Lapsi 1.5v kulkee välillä isovanhempien autossa, miten järjestää turvaistuinasia??
Tähän mennessä on vielä ahdettu niinä harvoina kertoina turvakaukaloon (lapsi on pienikokoinen) mutta nyt alkaa kyllä auttamattomasti käydä pieneksi. Lapsi matkustaa 1-2 kertaa kuussa isovanhempien autossa.
Jos ostaisi sinne halvan käytetyn turvaistuimen niin ne on aina niin monimutkaisia kiinnittää (kun joutuu oikein auton rakenteisiin vyöt kiinnittämään) että jäisi varmaan käyttämättä.
Ja taas turvavyöistuinta ei kai vielä näin pienelle oikein suositella?
Kommentit (13)
Tai vielä helpompaa, jätätte sen oman autonne, jossa istuin on kiinni isovanhemmille kun lapsi on siellä? Ja otatte heidän auton siksi aikaa? Ois vissiin turvallisin ja halvin ratkaisu?
Eli kaupasta vaan turvaistuin. Toi on helppo kiinnittää ja testivoittaja.
Näin ei tarvitse irrotella ja kiinnitellä istuimia.
Itse ollaan mietitty ihan samaa, kun meillä tyttö on joka viikko pe yön mummulassa, kun menevät aamulla vauvauintiin.
Meille on myös tullut ajankohtaiseksi turvaistuimen käyttöön otto (tyttö kohta 8kk).
Kiitoksia hyvästä aloituksesta!!!
Ei minusta kumpikaan ole vaikea ratkaisu. Meillä istuimen asentamisessa menee 5 minuuttia. Jos sitä ei jaksa tehdä kuitenkaan, niin me lähdetään heidän autolla ja jätetään oma sinne. Yksinkertaista.
Miksi pitää asiat tehdä vaikeasti?
Ei oo vaikea homma kiinnittää ja irroittaa. Ja nyt ostettiin isommalle (3 v.) käytetty koroke niitä kertoja varten, kun ei voida antaa turvavyöistuinta mun autosta lainaksi.
jos on tiedossa pitempiä automatkoja niin laitan pojan oman turvaistuimen isovanhempien autoon.
Ostakaa toiset alakiinnitysvyöt, jotka jäävät isovanhempien autoon.
Vierailija:
Ostakaa toiset alakiinnitysvyöt, jotka jäävät isovanhempien autoon.
Eli ostettiin toiset kiinnitysvyöt, jotka jätettiin isovanhemien autoon. Nyt kun lapsia on kaksi ja jos menevät yökylään, niin vaihdetaan yleensä autoja, koska niin on helpompaa. Ei tarvii siirrellä istuimia eikä oo anopin auto niin kurassa =)
Kun hirveän monet esittää kaiken maailman vaikeita ratkaisuehdotuksia, mutta eikö kaikista järkevintä ole vaihtaa niitä autoja? Ihan näin kun maalaisjärjellä ajattelee...
Ettehän te tarvi istuimellista autoa jos lapsi on hoidssa. Eikä lapsi voi käyttää kahta istuinta samaan aikaan, joten on ihan turhaa ostaa mummolaan omaa.
Ostettiin autovaraosaliikkeestä, en muista merkkiä.... Ihan näppärä ja olen nähnyt noita myynnissä Anttiloissa. Italialainen taisi olla. Saa melko nopeasti kiinnitettyä auton vöillä joko kasvot menosuuntaan tai selkä menosuuntaan. Ei tarvitse kiinnittää mihinkään etupenkkeihin tms kiinni ja juuri sopivan kokoinen että menee hätätilassa vaunujen alakorissakin. (joskus pitkälle matkalle otettu mukaan kun on junalla menty ja toisessa päässä käytetty autoa).
Mietin tässä itse että missä iässä voi siirtää lapsen korokeistuimeen? Emme omista omaa autoa ja turvaistuimen raahaaminen joka paikkaan ei aina ole ihan helppoa.
meillä on kakkosautossa sellanen turvaistuin, joka kiinnitetään vaan auton omilla vöillä. Kylläkin on kasvot menosuuntaan, mutta on se varmaan silti turvallisempi kuin turvavyöistuin. Ostettiin se käytettynä, en muista merkkiä, mutta anttilan mainoksessa olen nähnyt samanlaisen. Ei maksanutkaan hirveitä uutenakaan.