Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua inhottaa käydä appivanhemmilla kylässä

Vierailija
13.07.2008 |

Se inhottaa, kun he ovat niin vanhoja, että saattavat kuolla kyläilyn aikana (yleensä ollaan yötäkin).

Mies moittii, kun minä en halua siellä käydä ollenkaan ja kun haluan sieltä salamana pois.

Appikin on niin huonomuistinen, että puheenaiheet ovat aina vaan sitä samaa jankutusta ja aina kaikki ovat tehneet jotain vääryyttä hänelle.

Olen idiootti, mutta pelkään vanhoja ihmisiä. :ashamed:

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miniän pitäisi siivota oman pojan sijaan?

Vierailija
22/54 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille annettu. Minä ainakin haluaisin auttaa lasteni isovanhempia, jos tilanne olisi tuollainen. Siskoni kävi jopa siivoamassa serkkuni isällä, koska serkulla oli paljon muita huolia ja huollettavia. Joskus voi ihan inhimillisyydestä unohtaa, mikä on minun osani ja paikkani tässä maailmassa ja auttaa jopa ns. vihamiestä, jos tällä on hätä. Katkeruus ja omahyväisyys ovat kyllä paheista suurimpia. Katkeria ovat täällä monet. Elämä kuitenkin kantaa ne potut pottuina eteenne joku kaunis päivä. Siiheksi toivon teille kaikille suvaitsevuutta ja rakkautta elämäänne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos appivanhemmat ovat jo 80 tai yli niin tuskin nämä miniätkään mitään teinejä ole, vaikka kirjoitusten perusteella voisi luulla...

Vierailija
24/54 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ovesta astuu sisään, niin heti kaadetaan kymmenen eri syytöstä, milloin mistäkin. Kaikesta pahinta se, että kun syytökset ovat täysin aiheettomia.

Sairas ihminen päässänsä kehii mitä uskomattomampia tarinoita ja uskoo niihin vankkumatta.

Ei ole helppoa olla sairastuneen ihmisen omainen. :'(

Vierailija
25/54 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me viemme aina mukanamme ruokakassin, jossa mm. tarjottavat lapsille. Kun toinen pitää seuraa vanhuksille, toinen siivoaa jääkaapista vanhentuneet.

Laitamme usein ruokaa (itse tuomistamme aineksista) ja syömme porukalla, ruuanlaiton ohessa ehtii pikaisesti siistiä keittiön, jos tarvetta on.

Wc-käynnin yhteydessä pesen pytyn ja altaan, pyyhin pinnat. Samoin pesen koneellisen pyykkiä, laitan kuivumaan. Kysymme aina myös käydessämme olisiko jotain, mitä pitäisi tehdä (korjaustöitä, hankintoja) ja autamme sitten mahdollisuuksien mukaan sellaisessa.

Kaikki tuo vie hyvin vähän aikaa elämästäni, mutta on iso apu vanhuksille. Hyvä mieli jää kaikille. Lapsetkin tottuvat samalla olemaan tekemisissä vanhojen ihmisten kanssa, vanhuutta ei tarvitse pelätä.

Vierailija
26/54 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos appivanhemmat ovat jo 80 tai yli niin tuskin nämä miniätkään mitään teinejä ole, vaikka kirjoitusten perusteella voisi luulla...

Minä olen hyvin herkkä ihminen ja meillä on jo lapsiakin. Minua pelottaa sairaat ihmiset, koska olen itse joutunut näkemään usein traumaattisia sairaskohtauksia. Enkä halua, että mahdollisesti lapsemme joutuvat näkemään vastaavaa.

-idiootti ap

Vierailija
27/54 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kaltaisesi on saanut sitä kautta rohkeutta kohdata pelkonsa.

Lapsillesikin on hyväksi, kun käsittelet pelkosi, opit omista huonoista kokemuksistasi ja osaat mahdollisissa sairauskohtaustilanteissa toimia niin, ettet siirrä omia traumojasi lapsiisi!

