Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SILTA 4. ja viimeinen kausi alkaa tänään

Vierailija
01.01.2018 |

1.1.2018 kello 22:00 alkaa Sillan neljäs kausi. Kyllä tätä onkin jo vajaa kolme vuotta odotettu. Luodaas tänne taas yhtä hyvä ketju kuin kolmoskaudesta, sitä oli vain niin upeaa seurata. 3. kauden keskustelu löytyy täältä, tunnelmaa nostattamaan: https://www.vauva.fi/keskustelu/4596893/ketju/silta_3_kausi

Myös kolmoskauden viimeiset jaksot ovat vielä nähtävissä areenassa.

Kommentit (2506)

Vierailija
561/2506 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se kännykkä liittyikään mihinkään? 

Frankin käytös siellä kylässä heti Danin kuoleman jälkeen hämmensi mua paljon. Ei terve normaalijärkinen ihminen heitä ruumista menemään jokeen. Iha naama pokkana pystyi tekemään sen.  Miksi sitä edes kiinnostaa Christofferin kohtalo niin paljon? Kyllä mä uskon, että poliisit ois uskonu Christofferia. Ihan selittelyltä kuulosti toi ettei voi kertoa totuutta poliiseille. Tuli vain mieleen, että ehkä Frankilla on muutakin salattavaa ja jos poliisi tulisi kuulustelemaan se saattais jäädä kiinni.

Uskon edelleen, että Kevin liittyy jotenkin oleellisesti murhiin tai Henrikin lapsiin. Ei sitä muuten näytettäis noin paljon. Selvis vielä sekin että Nicole on sen äiti.

Frankin motiiveista ei vielä tiedä tosiaan. Aika kova temppu oli laittaa ruumis jokivirran vietäväksi. Suhde Christofferin äitiin vaikuttaa kiintyneeltä mutta ei romanttiselta. Pidän toistaiseksi kiinni siitä, että, kuten kylänkin, Frankin motiivit ovat hyvät ja hän on hyvis.

Loppua kohden selviää. Isoimpia yllätyksiä olisi minulle sarjan antaman henkilökuvan ja käyttäytymisen perusteella jos Henrik tai Frank osoittautuisivat pahiksiksi. Mielestäni heidät molemmat on kuvattu empaattisina ihmisinä joten tästä yllättävä osoittautuminen pahikseksi ei olisi kyllä sarjalle meriitti.

Vierailija
562/2506 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Frankin käytös siellä kylässä heti Danin kuoleman jälkeen hämmensi mua paljon. Ei terve normaalijärkinen ihminen heitä ruumista menemään jokeen. Iha naama pokkana pystyi tekemään sen.  Miksi sitä edes kiinnostaa Christofferin kohtalo niin paljon? Kyllä mä uskon, että poliisit ois uskonu Christofferia. Ihan selittelyltä kuulosti toi ettei voi kertoa totuutta poliiseille. Tuli vain mieleen, että ehkä Frankilla on muutakin salattavaa ja jos poliisi tulisi kuulustelemaan se saattais jäädä kiinni.

Uskon edelleen, että Kevin liittyy jotenkin oleellisesti murhiin tai Henrikin lapsiin. Ei sitä muuten näytettäis noin paljon. Selvis vielä sekin että Nicole on sen äiti.

Frankin motiiveista ei vielä tiedä tosiaan. Aika kova temppu oli laittaa ruumis jokivirran vietäväksi. Suhde Christofferin äitiin vaikuttaa kiintyneeltä mutta ei romanttiselta. Pidän toistaiseksi kiinni siitä, että, kuten kylänkin, Frankin motiivit ovat hyvät ja hän on hyvis.

Loppua kohden selviää. Isoimpia yllätyksiä olisi minulle sarjan antaman henkilökuvan ja käyttäytymisen perusteella jos Henrik tai Frank osoittautuisivat pahiksiksi. Mielestäni heidät molemmat on kuvattu empaattisina ihmisinä joten tästä yllättävä osoittautuminen pahikseksi ei olisi kyllä sarjalle meriitti.

