Voiko juustonakseilla suurrustaa kastikkeen?
Kommentit (125)
No eihän se sitten mitään suurustamista ole!
Olen vain piirrustanut, en suurrustanut. Kiitos silti kaikille suurrustaajille.
Vierailija kirjoitti:
Olen vain piirrustanut, en suurrustanut. Kiitos silti kaikille suurrustaajille.
Olen suurrustaaja. Rustaan kaikki päivät suurteoksia.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä juustokastikkeen, mutta sehän ei taas suurustetta tarvitse, sillä juusto suurustaa sen. Saattaa tulla aikamoinen makujen sinfonia, kun ne naksut on jo itsessään niin kamalan hajuisia ja makuisia. Jos on pakko suurustaa eikä juoksupoikaa ole kotona, niin ei muuta kuin soosi pois levyltä ja itse kauppaan hakemaan jauhoja. Osta myös Maizenaa, niin riittää suurustusaineksia pidempään.
Miten teet juustokastikkeen, jos et tarvitse siihen jauhoja? Esim. lasagnen juustokastikkeesta tulee maito+sulanut juusto lientä, eikä tasaista juustokastiketta, ellei siihen lisää jauhoja.
Vierailija kirjoitti:
Juustonakse on mun herkku.
Kauhea nakse vain kuuluu kun syö juustonakseita.
Naksuttii ku laittaa nii tullee hyvvää lientä. Illalla sit hyvästi pierrrettää.
Mikä pellejen ketju.... Joskus oon suurustanu kanakeiton niillä lasten maissinaksuilla ku oli maizenasuuruste loppu. Ihan hyvin onnistu, joten miks ei juustonaksuillakin, samaa tavaraa ne on. En ehkä mitään jauheliha- tai nakkikastiketta menis niillä suurustamaan, mut just johonki kanajuttuun esim. voisin hätätapauksessa käyttää.
Nuorena oltiin mökillä kavereiden kanssa.
Koska kaapista ei löytynyt vehnäjauhoja, vastaava keittiömestari päätti kokeilla kastikkeen suurustamista perunajauhoilla.
Tulihan siitä.... kiisseliä. Aika hirveetä koostumukseltaan. 😆
Vierailija kirjoitti:
Sanotaanko jossain murteessa ihan oikeasti "suurrustaa"?
Joo. Ainakin minulla ihan normaali sana on suurrustaa ruuanlaitossa, kun halutaan tehdä jostakin paksumpaa. Kotoisin pohjoisesta.
Fatalji
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttavani tekee puuroa (EU-ruoka-apu) näkkileivistä liottamalla, eli miksikäs ei?
Keitetäänkö tuo puuro vai lämmitetäänkö vai miten?
Näkkärit hienonnetaan pureskelemalla ja syljetään lautaselle. Tarvittaessa voi lisätä nestettä.
Voi jestas, mitä tampioita täällä on taas paikalla. Kyllä todellakin voi. Onnistuu oikein hyvin ja kastikkeeseen tulee hyvää juustoista makua myös eli esim. pastakastikkeisiin toimii aivan loistavasti.
Vierailija kirjoitti:
Voi jestas, mitä tampioita täällä on taas paikalla. Kyllä todellakin voi. Onnistuu oikein hyvin ja kastikkeeseen tulee hyvää juustoista makua myös eli esim. pastakastikkeisiin toimii aivan loistavasti.
No hyi saatana.
Ei nyt nakseilla mutta ananaksioillla kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Huurrustan ja suurrustan puurrot ja piirrakat piirrustusliiduilla ja suurrustusjauheilla.
No kiva, nyt pitää alkaa pyyhkiä näppistä.
Sitten vaan kuurraamaan lattiaa.
Ja mikä on tämän ketjun tarkoitus?
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä on tämän ketjun tarkoitus?
"aktiiviset" työttömät yrittää kuluttaa aikaansa pashan jauhamiseen?
😂