Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku voi omistaa koiran? Pitää ulkoiluttaa joka päivä monta kertaa

Vierailija
02.01.2018 |

Vaikka tulisi räntää vaakasuorassa. Yhtä paha kuin lapsi.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

qwdwpkdmkqw kirjoitti:

Itsekään en ymmärrä koiria.

Joskus olen vanhempien koiraa ollut hoitamassa, kun ovat lähteneet ulkomaille. Aamulla pitää mennä aikaisin töihin ja herätä aikaisin. Mutta kun koira pitää ulkoiluttaa, niin pitää herätä vielä aikaisemmin. Ja ensimmäisenä kun heräät, niin ensimmäisenä pitää lähteä ulkoiluttamaan koiraa.

Kesäisin se on jopa kivaa, jos on aurinkoinen ja lämmin sää. Mutta talvella kun on pimeätä ja jotkut loskakelit, niin se kyllä pistää v#####maan. Mutta koiran omistajan on se ns. "pakko" tehdä jokaikinen aamu. Siis jos et halu siivota jätöksiä sisältä.

Itse asun kerrostalossa ja olen ratkaissut tämän niin, että heti herättyäni piipahdan ihan nopeasti koiran kanssa läheiseen metsikköön, niin että se saa tehtyä asiansa. Sitten palaan sisälle, juon kaikessa rauhassa kahvia ja syön aamupalaa, ja lähden tunnin-parin päästä kunnon lenkille. Näin koira ei joudu pidättämään enkä minä joudu lenkkeilemään aamutokkurassa.

Vierailija
22/29 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

qwdwpkdmkqw kirjoitti:

Joskus olen vanhempien koiraa ollut hoitamassa, kun ovat lähteneet ulkomaille. Aamulla pitää mennä aikaisin töihin ja herätä aikaisin. Mutta kun koira pitää ulkoiluttaa, niin pitää herätä vielä aikaisemmin. Ja ensimmäisenä kun heräät, niin ensimmäisenä pitää lähteä ulkoiluttamaan koiraa.

Kesäisin se on jopa kivaa, jos on aurinkoinen ja lämmin sää. Mutta talvella kun on pimeätä ja jotkut loskakelit, niin se kyllä pistää v#####maan. Mutta koiran omistajan on se ns. "pakko" tehdä jokaikinen aamu. Siis jos et halu siivota jätöksiä sisältä.

Itse asun kerrostalossa ja olen ratkaissut tämän niin, että heti herättyäni piipahdan ihan nopeasti koiran kanssa läheiseen metsikköön, niin että se saa tehtyä asiansa. Sitten palaan sisälle, juon kaikessa rauhassa kahvia ja syön aamupalaa, ja lähden tunnin-parin päästä kunnon lenkille. Näin koira ei joudu pidättämään enkä minä joudu lenkkeilemään aamutokkurassa.

Et käy töissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa minäkin ihmettelen. Vaikka ulkona olisi kuinka huono ilma tahansa ja itse olisi kipeänä vaikka noin 40 asteen kuumeessa, niin silti sitä hemmetin rakkia pitää lähteä ulkoiluttamaan vähintään jotain kolme kertaa päivässä ja lenkin pitää olla mahdollisimman pitkä, ei riitä että sitä vain käyttää nopeasti pissalla. Sitten ihmisten pitää kerätä niiden paskat mukaansa. Muutenkin koirat ovat hemmetin ärsyttäviä eläimiä, jotka haukkuvat, kuolaavat, nylkyttävät, murisevat, purevat viattomia ihmisiä, levittävät karvoja joka paikkaan, haisevat, haistelevat koko ajan ihmisten perseitä jne.

Vierailija
24/29 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaimmat ajat elämässäni ovat olleet kun oli koira.

Vierailija
25/29 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin samaa mieltä! Raivostuttaisi mennä sen koiran takia ulos. Muuten tykkään kyllä koirista ja se voisi olla tosi kiva.

Vierailija
26/29 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä siitä omasta kodista lenkille monta kertaa päivässä. Jos tekee pieniä lenkkejä, hulluksihan siinä tulee kun ympäristö tulee niin tutuksi. En voisi tylsempää keksiä. Ja kellä on energiaa tai aikaa mennä moneksi tunniksi jonkun koiran kanssa lenkille? Missä muu elämä, entä työ?

Vierailija
27/29 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

qwdwpkdmkqw kirjoitti:

Et käy töissä?

En, olen eläkkeellä. Jos kävisin töissä, en olisi hankkinut koiraa.

Vierailija
28/29 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla ei olisi koiraa ja sen mukana tulevaa "pakkoulkoilua" tulisin hulluksi. Yksin asuessa masennuksen kourissa harvoin tulee mihinkään lähdettyä. Ennen koiraa saatoin olla kotona 3viikkoa putkeen poistumatta mihinkään. Nyt on aamuisin lähdettävä koiran kanssa ekana ulos, pääsen ylös sängystä heti ja piristyn pihalla. Saan liikuntaa ja raitista ilmaa säännöllisesti, mieliala noussut huomattavasti ja olen kiinteytynyt/hoikistunut pelkästään kävelemällä. Koira on pelastanut mun elämän.

Vierailija
29/29 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

joopajuukylläjoo kirjoitti:

Jos asuu maalla, niin koirien päästäminen pihalle itsekseen juoksemaan on (kai) ihan ok.  Itse käyn joskus vanhempieni luona maaseudulla lenkillä ja tiedän yhden talon, jossa koirat ovat vapaana. En uskalla lenkkeillä sen talon ohi enää, kun usein irti olevat isot koirat tulevat pomppimaan ja haukkumaan minulle. 

Omilla vanhemmila on myös koira ja sitä ei voi päästää vapaana juoksemaan pihaan, koska se karkaa. Useimmiten se on myös rasittava, koska se vikisee ja ulisee koko ajan pihalle/lenkille. Sitä pitäisi käyttää ainakin 5 kertaa päivässä lenkillä. En ymmärrä miten kukaan jaksaa vuodesta toiseen olla koko ajan ulkoiluttamassa jotain koiraa.

Onhan koiran omistamisessa toki hyviäkin puoli, mutta tää ulkoilutus homma ainakin omalla kohdallani olis jotenkin ylivoimaista. 

Hankkikaa burmakissa. Luonne muistuttaa koiraa, ei tarvi lenkittää. Meillä niitä viisi :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän