Minua inhottaa käydä appivanhemmilla kylässä
Se inhottaa, kun he ovat niin vanhoja, että saattavat kuolla kyläilyn aikana (yleensä ollaan yötäkin).
Mies moittii, kun minä en halua siellä käydä ollenkaan ja kun haluan sieltä salamana pois.
Appikin on niin huonomuistinen, että puheenaiheet ovat aina vaan sitä samaa jankutusta ja aina kaikki ovat tehneet jotain vääryyttä hänelle.
Olen idiootti, mutta pelkään vanhoja ihmisiä. :ashamed:
Kommentit (54)
Kuule, sinä olet ihminen ja sinulla on VELVOLLISUUKSIA lähimmäisiäsi kohtaan. Yhtä hyvin voit ne tiskit tiskata naapurin vanhuksen kuin anoppisi luona. On järkyttävää, kun mennään vanhuksille istumaan kahville ja jätetään ne astiat sinne tiskattavaksi haparoivin käsin. Esimerkiksi SPR:nkin ystäväpalvelussa neuvotaan välttämään suurempia kotitöitä, mutta on asiallista vanhan ihmisen luona esimerkiksi tiskata ne kahvikupit, joita käytettiin.
Miehet on kotitöissä tumpeloita ja sille ei voi mitään. Miehet varmasti haluaa auttaa vanhempiaan, mutta monilta miehiltä puuttuu se palikka näissä töissä eli heitä täytyy opastaa/kehoittaa auttamaan, jos eivät itse tajua. Miksi haluat kostaa vanhoille ihmisille sen, jos eivät ole osanneet opettaa poikaansa oma-aloitteiseksi kotitöissä? Ovathan he muuten kasvattaneet hyvän pojan ja se ei sinulta paljon vaadi, jos sanot miehellesi ennen vierailua, että tarjoutuu auttelemaan. Sinä voit kasvattaa omat poikasi paremmin, niin miniäsi pääsee siitäkin pälkähästä.
Minulla on kahdeksankymppinen anoppi, joka tarvii apua ajoittain. Mielihyvin minä tai mies tai molemmat autetaan. Ja mies varmasti auttaisi minun vanhempiani, jos he olisivat vanhoja ja vähän raihnaisia jo.
Tää itsekkyyden määrä on tajuton tällä palstalla. Mun on vaikea uskoa, että tälläistä porukkaa on oikeasti olemassa...
JA mulla on muuten yksi tyttö, eikä yhtään poikaa ainakaan vielä.:)
Lähimmäisen velvollisuus täyttyy siinä, että auttelen omia vanhempiani. Minulla ei valitettavasti ole aikaa alkaa siivota joka ikisen iäkkään sukulaisen asuntoja. Olen työssäkäyvä perheenäiti, joka haluaa myös aikaa omalle perheelleen ja itselleen.
Anoppilassa on kyllä astianpesukone, joten kahvittelusta ei ole mitään sen suurempaa vaivaa. Jos appivanhemmat haluavat, että tiskit tiskataan heidän puolestaan, niin oletan, että osaavat pyytää poikaansa tekemään niin. Jos eivät osaa, niin sitten tiskaavat itse.
Miehet eivät ole yhtään sen tumpelompia kotitöissä kuin naisetkaan. Vai kasvatatko kenties tyttärestäsi kotiorjaa jollekin miehelle tuolla teesillä? Tytär saa tehdä kaikki kotityöt ja vielä lisäksi autella omia vanhempiaan ja miehen vanhempia, kun on niin tumpelo mies. Ei hyvää päivää... kyllä käy sääliksi tytärtäsi.
Itse olen sanonut miehelleni monesti, että imuroisitko täällä, mutta kun ei, niin ei, ja tästä kirjoitinkin aiemmin, jos et sattunut huomaamaan. Kun on äiti aikoinaan kasvattanut niin, että kotona kaikki tehdään valmiiksi, niin turhahan se on odottaa vanhoillakaan päivillä mitään apuja pojilta.
Naiset tosiaan ennen hoiti anoppinsa, mutta toisaalta ei tarvinnut taas hoitaa omaa äitiään vaan käly teki sen. Silloin silti vanhoista huolehdittiin, pidettiin mukana ja autettiin hautaan. Vaihtoehtojakaan ei tietysti ollut, mutta toisaalta vanhuus oli oikeudenmukaisempaa ja parempaa monella tavalla kuin nykyään. Miltä tuntuu ihmisestä, joka on sairas ja vanha, olla yksin?