Samaa mieltä Henrikin kohdalla. Frans sen sijaan epäilyttää. Minusta hän on manipuloiva. "Poika on muokattavissa", hän sanoo, opettaa pojan ampumaan ja kuinkas käy. Sitten hän sujuvasti hävittää ruumiin. Hmm. Sitten hän kevyesti panostaa Sofien muuttamaan luokseen. "Jos haluatte mieluummin asua tässä asunnossa jonka minä järjestin teille, niin se käy kyllä." Ja Sofie suostuu. Myös Frankin tytär tuntui muistelevan jotain muutakin kuin hyvyyttä, kun sanoi isästään että hän yrittää olla hyvä. Entä mitä Frankin vaimolle on käynyt? Yrittääkö hän jollain lailla korvata vaimoaan jollain toisella? Ehkä aiemmin Alicella, nyt Sofiella...?

Jotenkin minusta vaan tuntuu, että Frank tietää jotain Henrikin perheestä. Sen sijaan veikkaan, että hyvien kylän omistajanainen on on vilpitön idealisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/2506 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä Henrikin kohdalla. Frans sen sijaan epäilyttää. Minusta hän on manipuloiva. "Poika on muokattavissa", hän sanoo, opettaa pojan ampumaan ja kuinkas käy. Sitten hän sujuvasti hävittää ruumiin. Hmm. Sitten hän kevyesti panostaa Sofien muuttamaan luokseen. "Jos haluatte mieluummin asua tässä asunnossa jonka minä järjestin teille, niin se käy kyllä." Ja Sofie suostuu. Myös Frankin tytär tuntui muistelevan jotain muutakin kuin hyvyyttä, kun sanoi isästään että hän yrittää olla hyvä. Entä mitä Frankin vaimolle on käynyt? Yrittääkö hän jollain lailla korvata vaimoaan jollain toisella? Ehkä aiemmin Alicella, nyt Sofiella...?

Jotenkin minusta vaan tuntuu, että Frank tietää jotain Henrikin perheestä. Sen sijaan veikkaan, että hyvien kylän omistajanainen on on vilpitön idealisti.

Voi toki olla noin. Mutta puuttuu edelleen motiivi. Itse samaistun Sillan tämänkertaisesta henkilögalleriasta ehkä eniten Frankiin. Kivaa jos hän osoittautuukin belsebuubiksi :)

Vierailija
564/2506 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sagan ilmoitus ettei pääse eteenpäin Henrikin perheen tapauksessa ei sovi tarinaan. Mielestäni ei myöskään abortti. Saga on saanut jotain selville Henrikistä ja feikkaa abortin. On siis edelleen raskaana mutta jostain syystä haluaa nähdä Henrikin reaktion tai sitten ajaa hänet loitommalle tarkoituksella.

Mä alan kallistumaan sille kannalle että Saga on tajunnut, että tappaja haluaa kostaa hänelle ja siksi pitää Henrikin loitolla ettei Henrikiä tapettaisi.

Vierailija
565/2506 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli Alicen kuolinsyy? 

Vierailija
566/2506 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

4. kaudessa jokaisen roolin kantava teema on identiteetti. Franckin toteamus ”on muokattavissa” on aika keskeinen tässä katsannossa..?

Vierailija
567/2506 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sagan ilmoitus ettei pääse eteenpäin Henrikin perheen tapauksessa ei sovi tarinaan. Mielestäni ei myöskään abortti. Saga on saanut jotain selville Henrikistä ja feikkaa abortin. On siis edelleen raskaana mutta jostain syystä haluaa nähdä Henrikin reaktion tai sitten ajaa hänet loitommalle tarkoituksella.

Mä alan kallistumaan sille kannalle että Saga on tajunnut, että tappaja haluaa kostaa hänelle ja siksi pitää Henrikin loitolla ettei Henrikiä tapettaisi.

Niin. Tapaus Saga. Täytyy sanoa, että on ollut yksiulotteisempi kuin aiemmilla kausilla. Tämä on ollut Henrikin bravuuria.

Samaa mieltä luovuttaminen Henrikin perheen tapauksesta oli outo veto. Mutta en usko, että ainakaan vielä Saga on tajunnut mitään uutta ja ratkaisevaa. Hänhän nimenomaan halusi läheisyyttä Henrikin kanssa - lapsen sijaan vain.

Mielestäni tällä hetkellä Sagalla ei ole tietoa eikä varsinkaan varmuutta ei oman perheensä eikä Henrikin perheen kohtalosta tai  syistä.

Vierailija
568/2506 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka oli Alice?

Vierailija
569/2506 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka oli Alice?

Henrikin vaimo ja lasten äiti.

Vierailija
570/2506 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Alice ja lapset kadonneet jo 8 vuotta sitten? Kuinka kauan on Tommyn pidätyksestä ym?

Vierailija
571/2506 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lopulta voidaan sanoa jakson lopun "Tommysta". Mikä hänet liittää pyörätuolimieheen. Expressen- lehden blogissa arvataan että "Tommy" linkittyy "back to the beginning" eli sarjan alkuun?

Vierailija
572/2506 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko Saga oikeasti ensimmäisissäkin jaksoissa jo noin pöhkö? Muistan kyllä että on ollut suora ja töykeä, mutta nyt tuo jatkuvasti vajaa näköinen..

Ei. Aiemmin Saga oli samastuttava. Katsojat rakastivat häntä.

Tällä kaudella Sofia Helin on ylinäytellyt Sagaa. Vajaan näköinen, kuten sanot.

Sagan ajattelu ja käyttäytyminenkään ei enää ole sellaista, johon itse Asperger-naisena voisin samastua. Suorastaan vituttaa, millaisena Saga esitetään.

Vierailija
573/2506 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko "Tommy" Henrikin veli? Tai entinen poliisi. Joku poliisiyhteisölle läheinen jota kutsutaan etunimellä.

Vierailija
574/2506 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Frank tietää, ettei Dan tule takaisin. Silti painosti Sofien muuttamaan luokseen pelottelemalla Danin paluulla. Valehtelee ja manipuloi.

Vierailija
575/2506 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Tommy oli Kevinin isä, hän oli valehtelija, epäluotettava, huumeidenkäyttäjä, rikollinen ja veti vielä lapsensakin huumeidenkäyttäjäksi. Kuka siis haluaa tälläisen ihmisen kuoleman kostaa?

Ei kukaan.

Vierailija
576/2506 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Frank tietää, ettei Dan tule takaisin. Silti painosti Sofien muuttamaan luokseen pelottelemalla Danin paluulla. Valehtelee ja manipuloi.[/quote]

Hän haluaa vahtia heitä. Hyvyyden ja pahuuden raja on häilyvä.

Vierailija
577/2506 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin se väkivaltainen mummeli eli Tommyn äiti näyttää yhä palvovan poikaansa.

Vierailija
578/2506 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän OT, psykologi ei aseta diagnooseja, sen tekee aina lääkäri.

Vierailija
579/2506 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe Frankia kyllä hyvänä, manipuloi ja syyllistää ihmiset puolelleen/luokseen. Ei sellaista tee hyvä ihminen. 

Tommysta tosiaan jäi kuva että on Henrikille ja sille poliisinaiselle hyvin tuttu kun pelkkää etunimeä käytettiin, ei pelkkä satunnainen tapaus menneisyydestä vaan henk.koht tuttu tai todella iso tapaus. Tässä valossa olisi outoa jos hän on pyörätuolimiehen isä. 

Vierailija
580/2506 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä lopulta voidaan sanoa jakson lopun "Tommysta". Mikä hänet liittää pyörätuolimieheen. Expressen- lehden blogissa arvataan että "Tommy" linkittyy "back to the beginning" eli sarjan alkuun?

HaHAA!

Tässä ketjussa sain kymmeniä alapeukkuja kun kerroin että minulla on tunne, että sarjan tunnusbiisin "and everything goes back to the beginning" liittyy tähän kaikkeen.

Ketju on lukittu.