Vierailija
28/54 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otit pieleen kasvatetun miehen?

kotonakin siivoaa, mutta ajattelee kai, että vanhempien kotona riittää siivous kerran kuussa. Olen sanonut asiasta, mutta jos ei aikuinen ihminen muuten tajua, niin en jaksa stressata.

Vierailija
29/54 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi tehdä suursiivoa, mutta kyllä sen keittiön voi pyyhkäistä ohimennen ja tiskata käytetyt astiat.

Musta tää keskustelu on surullista luettavaa... kuinka itsekkäitä ja kylmiä ihmisiä te olette? Mä en voi uskoa, että kukaan vihaa käydä vanhoilla sukulaisilla (vai siitäkö se on kiinni, että kyse on miehen suvusta?), koska heillä on epäsiistiä tai ovat sairaita. Nirppanokkia olette. Likaa siellä tai täällä, lopettakaa sellaisten ajattelu ja miettikää, miltä tuntuisi itse vanhana ja sairaana, kun miniä nyrpistelisi.

Sori vaan, en ole allekirjoittanut mitään sellaista paperia, joka velvottaisi minut siivoamaan appivanhemmilla. Heillä on kolme riuskaa, tervettä poikaa. Jos ei rätti pysy kädessä heillä, niin olkoot minun puolestani. Minä huolehdin omista vanhemmistani, se riittää.

Sinulla muuten taitaa olla pelkkiä poikia... Oletko vähän huolissasi? :D

Vierailija
30/54 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elättekö jollakin 1800-luvulla, jossa miniä oli anopin käskyvallan alla? Ei kuulkaa enää onnistu. Tasa-arvon aikana pitää osata poikienkin auttaa vanhempiaan ja tosiaan pysyy se rätti miestenkin kädessä. Kasvattakaa ne pojat paremmin.

Vierailija
31/54 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanokaa nyt, miksei se oma poika voi siivota vanhemmillaan?

Vierailija
32/54 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanokaa nyt, miksei se oma poika voi siivota vanhemmillaan?

Kyse vaan oli siitä, että se EI siivoa. Ei minusta miniän voi olettaa siivoavan. Kiva jos siivoaa, mutta monet vanhemmat ihmiset tulee silmille, jos niiden kotona alkaa hääräilemään. Tiskaaminen yhteisen aterian jälkeen voi olla sekin tosi paha loukkaus... Nimim. kokemusta on.

Ja syitä miksi poika ei siivoa on yhtä monta kuin poikiakin. Jotkut miehet eivät siivoa missään, toiset kyllä kotona, mutta ei vanhemmillaan. Usein se on tapa, kun ei ennenkään ole tarvinnut/pyydetty niin miksi nyt sitten.

Vierailija
33/54 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

/

Vierailija
34/54 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hunajaa joka oli mennyt vanhaksi 2003 ja sain järkyn oksennus ja ripulitaudin :(

Vierailija
35/54 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme siinä anopissa on kun häntä ei voi auttaa! Minä olen usein siivonnut anopilla vaikka tämä oli vielä työelämässä. Itse olin kotona hoitamassa lapsia.

Toivottavasti ap ei ala itseään pelkäämään kun vanheneen.

Vierailija
36/54 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, sinä olet ihminen ja sinulla on VELVOLLISUUKSIA lähimmäisiäsi kohtaan. Yhtä hyvin voit ne tiskit tiskata naapurin vanhuksen kuin anoppisi luona. On järkyttävää, kun mennään vanhuksille istumaan kahville ja jätetään ne astiat sinne tiskattavaksi haparoivin käsin. Esimerkiksi SPR:nkin ystäväpalvelussa neuvotaan välttämään suurempia kotitöitä, mutta on asiallista vanhan ihmisen luona esimerkiksi tiskata ne kahvikupit, joita käytettiin.

