutuu yhä enemmän kuluja veronmaksajille. Miksei terveydenhoitohenkilöstö ota tiukemmin kantaa asiaan? Hyssyttely ei auta, jos halutaan vaikuttaa käyttäytymiseen.Lihavuusleikkausten määrä on kasvanut melkoisesti. Kakkostyypin diabetes lisääntyy nuorillakin hälyttävästi. Sokerisesta ruuasta ja alkoholista tullut rakkauden korvike.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavuudesta aiheutuu yhä enemmän kuluja veronmaksajille. Miksei terveydenhoitohenkilöstö ota tiukemmin kantaa asiaan? Hyssyttely ei auta, jos halutaan vaikuttaa käyttäytymiseen.Lihavuusleikkausten määrä on kasvanut melkoisesti. Kakkostyypin diabetes lisääntyy nuorillakin hälyttävästi. Sokerisesta ruuasta ja alkoholista tullut rakkauden korvike.

Lääkärit eivät puutu myöskään alkoholiin.Rapajuoppo saa vain listan lääkereseptejä vaikka vika on aivan muualla.

Vierailija
2/35 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos ne olisivat "jämäkämpiä", en menisi koskaan lääkäriin. Minä haluan olla läski ja pidän kiinni oikeudestani olla sellainen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sano sille lääkärillesi, että antaa sellaiset ohjeet, että varmasti alkaa kilot karista, niin ei sinun tarvitse joka päivä tulla tänne palstalle valittamaan ylipainostasi.

Vierailija
4/35 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet hoitajatkin ovat läskejä.

Vierailija
5/35 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ongelma on niinki laaja, kuin että puolet väestöstä kärsii ongelmasta, niin kyse ei ole yksilön ongelmasta vaan yhteiskunnallisesta ongelmasta. Lääkärin jämäkkyys yksittäistä potilasta kohtaan ei poista yhteiskunnallista ongelmaa.

Ennemmin pitäisi pohtia voisiko verotuksilla edesauttaa ihmisten ostosten suuntautumista terveellisempiin vaihtoehtoihin. Voisi aloittaa vaikka siitä, että kurkku olisi halvempaa kuin suklaapatukka.

Vierailija
6/35 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta toi lihavuus on sellanen asia, että jokaisen pitäis kyllä itse tajuta että homma on karkaamassa käsistä kun vaatekoko alkaa lähennellä viittäkymmentä, ei se kuulu muille minkä painoinen olet, eikä lääkärin kuuluisi käskeä potilasta laihduttamaan, vaan kyllä nyt jokaisen täysipäisen kuuluu itse tajuta oma tilanteensa ja tehdä sille ajoissa jotain.

Vierailija
7/35 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs se jämäkkyys asiaan auttaa? Tuleeko se lääkäri kotiin vahtimaan mitä syön? Luuleeko ap tosiaan, että jos haukut ylipainosta läskiksi, hän laihtuu? Tai että kyse olisi siitä, etteivät ylipainoiset tiedä olevansa ylipainoisia? 

Vierailija
8/35 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se lääkäri nyt sitten käytännössä olisi jämäkämpi? Kieltäytyisi hoitamasta potilasta ennen kuin tämä on laihtunut?

Vierailija
9/35 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, jos ne olisivat "jämäkämpiä", en menisi koskaan lääkäriin. Minä haluan olla läski ja pidän kiinni oikeudestani olla sellainen. 

Kunhan sitten maksat itse kaikki hoitokulut sairauksista joita ylipainosi tulee teettämään etkä maksata yhteiskunnalla.

Vierailija
10/35 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on enemmän poliittisesta tahdosta. Lisäaineet, mainonta, ruuan suuri prosessoiminen, verotus jne. Kyllähän monella asialla saadaan ihmiset haluamaan syödä ja kuluttamaan ruokaa ja juomia vähemmän. Mutta sitähän ei oikeasti haluta. Oikeasti halutaan ruuankulutuksen lisääntymistä. Harmi kun se lihottaa ihmisiä.

Mutta laitetaan ruokamainokseen laiha ihminen aivopesemään meitä, ettei se ole totta. Että oikeasti palmuöljy ja glutamaatti on kaikkien etu. Kuinka maailma säästyy ja ansaitset siitä suklaan palkinnoksi. Tai ainakin muutaman viinilasillisen ja rusinat lapsille, jotta oppivat olemaan bussissa hiljaa?

Kuten huomaat, meitä opetetaan kaikissa tilanteissa turvautumaan, juhlimaan, lohduttautumaan ja nauttimaan ruualla. Kohta varmaan opetetaan syömään vessassakin. Jollain sitä kulutusta on nostettava.

Nyt sitten uskot jonkun lääkärin pystyvän muokkaavan ihmisten asenteita, kun ihmisiä ei muuta kun manipuloida ja aivopestä 24/7 syömään, nauttimaan, palkitsemaan itseään ruualla ja juomilla?

Vierailija
11/35 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
12/35 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, kävin äskettäin Meilahdessa katsomassa ystävääni ja kiinnitin huomiota  joihinkin hoitajiin, jotka olivat todella ylipainoisia. Miten jaksavat raskasta työtä, kun oman massan kantaminenkin tuntui vaikealta!

Vierailija
13/35 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lääkärit !

Ei ole mitään sen koomisempaa kuin lihava lääkäri, joka käskee potilasta laihduttamaan :p

Vierailija
14/35 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun terkkarit ja lääkärit on aina ollut hoikkia/normaalipainoisia.

Sairaanhoitajien kanssa en ole juurikaan asioinut.

Vierailija
15/35 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lääkärit !

Ei ole mitään sen koomisempaa kuin lihava lääkäri, joka käskee potilasta laihduttamaan :p

Se lääkäri tekee vaan työtään. Toi kuuluu sen duuniin. Ei lääkärin ammatti vaadi, etteikö itse saisi olla ylipainoinen. :D

Vierailija
16/35 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lääkärit !

Se lääkäri tekee vaan työtään. Toi kuuluu sen duuniin. Ei lääkärin ammatti vaadi, etteikö itse saisi olla ylipainoinen. :D

Ei tosiaankaan vaadi, mutta uskottavuus kärsii ;D

Vierailija
17/35 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lääkärit !

Ei tosiaankaan vaadi, mutta uskottavuus kärsii ;D

Eikö tuosta jo huomaa, että ylipaino ei ole helppo ongelma? Turha sitä on nauraa räkättää.

Vierailija
18/35 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riski lihavuuteen nousee jo lapsuudessa, kun äiti oman mukavuutensa tähden haluaa synnyttää sektiolla eikä jaksa oikein imettääkään. Näin vauvalle kehittyy huono suolistobakteerikanta joka altistaa diabetekselle ja ylipainolle. Sitten vielä ruokitaan lasta isompana miten sattuu ja palkitaan/näytetään välittämistä herkuilla, niin kierre on valmis.

Vierailija
19/35 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan sitten maksat itse kaikki hoitokulut sairauksista joita ylipainosi tulee teettämään etkä maksata yhteiskunnalla.

Vaadin myös, että urheiluvammat ja huonoista eläintavoista johtuvat sairaudet ilman lihavuuttakin pitää hoidattaa itse. Koskee sitten monelaisia mielenterveys- ja päihdeongelmia, katkenneita luita ja rasitusvammoja sekä sitä alipainosta jolle tuli diabetes koska söi epäterveellisesti.

Ja kyllä masennuskin on ihan omaa syytä, pitäisi ottaa itseä niskasta kiinni ja lopettaa se masentelu. Aivan järkyttävää minusta että lihavuutta perustellaan sillä, että on tai on ollut masennus, kyllä kai sitä masentuneenakin voi silti vähän ajatella mitä suuhunsa laittaa ja muistaa liikkua kunnolla.

/sarkasmi.

Vierailija
20/35 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri usein röhnöttää sohvalla kummallisessa asennossa, sais kyllä maksaa tulevien sekävaivojensa hoidon itse, kun noin vähän kiinnostaa oma terveys.

Onko ap nyt ihan varma, että pitää itse terveydestään täydellisesti huolta? Että mitään parannettavaa ei ole? Toivottavasti, jos koet oikeudeksesi tunkea nokkaasi muiden asioihin, luulisi että on malka poistettu ensin omasta silmästä, ennenkuin mene osoittelemaan toisten silmässä olevaa rikkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan