Ajatteeleko kukaan muu, että lapsettomuus voi olla Jumalan
rangaistus siitä, että on avopari, eikä mennyt naimisiin?
En halua yleistää, puhun ihan vain omasta itsestäni, mutta onko muilla samansuuntaisia ajatuksia?
Kommentit (8)
okei... Lähinnä ajattelen, että se on luonnon laki, jos joku kärsii lapsettomuudesta. Niillä ihmisillä on jokin muu tärkeämpi tehtävä.
Saahan alkoholistit ja narkkaritkin lapsia. Vaikka ideaalitilanne olisikin se, että aina ja kaikessa tapahtuisi Jumalan tahto, niin valitettavasti me ihmiset itse teemme usein vääriä valintoja ja se tuo elämäämme paljon pahaa. No, lapsettomuus ei tietenkään ehkä ole oma valinta mutta en siis halua uskoa niin mustavalkoisesti, että lapsettomuus olisi Jumalan rangaistus. Ehkä se on vain Jumalan tahto jostain toisesta syystä. Tutkimattomat ovat Herran tiet...
Enkä pidä lapsettomuutta muutenkaan minään rangaistuksena, joillakin on valitettavasti sellainen kohtalo, että ei syystä tai toisesta pysty saamaan lapsia. Aika ikävää sanoa, että se olisi Jumalan rangaistus, lapsettomuus on useimmille muutenkin kipeä asia.
Ja olen siis ihan uskova kristitty. Ei Jumala rankaise meitä ihmisiä täällä maan päällä, ainoa rangaistus on kadotus, jos ei usko Isään, Poikaan ja Pyhään henkeen ja siihen, että Jeesus on meidät ristinkuolemallaan lunastanut. Muita Jumalan rangaistuksia ei ole.
Sitten ei pitäis saada narkkien,alkoholistien,eikä lasten hakkaajien,eikä monen muunkaan lapsia jos näin menisi!
Sitäpaitsi mitä uskoon tulee,tai miten itse uskon ymmärrän.
Niin Jumala ei toimi sillä lailla et rankaiseen ns.tässä ajassa synneistämme vaan kyllä rangaistus tulee sitten ihan lopullisessa tuomiossamme jokaiselle teoistansa.
Yleensä vaan monet ns.synnit ovat jo muutenkin tuhoisia ja niistä tulee monesti ikäviä juttuja kun niitä harjoittaa elämässänsä. Ei se mitään
jumalan rangaistusta ole vaan se on itse teon aikaan saannosta.
Mutta se,että jotkut parit kärsii lapsettomuudesta on tai siis olisi Jumalan tahto ettei maailma ylikansoittuisi.