Ylipäätään tuntuu, että tässä yhteiskunnassa on oikeus ylpeillä itsekkyydellä. Meillä on vastuu lapsista ja vanhuksista. Me emme voi steriloida vanhuutta ja kuolemaa pois vaan hyväksyä ne osana elämää. Sosiaaliseen vastuuseen kuuluu heikommista huolehtiminen, olivat ne sitten 2-vuotiaita tai 85-vuotiaita.
Inhimilliseltä kannalta on hirveää seurata sitä, mihin ihmisten velvollisuudentunto häviää oman navan tuijottelun tieltä. Se on aivan sama, kuka siellä anoppilassa auttelee, mutta autettava on. Se on perheen omasta työnjaosta kiinni. Ei vanhempien auttamista voi pitää kummankaan henkilökohtaisena projektina vaan se on osa niitä velvollisuuksia, joita perheellä yksikkönä on.
Miksei ihmetellä sitä, että mies ei siivoa omien appivanhempiensa luona? Miksi vain naisen pitää taas jälleen kerran olla se, joka tarttuu rättiin ja passaa jokaista?
Tämä on tosi outoa av-logiikkaa jälleen. Mammat olettavat, että perheen elättäjä - mies- osallistuu kotitöihin, vaikka mamma makaa kotona, mutta naisen pitää silti siivota appivanhemmillaan, ei suinkaan sen oman kultamussukkamiehen...
auttaa omia vanhempiaan, mutta jos se poika ei sitä tee niin muinusta on julmaa jättää sitten kokonaan auttamatta niitä vanhuksia.
Ei olis koko suomen kansaa olemassakaan jos tuollaisia itsekeskeisiä pullamössöjä olis ennen ollu. Kun harvalla oli edellytyksen selvitä yksin, ymmärrettiin että heikon ja apua tarvitsevan auttaminen oli tärkeää ja samalla autoit itseäskin kun yhteisö voi paremmin. Nyt on kaikki mitä ihmisellä olla voi, paitsi että sydän, aivot, vastuu-käsitys vedetty vessasta alas. Apua tarvitsevaa ihmistä kuuluu auttaa- mutta on näköjään liikaa vaadittu täällä netissä aivojaan pehmentäviltä läpeensäitsekkäiltä ääliöiltä. Hyi millaisiksi ihmiset ovat muuttuneet. Eivätkä ymmärrä edes hävetä.
Ei olis koko suomen kansaa olemassakaan jos tuollaisia itsekeskeisiä pullamössöjä olis ennen ollu. Kun harvalla oli edellytyksen selvitä yksin, ymmärrettiin että heikon ja apua tarvitsevan auttaminen oli tärkeää ja samalla autoit itseäskin kun yhteisö voi paremmin. Nyt on kaikki mitä ihmisellä olla voi, paitsi että sydän, aivot, vastuu-käsitys vedetty vessasta alas. Apua tarvitsevaa ihmistä kuuluu auttaa- mutta on näköjään liikaa vaadittu täällä netissä aivojaan pehmentäviltä läpeensäitsekkäiltä ääliöiltä. Hyi millaisiksi ihmiset ovat muuttuneet. Eivätkä ymmärrä edes hävetä.
ei kai tärkeintä ole tasa-arvokysymys?
Ja kyllä, vastuu pitäisi olla vanhuksen omilla lapsilla. Aivan kuin vastuu kaikista lapsista pitäisi olla lasten vanhemmilla, mutta kun kaikki ihmiset eivät valitettavasti vastuutaan kanna.
Olisi julmaa jättää heikot heitteille sen vuoksi että joku jonka pitäisi olla vastuussa ei sitä vastuutaan kanna.
Ennen äidit oli kotona, nykyään tekevät uraputkea koska yhden ihmisen palkalla ei elä. Hyvähän siinä on alkaa kaikkia sukulaisia passaamaan, kun vuorokaudesta tunnit loppuu kesken ja itse ei meinaa edes suihkuun ehtiä!
Ja kyllä, vastuu pitäisi olla vanhuksen omilla lapsilla. Aivan kuin vastuu kaikista lapsista pitäisi olla lasten vanhemmilla, mutta kun kaikki ihmiset eivät valitettavasti vastuutaan kanna.
Olisi julmaa jättää heikot heitteille sen vuoksi että joku jonka pitäisi olla vastuussa ei sitä vastuutaan kanna.
että työssäkäyvä pienten lasten äiti, joka vielä auttelee omia vanhempiaan, repää vielä appivanhemmille auttelemaan? Ei ihme, että lapset voivat huonosti tässä yhteiskunnassa, kun äideistä revitään kaikki mehut irti. Ei kuule onnistu ainakaan tämän äidin kohdalla. Jos ei omat lapset auta, niin voi turvautua ostopalveluihin.
Ennen äidit oli kotona, nykyään tekevät uraputkea koska yhden ihmisen palkalla ei elä. Hyvähän siinä on alkaa kaikkia sukulaisia passaamaan, kun vuorokaudesta tunnit loppuu kesken ja itse ei meinaa edes suihkuun ehtiä!
Itse olen työssäkäyvä äiti, jolla on oma perhe ja omat vanhemmat, joita auttelen. Ei minulla ole aikaa eikä varsinkaan jaksamista juosta vielä lisäksi appivanhemmilla passaamassa. Jos ei kolme tervettä poikaa osaa itse huolehtia vanhemmistaan, niin ei voi mitään. Sääli sinänsä, mutta oman jaksamisen ja hyvinvoinnin kannalta tässä menee minun rajani. Ei ole vaikea tehdä valintaa, että haluanko lähteä appivanhemmille siivoamaan vain katsomaan lasten jalkapallo-ottelua.
Eikö miespuolisia sukulaisia voisi velvoittaa samaan tehtävään?
pienten lasten äiti, ja olen laittanut mieheni anoppia auttelemaan kun en itse tosiaan sinne repeä eikä mies itse näköjään tajua...
että työssäkäyvä pienten lasten äiti, joka vielä auttelee omia vanhempiaan, repää vielä appivanhemmille auttelemaan? Ei ihme, että lapset voivat huonosti tässä yhteiskunnassa, kun äideistä revitään kaikki mehut irti. Ei kuule onnistu ainakaan tämän äidin kohdalla. Jos ei omat lapset auta, niin voi turvautua ostopalveluihin.
"ei kuulu mulle, mulla ei ole mitään velvollisuuksia"
pienten lasten äiti, ja olen laittanut mieheni anoppia auttelemaan kun en itse tosiaan sinne repeä eikä mies itse näköjään tajua...
mutta hänestä siellä ei tarvita siivousapua, koska siivooja käy kerran kuussa. Eihän se riitä, vaan paikka on ihan räävittömässä kunnossa pari viikkoa ennen siivoojan käyntiä. Mies kyllä muulla tavoin auttelee, mutta ehkä tuollainen arkipäivän auttaminen olisi parempi kuin kylpylälomat ja sen sellaiset.
Eivät niin kuin isänsä, mutta poikansa todennäköisesti ovat taas kätevämpiä. Minun ei tarvitse opettaa tyttöäni yhtään mihinkään asenteeseen. HÄn on nyt jo ahkera ja avulias kaikissa kodintoimissa ja katsos vaan, mulla on erittäin kätevä mies, joka tiskaa, pyyhkii, imuroi ja vaihtaa renkaat. Ikinä ei ole tarvinnut kehoittaa vaan pikemminkin minä olen perheen sottapytty ja laiskuri. Samaan aikaan minä olen perheen uratykki. Eli tasa-arvon malli on tytöllä varmasti parempi kuin 99% muista lapsista. Mutta silti on faktojen kieltämistä se, että ei myönnä miesten olevan keskinmäärin vähän lapsenkengissä kotitöiden suhteen. Ja miksi se tasa-arvo-ongelma todellakin tehdään anoppilassa? Miksi kotona katsotaan laiskaa miestä, mutta anoppilassa tulee sitten ongelma?
PASKAPUHETTA. Ja tytön äitinä kasvatat varmaan lapsesi uskomaan tuota ikivanhaa tarinaa?? Kyllä miehen kädessä pysyy rätti jos tarve vaatii ja jotain ne osaa siivouksen suhteen tehdä, koska moni on töissä alalla jossa jälkensä on korjattava. Esim. kokin opintoihin kuuluu olennaisesti monta, monta viikkotuntia hygieeniaoppia ja kummasti vaan miehet pääsivät läpi sekä teoriassa että käytännössä, kun oli koulutuksen jatkuminen kyseessä!