Miehet on kotitöissä tumpeloita ja sille ei voi mitään. Miehet varmasti haluaa auttaa vanhempiaan, mutta monilta miehiltä puuttuu se palikka näissä töissä eli heitä täytyy opastaa/kehoittaa auttamaan, jos eivät itse tajua. Miksi haluat kostaa vanhoille ihmisille sen, jos eivät ole osanneet opettaa poikaansa oma-aloitteiseksi kotitöissä? Ovathan he muuten kasvattaneet hyvän pojan ja se ei sinulta paljon vaadi, jos sanot miehellesi ennen vierailua, että tarjoutuu auttelemaan. Sinä voit kasvattaa omat poikasi paremmin, niin miniäsi pääsee siitäkin pälkähästä.

Minulla on kahdeksankymppinen anoppi, joka tarvii apua ajoittain. Mielihyvin minä tai mies tai molemmat autetaan. Ja mies varmasti auttaisi minun vanhempiani, jos he olisivat vanhoja ja vähän raihnaisia jo.

Tää itsekkyyden määrä on tajuton tällä palstalla. Mun on vaikea uskoa, että tälläistä porukkaa on oikeasti olemassa...

JA mulla on muuten yksi tyttö, eikä yhtään poikaa ainakaan vielä.:)

Sori vaan, en ole allekirjoittanut mitään sellaista paperia, joka velvottaisi minut siivoamaan appivanhemmilla. Heillä on kolme riuskaa, tervettä poikaa. Jos ei rätti pysy kädessä heillä, niin olkoot minun puolestani. Minä huolehdin omista vanhemmistani, se riittää.

Sinulla muuten taitaa olla pelkkiä poikia... Oletko vähän huolissasi? :D

[/quote]

Vierailija
37/54 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on kotitöissä tumpeloita ja sille ei voi mitään.

PASKAPUHETTA. Ja tytön äitinä kasvatat varmaan lapsesi uskomaan tuota ikivanhaa tarinaa?? Kyllä miehen kädessä pysyy rätti jos tarve vaatii ja jotain ne osaa siivouksen suhteen tehdä, koska moni on töissä alalla jossa jälkensä on korjattava. Esim. kokin opintoihin kuuluu olennaisesti monta, monta viikkotuntia hygieeniaoppia ja kummasti vaan miehet pääsivät läpi sekä teoriassa että käytännössä, kun oli koulutuksen jatkuminen kyseessä!

Vierailija
38/54 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset tosiaan ennen hoiti anoppinsa, mutta toisaalta ei tarvinnut taas hoitaa omaa äitiään vaan käly teki sen. Silloin silti vanhoista huolehdittiin, pidettiin mukana ja autettiin hautaan. Vaihtoehtojakaan ei tietysti ollut, mutta toisaalta vanhuus oli oikeudenmukaisempaa ja parempaa monella tavalla kuin nykyään. Miltä tuntuu ihmisestä, joka on sairas ja vanha, olla yksin?

Ylipäätään tuntuu, että tässä yhteiskunnassa on oikeus ylpeillä itsekkyydellä. Meillä on vastuu lapsista ja vanhuksista. Me emme voi steriloida vanhuutta ja kuolemaa pois vaan hyväksyä ne osana elämää. Sosiaaliseen vastuuseen kuuluu heikommista huolehtiminen, olivat ne sitten 2-vuotiaita tai 85-vuotiaita.

Inhimilliseltä kannalta on hirveää seurata sitä, mihin ihmisten velvollisuudentunto häviää oman navan tuijottelun tieltä. Se on aivan sama, kuka siellä anoppilassa auttelee, mutta autettava on. Se on perheen omasta työnjaosta kiinni. Ei vanhempien auttamista voi pitää kummankaan henkilökohtaisena projektina vaan se on osa niitä velvollisuuksia, joita perheellä yksikkönä on.

Vierailija
39/54 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on noin vaikeaa sano miehelle että ottaa käteensä tiskiharjan sillä aikaa kun sinä siivoat vessan tms.

Vierailija
40/54 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhusten vessat haisevat ällöttävästi uriinille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi